Gå til innhold

Livredd One Night Stand - Nervøs for å begå overgrep


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.11.2017 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Har du lest aviser i det siste? Sånn de siste 5årene? Så snart det er en voldtektsanklage mot en mann så fylles avisen og kommentarfelt opp med kommentarer om at denne mannen burde vært kastrert og brent, druknet og pisket med kjetting og det som værre er, uten noen form for bevis på hva han har gjort annet enn en kvinne som angrer seg etter sex og anmeldte.

Anonymkode: e7582...d65

Det at du får deg til å påstå dette uten noen som helst kjennskap til hver enkelt sak, sier i grunnen alt. Hvorfor klage på dem som er raskt ute med å ta offerets side, når du selv stiller deg helt på andre siden og kaster ut sånne her ignorante uttalelser? Du er av akkurat samme ulla, bare på andre siden av sauen. Antakelig baksiden.

Anonymkode: d5181...079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Inspektøren skrev:

 

Nei, det er lovlig så lenge du selv er med i akten, og du ikke publiserer det til andre uten motpartens samtykke. Det samme gjelder for vanlige samtaler. Videoopptak er nok noe annet, det er ulovlig uten samtykke så vidt jeg vet.

En mann ble frikjent for noen år siden etter at han ble falskt anklaget for voldtekt. Han hadde tatt opp hele akten med telefonen sin, og det ble brukt som bevis i retten, og han ble frikjent. Hun ble dømt for falsk anklage. Han fikk ingen straff for opptaket.

https://www.nrk.no/norge/slik-ble-de-straffet-for-falske-voldtektsanmeldelser-1.12215072

Å ta opp lydopptak av noen mens de har sex, vil for de fleste oppleves som et overtramp. Så føles helt feil at det skulle være lovlig. Men selv om det hadde vært ulovlig, er det ikke sikkert han ville ha blitt straffet for det i den situasjonen. Da falsk voldtektsanklage uansett er alvorligere.

Hadde en sexpartner spurt meg om det var greit at han tok opptak, hadde det ikke blitt noe sex. Dette er en rimelig sær ting å gjøre. Det hadde vel vært bedre å være litt mer kritisk til hvem man har sex med ...

Et slikt opptak forteller nødvendigvis heller ikke hele sannheten. Selv om opptaket viser frivillig sex om kvelden, kan han jo ha voldtatt henne neste morgen uten å ta opptak av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 8.44, AnonymBruker skrev:

Nei for det ville de aldri godtatt. Tar heller en dom for ulovlig opptak enn voldtektsanklage ANYTIME. Bare det å bli anklaget er nok til å knuse rykte til en mann for alltid.

Better safe then sorry.

Anonymkode: 7c8f8...56b

Du får ikke så godt rykte om det kommer ut at du tar opptak av sex heller. Tror ikke det blir så mye på deg om det blir kjent ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Å ta opp lydopptak av noen mens de har sex, vil for de fleste oppleves som et overtramp. Så føles helt feil at det skulle være lovlig. Men selv om det hadde vært ulovlig, er det ikke sikkert han ville ha blitt straffet for det i den situasjonen. Da falsk voldtektsanklage uansett er alvorligere.

Hadde en sexpartner spurt meg om det var greit at han tok opptak, hadde det ikke blitt noe sex. Dette er en rimelig sær ting å gjøre. Det hadde vel vært bedre å være litt mer kritisk til hvem man har sex med ...

Et slikt opptak forteller nødvendigvis heller ikke hele sannheten. Selv om opptaket viser frivillig sex om kvelden, kan han jo ha voldtatt henne neste morgen uten å ta opptak av det.

Å bli anmeldt for overgrep og falsk voldtekt er et mye større overtramp enn å ta et uskyldig opptak som ingen noensinne får se. Så rull inn moralismen.

Man forteller selvfølgelig heller ikke at det gjøres opptak. Da er jo ballongen sprukket, og maset er i gang. Opptakene får KUN relevans om noen anmelder.

Anonymkode: 30634...9cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thyra skrev:

Du får ikke så godt rykte om det kommer ut at du tar opptak av sex heller. Tror ikke det blir så mye på deg om det blir kjent ...

