Gå til innhold

Bli sammen med en eks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har blitt sammen med en eks igjen og faktisk fått det til å funke? 

Jeg og en eks av meg har enda kontakt etter bruddet.
Vi vet begge to at vi ikke har det særlig bra på hver vår kant uten hverandre.

Her er litt forhistorien til bruddet som skjedde.
Grunnen til at det ble slutt, var fordi vi antakelig ikke var så flinke til å sette av tid til oss to, holde lidenskapen der.
Det ble mye av hverdagen, og veldig lite av kjærestetid.
Da han hadde en veldig krevende jobb som sleit han mer ut enn det han sa til meg, dermed så brukte han spill til å slappe av og da er det klart at kjærestetid ble nedprioritert.
Nå har han altså fått fikset litt på jobbsituasjonen, som gjør at han ikke blir så sliten som han gjorde.

Vi pratet sammen face to face i går om dette og har bestemt oss for å prøve å tenke litt på hver vår kant hva som skal til for at vi skal få det til å funke.
For ingen forhold er vel perfekt? 
Men er det dumt å eventuelt bli sammen med en eks?

Dette er liksom virkelig den eneste mannen jeg ser en framtid med og som jeg virkelig ikke klarer å gi slipp på.
Riktig nok så har det ikke vært slutt mellom oss særlig lenge

Anonymkode: 75603...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dumt å bli sammen igjen rett etterpå.

Livet har mye hverdag. Det må man kunne takle. 

Anonymkode: 5f8cb...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jo at det ikke er lenge siden det ble slutt. Og det var en grunn til at det ble slutt. Nå er det nok bare mye følelser i sving, siden man ikke alltid ser rasjonelt på bruddet i en liten tid etter, da det blir overskygget av savn, følelser etc. Du sier jobbsituasjonen hans har endret seg, men jeg mener man burde kunne klare å komme seg igjennom slike ting sammen når man er sammen og når det står på.  Det klarte dere jo tydeligvis ikke. Altså.. Hva skjer neste gang noen  lignende dukker opp? Nytt brudd? Fordi utfallet ble det samme?

Det dummeste man gjør etter et brudd er å holde kontakten. Man får ikke tid til å lande skikkelig, ta innover seg at det faktisk er over, kjenne på andre følelser rundt bruddet. Det det heller fører til er jo at man bygger på følelsene, savnet og nesten kun ser alt det gode. Jeg mener at det er viktig å få hele greien på avstand. Slik at man virkelig får reflektert, og ikke kun baserer det på at man har personen der ennå og så gjerne vil at det skal fungere igjen. 

Og dere/du må være klar over at hverdagen innhenter dere. Det er ikke lidenskapelig hele tiden, det kan kommer sjeldnere. I perioder, omtrent fraværende. Det kommer til å være perioder der man er dårligere til å prioritere. Og det er helt vanlig. Det kommer ikke til å være rosenrødt, gøy, koselig hele tiden. Det som betyr noe er ikke alt det der, men at man elsker hverandre, og vil være sammen uansett om det ikke alltid er på topp. Man må faktisk gjøre en innsats og kjempe for å beholde gnisten, og gjøre ting sammen, men man må også tåle hverdagen sammen. Det er den det er mest av, og det som betyr noe.

I mine øyne er grunnen til at det ble slutt ganske "tåpelig" og et tegn på at dere egentlig ikke hører sammen. For dette var ingen "wow, jeg skjønner grunnen! Det der var ikke helt bra" etc. Og en grunn til at jeg mener dere ikke burde ta dere bryet med å prøve igjen. For slike hendelser kan skje igjen, og det burde man kunne klare å stå i sammen. 

Men selvfølgelig.. Er dere innstilt på å ikke la slike ting ødelegge igjen, så kan det jo gå. Allikevel så mener jeg at dere burde ha en time-out fra hverandre. Ingen kontakt, ingenting i en periode. For det er ikke rart at man aldri klarer å komme seg videre, eller tenke annerledes når man har den andre i nærheten, fysisk/psykisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Jeg og min kjæreste ble sammen igjen 7 år etter brudd. Vi har det veldig bra nå. Vår historie var en del annerledes enn deres. Det er fult mulig å få det til å funke hvis det er meningen at det skal funke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man bør la det gå litt mer tid før man eventuelt prøver igjen, for å virkelig kjenne på følelsene. Rett etter et brudd, før man har fått bearbeidet følelsene, så tenker man gjerne ikke helt klart. Dere kan jo selvsagt prøve igjen, det er det mange som gjør. Og noen får det til på andre forsøk også. Her virker det som det har vært dårlig kommunikasjon mellom dere som har ført til bruddet. Er dere begge klar over det og klare for å jobbe for å kommunisere bedre? 

Anonymkode: 1f08b...77f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose

Nei. Ei som fortsatt har følelser for meg som jeg vet om, men det kan ikke bli oss to igjen. Det kommer bare til å bli krangel. Det er hun jeg har barn med.

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daryl Dixon skrev:

Jeg og min kjæreste ble sammen igjen 7 år etter brudd. Vi har det veldig bra nå. Vår historie var en del annerledes enn deres. Det er fult mulig å få det til å funke hvis det er meningen at det skal funke. 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke at han blir sliten etter for mye jobb, men hvordan han håndterer problemer, og hvordan han prioriterer ting. Det kan funke hvis han har lært å håndtere ting på en bedre måte og prioriterer forholdet (tid med partner) . Å bruke jobben som unnskyldning for å spille tv spill og nedprioritere forholdet er helt klart en grunn til å ikke gå tilbake hvis han ikke erkjenner at det var slik, og vil endre drastisk på flisa... 

Anonymkode: 2ecea...3db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...