Gå til innhold

Arbeiderpartiet stanser utvisningen av voksne asylsøkere til Afghanistan.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel få som nå fortsatt tør å hevde at Arbeiderpartiet har en streng asylpolitikk. Nå har AP greid det, de fremmet et forslag som skal la afghanerne prøve saken sin på nytt (de har allerede fått en grundig behandling)

Norge har nå en slapper asylpolitikk en svenskene, som fortsatt sender de i retur til Afghanistan.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/nrk-arbeiderpartiet-vil-stanse-utsendelsen-av-oktoberbarna/3423389456.html

UDI, Afghanistan er trykt.

 

Anonymkode: cc79e...b88

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ap har igjen avslørt seg selv som hyklere og løgnere. Streng og rettferdig? Nei. Liberal og urettferdig med alvorlige konsekvenser for hele landet på sikt. Husker dere Støres invitasjon av 10.000? Det kom 30.000 og mange av de som krysset ved Storskog sa at de følte seg invitert av Støre. At Sp er med på denne galskapen er uforståelig, men de er ganske vinglende i slike spørsmål og i dag mener en ting, i morgen - det motsatte. 

 

Er det tilfeldig at det er blitt en populær snakkis å si at Aps motto er ''Allah skal med!''? Neppe.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Ap har igjen avslørt seg selv som hyklere og løgnere. Streng og rettferdig? Nei. Liberal og urettferdig med alvorlige konsekvenser for hele landet på sikt. Husker dere Støres invitasjon av 10.000? Det kom 30.000 og mange av de som krysset ved Storskog sa at de følte seg invitert av Støre. At Sp er med på denne galskapen er uforståelig, men de er ganske vinglende i slike spørsmål og i dag mener en ting, i morgen - det motsatte. 

 

Er det tilfeldig at det er blitt en populær snakkis å si at Aps motto er ''Allah skal med!''? Neppe.

Aldri hørt : Allah skal med. Det er nok i din omgangskrets det: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Ak90 said:

Voksene? 

Hvor står det? 

Tror du er litt farget i ditt syn på saken, eller skal vi si bleket😉

Norske 18 åringer sendes til militærtjeneste fordi de er blitt voksne. Afghanske menn som har fylt 18 ifølge dem selv blir derimot omtalt som "barn". 

Mener du at norske 18-åringer som har militærtjeneste er "barnesoldater"?

Anonymkode: 084cb...acd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel få som nå fortsatt tør å hevde at Arbeiderpartiet har en streng asylpolitikk. Nå har AP greid det, de fremmet et forslag som skal la afghanerne prøve saken sin på nytt (de har allerede fått en grundig behandling)

Norge har nå en slapper asylpolitikk en svenskene, som fortsatt sender de i retur til Afghanistan.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/nrk-arbeiderpartiet-vil-stanse-utsendelsen-av-oktoberbarna/3423389456.html

UDI, Afghanistan er trykt.

 

Anonymkode: cc79e...b88

https://tv.nrk.no/serie/debatten/nnfa51110917/09-11-2017

Anbefaler deg å se debatten om Afghanistans "trygghet".

Anonymkode: 91917...49a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, røder said:

Dette sender feil signal, men er jo fortsatt bra at de får en ny vurdering. 

Nei, dette er penger som kunne blitt brukt på de som trenger det. Vi trenger ikke bruke enda flere millioner på å vurdere unge menn som ikke har beskyttelsesbehov. Vi bruker jo  mer penger på disse mennene enn på hele Norges u-hjelpsbudsjett til Afghanistan! Et vanvittig pengesløseri. Mens norske menn må dra til Afghanistan og dø for å kjempe mot Taliban så kan altså afghanere komme til Norge og bli omtalt som barn enda de er i samme aldersgruppe som norske soldater?

Anonymkode: 084cb...acd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ak90 skrev:

Voksene? 

Hvor står det? 

Tror du er litt farget i ditt syn på saken, eller skal vi si bleket😉

" Det vil gjelde mange av de mange såkalt oktoberbarn, mindreårige, enslige asylsøkere som har fått midlertidig opphold fram til de fyller 18, og som nå skal sendes tilbake til Afghanistan "

Sitat Jonas Gahr Støre (via Nettavisen)

Anonymkode: cc79e...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ak90 skrev:

Aldri hørt : Allah skal med. Det er nok i din omgangskrets det: 

Tydeligvis lever du isolert og følger ikke med det offentlige rommet, så jeg forstår overraskelsen din :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 5 årene har Norge tatt i mot nesten 50 ganger flere enslige mindreårige enn Frankrike i forhold til folketallet. 

Tenk over det. Nesten femti ganger flere! 

http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tps00194&plugin=1

Anonymkode: 084cb...acd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Walkingdead
2 minutter siden, JakeGreen skrev:

Dette er kun følelser. Null rasjonalitet og en veldig uansvarlig politikk. 
:) 

Og dette er en følelsesmessig standardreaksjon på alt som har med empatisk og rettferdig behandling av menneskeliv å gjøre.

Endret av Walkingdead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Walkingdead said:

Og dette er en følelsesmessig standardreaksjon på alt som har med empatisk og rettferdig behandling av menneskeliv å gjøre.

Om du er så opptatt av empati så kan du jo sende halve lønna di til Afghanistan og du alene kan hjelpe flere unge menn i Afghanistan enn alle disse mennene som kommer til Norge. Hvorfor skal du kreve at menn som ikke har beskyttelsesbehov skal få leve på skattebetalernes regning?

Anonymkode: 084cb...acd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Walkingdead
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du er så opptatt av empati så kan du jo sende halve lønna di til Afghanistan og du alene kan hjelpe flere unge menn i Afghanistan enn alle disse mennene som kommer til Norge. Hvorfor skal du kreve at menn som ikke har beskyttelsesbehov skal få leve på skattebetalernes regning?

Anonymkode: 084cb...acd

Du kjennes tydeligvis ikke sakens omfang. At du ber meg sende alle penga mine til Afghanistan har ingenting med min innstilling å gjøre. Heller ikke mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et aspekt som ikke kommer frem er jo at når mennene drar til nord-Europa og jentene blir værende i Afghanistan så blir kvinneoverskuddet så stort i Afghanistan at tvangsgifte og flerkoneriet i Afghanistan blir bare verre. Når man oppfordrer mennene til å dra så er det jentene som blir værende som må betale prisen. 

Anonymkode: 084cb...acd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Walkingdead said:

Du kjennes tydeligvis ikke sakens omfang. At du ber meg sende alle penga mine til Afghanistan har ingenting med min innstilling å gjøre. Heller ikke mitt innlegg.

Hva er sakens omfang da? Jeg oppfordrer deg til å sende halve lønna di til Afghanistan for å hjelpe unge menn der istedet for å kreve at skattebetalerne i Norge skal ta regningen for din empati. 

Anonymkode: 084cb...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sakens omfang da? Jeg oppfordrer deg til å sende halve lønna di til Afghanistan for å hjelpe unge menn der istedet for å kreve at skattebetalerne i Norge skal ta regningen for din empati. 

Anonymkode: 084cb...acd

Det får du finne ut av selv, hvis du faktisk ønsker å forstå situasjonen. Det er kommet snikende en allmenn oppfatning om at empati er en følelsesgreie, mens ignoranse og selektiv kunnskap tydeligvis er blitt opphøyet til rasjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...