Det minste av 2 onder, ikke sant?

Anonymkode: 30634...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13/11/2017 at 11:32 PM, AnonymBruker said:

Sikker på du ikke har en S for mye i nicket ditt og egentlig er en bitter mann? 

Det er ikke slik at man MÅ skrive alt man tenker. Kan man ikke stå for det man sier, og heller velger å skjule seg bak ei "maske", så er det hint nok til at man faktisk heller burde holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Thyra said:

Men selv om det hadde vært ulovlig, er det ikke sikkert han ville ha blitt straffet for det i den situasjonen. Da falsk voldtektsanklage uansett er alvorligere.

Det er ikke slik at om man har begått et lovbrudd, så slipper man unna dersom man selv har blitt offer for et grovere lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli anmeldt for overgrep og falsk voldtekt er et mye større overtramp enn å ta et uskyldig opptak som ingen noensinne får se. Så rull inn moralismen.

Man forteller selvfølgelig heller ikke at det gjøres opptak. Da er jo ballongen sprukket, og maset er i gang. Opptakene får KUN relevans om noen anmelder.

Anonymkode: 30634...9cb

Hvis du som mann ikke stoler på at en kvinne du har frivillig sex med ikke beskylder deg for å ha voldtatt henne, hvorfor skulle jeg som kvinne stole på at menn som tar opptak når vi har sex ikke viser opptakene til andre, legger dem ut på nettet eller bruker dem for å utpresse meg? Du gjør ikke slikt, sier du? Men jeg anmelder heller ikke uskyldige menn for voldtekt. Ville neppe ha anmeldt en skyldig mann for voldtekt heller, men det er en annen sak ...

Å ta slike opptak er på ingen måte greit. Hva med å holde smekken lukket til du ble litt bedre kjent med dem om du er så bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det minste av 2 onder, ikke sant?

Anonymkode: 30634...9cb

Et mindre onde ville vel vært å kun ha sex med folk man stoler på ...

10 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Det er ikke slik at om man har begått et lovbrudd, så slipper man unna dersom man selv har blitt offer for et grovere lovbrudd.

Ikke nødvendigvis, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thyra skrev:

Hvis du som mann ikke stoler på at en kvinne du har frivillig sex med ikke beskylder deg for å ha voldtatt henne, hvorfor skulle jeg som kvinne stole på at menn som tar opptak når vi har sex ikke viser opptakene til andre, legger dem ut på nettet eller bruker dem for å utpresse meg? Du gjør ikke slikt, sier du? Men jeg anmelder heller ikke uskyldige menn for voldtekt. Ville neppe ha anmeldt en skyldig mann for voldtekt heller, men det er en annen sak ...

Å ta slike opptak er på ingen måte greit. Hva med å holde smekken lukket til du ble litt bedre kjent med dem om du er så bekymret?

Jeg viser ikke opptak, du anmelder ikke falskt. Så langt ok.

Men om du tilfeldigvis fikk vite at det fantes et opptak av en episode der en mann falskt beskyldte deg for å ha voldtatt ham i fylla, ville du da hatt hånd om opptaket eller ikke?

Jeg regner med svaret gir seg selv.

Anonymkode: 30634...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Det er svært mange grunner til å ikke drive med ONS. Dette er enda en som forhåpentligvis får menn til å tenke seg nøye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg viser ikke opptak, du anmelder ikke falskt. Så langt ok.

Men om du tilfeldigvis fikk vite at det fantes et opptak av en episode der en mann falskt beskyldte deg for å ha voldtatt ham i fylla, ville du da hatt hånd om opptaket eller ikke?

Jeg regner med svaret gir seg selv.

Anonymkode: 30634...9cb

Man vet jo aldri når man kan komme til å trenge bevis for at man er uskyldig i noe. Så kanskje best å ta opptak av alt, for sikkerhets skyld? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor det er viktig å snakke med hverandre før akten, bli enige om hva som er lov og ikke. Da kan dere unngå uønskede hendelser, når man ikke har hatt samtaler før man starter så er spørsmålene hans berettiget. Vær snill å snakk før, og at begge er enige om at dere ønsker å ha ONS. 

