Gå til innhold

Positivt 9 og 10dpo, negativt 11dpo


NSO

Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker å få litt tilbakemeldinger og erfaringer fra andre i samme situasjon.

Nå sitter jeg her på 11dpo med negativ CB early og er rett og slett veldig fortvilet og lei meg.. 😞

Jeg og mannen min er i pp4 og vi har en datter fra før av på 17mnd så vi vet at vi får til å bli gravide.

Jeg syns det er utrolig frustrerende siden jeg hadde så store forhåpninger denne gangen og i tillegg fant venninnen min ut at hun er gravid for noen dager siden.. så da ble jeg selvfølgelig ekstra gira på å få det til denne gangen.

De andre pp hadde jeg sinnsykt mye symptomer (ja, jeg er symptomjeger) og var overbevist om at jeg var gravid. Men denne gangen har jeg hatt kun ligamentsmerter fra 1dpo til 4dpo, litt ømme pupper og litt vondt i bekkenet fra og til (og ja, mange har meninger om symptomer før egget fester seg. Jeg aner ikke, men det var det jeg følte). Ellers har jeg følt meg veldig «vanlig». Husker ikke hvordan det var forrige svangerskap men det kan jo være et symptom i seg selv å ikke få så mye symptomer.

Testene nedenfor er 9 dpo, 10dpo og i dag 11dpo. Morgenurinen var litt utvannet i dag, men vet ikke om det har noe å si.

Jeg vet det er fortsatt tidlig og at jeg ikke bør teste før ikm, men sånn ble det ikke denne gangen...

Har jeg noen som helst sjangs her eller er det håpløst? 

4C870797-9A71-43C6-8F16-60B7DFDF0551.jpeg

535E61AE-447A-4407-8AE3-2DFA75757770.jpeg

0C4F70F8-CDF9-4CF8-815F-7A868FE30CD7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ser ingenting på nederste, men på de to øverste ser jeg en strek :) enten er det bare tidlig (krysser fingrene for det!) eller så kan det ha vært en kjemisk... eller de verdensberømte skyggestrekene fra clearblue.. Håper det bare er for tidlig, og at urinen i dag bare var mer utvannet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Setter veldig pris på tilbakemelding :) 

Krysser alt jeg har at det er noe på gang!

Strekene på de to øverste bildene hadde blå farge (selv om det er vanskelig å se på bilde). Så tipper de ikke er skyggestreker, men aner ikke..

Ikm på onsdag 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NSO skrev:

Tusen takk. Setter veldig pris på tilbakemelding :) 

Krysser alt jeg har at det er noe på gang!

Strekene på de to øverste bildene hadde blå farge (selv om det er vanskelig å se på bilde). Så tipper de ikke er skyggestreker, men aner ikke..

Ikm på onsdag 🤞

Jeg ser strekene veldig godt på de to første :) Og hvis du har ikm på onsdag, så vil jeg uansett tro at det er for tidlig å teste :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok bare å smøre seg med den berømmelige tålmodigheten og vente til IKM for å se (jeg vet hvor vanskelig det er!).

Ønsker deg lykke til :-) Men husk at det er helt vanlig å bruke et år på å bli gravid, så 4 pp er egentlig ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding 😊

Ja, det er utrolig vanskelig å vente!

Takker og bukker for støtten ❤️

 

Oppdaterer når jeg vet noe mer 😬🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, NSO skrev:

Takk for tilbakemelding 😊

Ja, det er utrolig vanskelig å vente!

Takker og bukker for støtten ❤️

 

Oppdaterer når jeg vet noe mer 😬🤞

Dpo 9, dpo 10 og dpo 11 fikk jeg svake men synlige streker. Tok en test til dpo 11 på ettermiddagen og den var negativ. Tok en idag tidlig, og der var streken igjen, svak, men synlig.. gi det tid :) Jeg og smører meg inn med tålmodighet... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 11.16, NSO skrev:

Tusen takk. Setter veldig pris på tilbakemelding :) 

Krysser alt jeg har at det er noe på gang!

Strekene på de to øverste bildene hadde blå farge (selv om det er vanskelig å se på bilde). Så tipper de ikke er skyggestreker, men aner ikke..

Ikm på onsdag 🤞

Skyggestrekene til CB pleier å være blå, altså. Jeg ville kjøpt meg et annet merke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn så mine tester ut når jeg testet tidlig også. Jeg er gravid 

Anonymkode: c7186...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme pp som deg og har ikm på lørdag. Klør i fingrene etter å teste! Har også ei venninne som fikk positiv test for under to uker siden. Håper så å havne i samme båt.

Kanskje prøv A1 testene fra apoteket? De har rødt blekk istedenfor blått og sies at de gir færre potensielle skyggestreker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 13.29, Gakkepus skrev:

Dpo 9, dpo 10 og dpo 11 fikk jeg svake men synlige streker. Tok en test til dpo 11 på ettermiddagen og den var negativ. Tok en idag tidlig, og der var streken igjen, svak, men synlig.. gi det tid :) Jeg og smører meg inn med tålmodighet... 

Det stemte tydeligvis for meg også :) håper det fortsetter!

