Gå til innhold

hvorfor har de fleste hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Axl Rose
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

He he..denne var artig.Litt heftig temperament i dag?

Anonymkode: 9590a...bfc

Jeg er alltid forbanna på søppel som er stygg mot uskyldige dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes jeg ser en hund et eller annet sted hele tiden. Jeg opplever det som en økende trend at alle skal ha hund. Kanskje det varierer med hvor man bor hen? Jeg vet ikke. ts

Anonymkode: 9590a...bfc

Når jeg titter ned i underbuksen min ser jeg en penis. Betyr ikke nødvendigvis at alle mennesker har .

I Norge er det ca 500.000 hunder, ikke 5.000.000 som du innbiller deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har de fleste unger? Det er et mer legitimt spørsmål

Anonymkode: b5cf4...791

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel egentlig om, hvis vi skal gå til sakens kjerne, om egoisme og tilfredsstillelse av egne behov. ts. 

Anonymkode: 9590a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de første menneskene levde i naturen ble ulven ansett som rovdyr. Men de lærte å holde avstand til menneskene fordi vi skremte dem vekk med fakler og lignende. Ulvene lærte også at hvis de holdt denne avstanden og ikke prøvde å skade menneskene, så ville de få kjøttbein og lignende. Dette kastet vi til ulvene etter å ha spist kjøttet. 
Etter flere og flere generasjoner lærte menneskene at ulvene var nyttige under jakt og som beskyttelse, og dem fikk oppgaver av oss samtidig som de fikk kjøttbein som belønning. Etter enda flere generasjoner ble båndet mellom mennesket og ulven tettere, barna lekte med dem og brukte dem som underholdning f.eks. Etter hvert var det ikke de som bestemte hvem de skulle parre seg med - det var menneskene. Helt fram til vår tid har de utviklet seg til hunder og i alle slags forskjellige raser siden det er vi som avler dem fram. Jo nusseligere du var, jo større var sjansen for overlevelse. Derfor alle veskehundene nå for eksempel.

Anonymkode: b1660...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette samfunnet begynner å bli et oppholdssted for tapersjeler som går tur med små\store hårdotter. Hva skyldes denne hundemanien? Det må da koste mye å ha en hund.Mat, rengøring av store mengde hundehår, veterinær, nedsliting av leilighet og inventar osv osv. Og så mye tid det tar da..Nei, nå må dere hundeeiere bli voksne og selvstendige mennesker.

Anonymkode: 9590a...bfc

Barn sliter da mye mer på boligen enn hunder ...

Anonymkode: f77a6...4bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hund er fint selskap, men vær sikker på at du kan dressere den og oppdra den, at du har tid og ressurser, ikke minnst hvilken type hund man velger ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har de fleste unger? Det er et mer legitimt spørsmål

Anonymkode: b5cf4...791

Enig. Dette skjønner jeg aller minnst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har de fleste unger? Det er et mer legitimt spørsmål

Anonymkode: b5cf4...791

Det å få unger kan på ingen som helst måte sammenlignes med det å ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Mystix said:

Det å få unger kan på ingen som helst måte sammenlignes med det å ha hund.

Hvorfor ikke? Hvis det er unødvendig å ha hund er det like unødvendig å få barn, da jorden er overbefolket allerede og man har staten til å ta seg av en når en blir gammel.

Anonymkode: 17d88...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Hvis det er unødvendig å ha hund er det like unødvendig å få barn, da jorden er overbefolket allerede og man har staten til å ta seg av en når en blir gammel.

Anonymkode: 17d88...2a4

Jeg skrev ikke noe om nødvendigheten ved å ha verken hund eller barn.  Man MÅ ingenting i Norge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Husmusa70 skrev:

Derfor: 

 

Ååh 😍😍 dette er kjærlighet, ikke hengivenhet som noen kalte det..

Anonymkode: 7ec47...f35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr gir så utrolig mye .Et liv uten dyr hadde vært trist.Kommer alltid til å ha dyr,Små pelsvenner for livet. Har en katt på 10 år i dag En veldig god kamerat men neste gang vil jeg ha hund.

Anonymkode: 131cb...bd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Husmusa70
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ååh 😍😍 dette er kjærlighet, ikke hengivenhet som noen kalte det..

Anonymkode: 7ec47...f35

Nettopp ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 19.31, AnonymBruker skrev:

Jeg synes jeg ser en hund et eller annet sted hele tiden. Jeg opplever det som en økende trend at alle skal ha hund. Kanskje det varierer med hvor man bor hen? Jeg vet ikke. ts

Anonymkode: 9590a...bfc

Ca 10 % av befolkningen har hund i Norge.

Anonymkode: e6101...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man ødelegger jo livet sitt ganske mye om man har hund, da.. Blir jo stuck hjemme fordi man ikke kan gå ut og finne på ting som normale folk. Ikke et liv jeg vil ha, selv om det tydeligvis er mange andre som vil ha den livsstilen. Dyrt er det og. 

Anonymkode: 7c72a...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et avhengighetsforhold..synd at man knytter seg til et dyr istedet for et menneske. Det bunner sikkert i et dypt menneskehat..

Anonymkode: 9590a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund kan nok være en berikelse for mange, særlig de som er ensomme. Noen kan ikke jobbe av diverse årsaker og hundehold blir gjerne en «greie». Selv er jeg sjeleglad jeg slipper å ha både arbeidet og utgiftene med en hund. 

Anonymkode: 1f461...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket ikke hund da det er mye jobb og bekymringer. Samboer maste og maste, og tilslutt gav jeg etter. Beste valget jeg har gjort. Samboer er mye borte på jobb, planen var at han skulle ha med hunden i lastebilen, men hun er som oftest hjemme med meg. Jeg jobber turnus, og har dermed mye fri når andre er på jobb. Hun er godt selskap og god treningskamerat. Har begynt å få øynene opp for lydighet, og trener for å konkurrere i dette. Ja, det er noen utgifter, men det gir meg mer glede å kjøpe hundeutstyr enn en ny genser. Eneste minuset med hunden er at det blir MYE hår inne. Ønsker meg robotstøvsuger til jul. En ulempe er også at jeg er så glad i henne, og bekymret for å være lenge borte fra henne, at jeg har klump i magen om vi drar en uke til syden, velger heller hytta på fjellet hvor hun kan være med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...