Snakk, snakk, snakk, det er det som er viktig! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg begynte å drikke, så var det relativt normalt at begge parter var blackout-drita, og bare husket bruddstykker av akten - eller ingenting av den. På den tiden ble dette ansett som en klein situasjon, men ikke et overgrep. Vi har sikkert alle våknet opp med en person vi aldri ville rørt i edru tilstand, og ikke husket noe fra dagen i forveien. Er dette automatisk et overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Thyra said:

Du får ikke så godt rykte om det kommer ut at du tar opptak av sex heller. Tror ikke det blir så mye på deg om det blir kjent ...

Det du ikke forstår er at en mann som får en voldtektsanklage kan i grunn bare flytte/rømme landet uansett om han er skyldig eller ei. Du er allerede dømt av samfunnet. 

 

11 hours ago, røder said:

Det er derfor det er viktig å snakke med hverandre før akten, bli enige om hva som er lov og ikke. Da kan dere unngå uønskede hendelser, når man ikke har hatt samtaler før man starter så er spørsmålene hans berettiget. Vær snill å snakk før, og at begge er enige om at dere ønsker å ha ONS. 

Snakk, snakk, snakk, det er det som er viktig! 

 

Hjelper ikke snakke hvis hun angrer dagen etterpå.

Anonymkode: 7c8f8...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Thyra skrev:

Man vet jo aldri når man kan komme til å trenge bevis for at man er uskyldig i noe. Så kanskje best å ta opptak av alt, for sikkerhets skyld? 

Det kan man selvfølgelig, men ville vært vanskelig og svært tidkrevende. For meg holder det at jeg vet jeg ikke kan bli anmeldt for falsk voldtekt av angrende fyllakvinfolk:-)

Anonymkode: 30634...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Når jeg begynte å drikke, så var det relativt normalt at begge parter var blackout-drita, og bare husket bruddstykker av akten - eller ingenting av den. På den tiden ble dette ansett som en klein situasjon, men ikke et overgrep. Vi har sikkert alle våknet opp med en person vi aldri ville rørt i edru tilstand, og ikke husket noe fra dagen i forveien. Er dette automatisk et overgrep?

Selvfølgelig ikke, men i dagens "jeg er krenket"-samfunn må vi bare regne med dette.

Anonymkode: 30634...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at menn er redde. Det er jo så mange hårsåre damer ute og går for tiden, at gud hjelpe meg.... Hadde jeg vært mann, hadde jeg også vært skeptisk. Mange menn som får livet sitt ødelagt for resten av livet. Noen damer sier ja til sex, men trekker seg under selve akten. Hvis menn ikke umiddelbart oppfatter at hun ikke vil lenger, så er de overgrepsmenn..... Noen sier ikke at de ikke vil lenger, men mener gutten burde forstått det... 

Angret på ONS har jeg, vært sint på flørter fordi de stakk og ikke ville mer så snart de fikk sex, men har aldri vært inne på tanken til å rope voldtektsmann etter mannen fordet om. 

Anonymkode: 60228...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt at menn er redde. Det er jo så mange hårsåre damer ute og går for tiden, at gud hjelpe meg.... Hadde jeg vært mann, hadde jeg også vært skeptisk. Mange menn som får livet sitt ødelagt for resten av livet. Noen damer sier ja til sex, men trekker seg under selve akten. Hvis menn ikke umiddelbart oppfatter at hun ikke vil lenger, så er de overgrepsmenn..... Noen sier ikke at de ikke vil lenger, men mener gutten burde forstått det... 

Angret på ONS har jeg, vært sint på flørter fordi de stakk og ikke ville mer så snart de fikk sex, men har aldri vært inne på tanken til å rope voldtektsmann etter mannen fordet om. 

Anonymkode: 60228...078

Har angret på Ons en gang, og har sluttet med det siden. Jeg var virkelig dritings og hadde ølbriller på, kan dessverre ikke rope voldtekstmann.Helt klart min feil og jeg står for det.  Men ja det suger :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...