Hvordan er testene dine nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, miore skrev:

Skyggestrekene til CB pleier å være blå, altså. Jeg ville kjøpt meg et annet merke!

http://www.countdowntopregnancy.com/blog/2011/07/pregnancy-test-evaporation-line/

Det kan umulig være skyggestrek siden skyggestreker vises kun ved inntørkede tester, ikke ferske. Bildene er tatt 1 min etter å ha tatt testene.

Om jeg ikke er gravid tipper jeg at det har vært en kjemisk graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

sånn så mine tester ut når jeg testet tidlig også. Jeg er gravid 

Anonymkode: c7186...33d

Det var godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nethieo skrev:

Er i samme pp som deg og har ikm på lørdag. Klør i fingrene etter å teste! Har også ei venninne som fikk positiv test for under to uker siden. Håper så å havne i samme båt.

Kanskje prøv A1 testene fra apoteket? De har rødt blekk istedenfor blått og sies at de gir færre potensielle skyggestreker. 

Jeg skulle selvfølgelig ikke testet så tidlig som jeg gjorde denne gangen. Helt håpløs! 🙈

Takk for tips 😊 Skal se om jeg får tatt en annen test i morgen eller på ikm ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, NSO skrev:

http://www.countdowntopregnancy.com/blog/2011/07/pregnancy-test-evaporation-line/

Det kan umulig være skyggestrek siden skyggestreker vises kun ved inntørkede tester, ikke ferske. Bildene er tatt 1 min etter å ha tatt testene.

Om jeg ikke er gravid tipper jeg at det har vært en kjemisk graviditet?

Joda, med CB er det mulig. De er beryktet for å gi streker - med farge - selv om man ikke er gravid. Jeg har opplevd relativt sterke streker med farge på selv, mens blodprøve under to timer etter var negativ (hcg under 5); det var med andre ord ikke kjemisk - det var bare feil på testen. Her er et eksempel på en av mine slike tester, bildet er tatt fem minutter etter at testen er tatt, og jeg skal love deg at det var farge på den. Det kan jo selvfølgelig hende du har hatt en kjemisk eller at du er gravid bare at det er veldig tidlig uansett, men jeg ville ikke brukt CB-testene som noen bekreftelse på det, altså. 

Endret av miore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, miore skrev:

Joda, med CB er det mulig. De er beryktet for å gi streker - med skygge - selv om man ikke er gravid. Jeg har opplevd relativt sterke streker med styrke på selv, mens blodprøve under to timer etter var negativ (hcg under 5); det var med andre ord ikke kjemisk - det var bare feil på testen. Her er et eksempel på en av mine slike tester, bildet er tatt fem minutter etter at testen er tatt, og jeg skal love deg at det var farge på den. Det kan jo selvfølgelig hende du har hatt en kjemisk eller at du er gravid bare at det er veldig tidlig uansett, men jeg ville ikke brukt CB-testene som noen bekreftelse på det, altså. 

Det kan hende du har rett altså, skal ikke si noe på hva du har opplevd.

Men da heter det vel ikke skyggestrek? Det blir vel mer riktig med falsk positiv test? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NSO skrev:

Det kan hende du har rett altså, skal ikke si noe på hva du har opplevd.

Men da heter det vel ikke skyggestrek? Det blir vel mer riktig med falsk positiv test? :) 

For så vidt, det blir jo et definisjonsspørsmål :) Jeg ringte for øvrig til CB og klagde, siden jeg hadde tatt fire tester med sånn strek fire dager på rad, fra to forskjellige forpakninger kjøpt på to ulike apotek, og blodprøven tatt ca 1.5 timer etter den tredje altså viste at jeg ikke var gravid. Jeg tok egentlig bare den første testen fordi jeg skulle begynne på ivf-medisiner og måtte avkrefte graviditet, graviditet var som du skjønner veldig usannsynlig for meg. Det, pluss at jeg måtte vite om jeg kunne begynne på medisinene eller ei, gjorde at jeg tok blodprøven når jeg hadde fått slik strek for tredje gang på rad. Jeg tok for moro skyld test dagen etter også, og det var strek på den også. Både før og etter negativ hcg-test, med andre ord. Dama på telefonen hadde tydeligvis et slags manus å følge og påsto hardnakket at det ikke var mulig (noe jeg jo akkurat hadde motbevist), men hun endte opp med å sende meg digitale tester i posten som kompensasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpoenget mitt er i alle fall at CB er beryktet for dem, noe jeg har oppdaget ved googling i etterkant - så når man tester tidlig anbefaler jeg å teste med hva som helst som ikke er CB for å ikke få falske forhåpninger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sånne streker på CB nesten hver gang, uten å være gravid. De er rett og slett utrolig upålitelige for tidligtesting, kun gode for å se stigning i HCG etter et visst nivå.

De beste testene i mine øyne er First Response. Har aldri noensinne hatt falsk positiv med dem, men de er supersensitive. Kjøper dem her:

https://homehealth-uk.com/product-category/pregnancy-ovulation-tests/first-response-tests/

Anonymkode: 35b61...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...