Gå til innhold

Hva spiser dere jenter i løpet av en dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenke å spørre dere jenter om hva spiser på en dag, både for å se hvor mye det er, om jeg blir mett og ikke minst ta av meg noen kg.

Jeg er 32 år, har lyst til å bli kvitt noen kg, for å få på meg favorittklærene jeg brukte for noen år siden og selvsagt er jeg jente i min beste alder😉👍🏻

Anonymkode: 5bf1a...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 jeg også. 

 

Igår spiste jeg... 

 

3 brødskiver m/ost (frokost og lunsj) 

Nøtter m/sjokolade (snack iblandt) 

Salat m/kylling pluss 1 rundstykke

Lit kakedeig :)

MEN jeg var på jobb og hadde lite tid å lage matboks eller å spise den - derfor bare brødskiver. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til frokost spiser jeg et knekkebrød med ost og paprika

Til lunsj spiser jeg et eple eller en banan, hvis jeg ikke fortsatt er mett etter frokosten.

Til middag pleier jeg å spise en halv laksefilet eller ca. 70g kylling, sammen med en salat

Til kvelds blir det gjerne et knekkebrød til.

 

:ironi:

Anonymkode: e95cc...8bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-50 g havregryn med Biola og kaffe 

vegetarsalat og vann

1 kylling fillet, 1ss cottage cheese og grønnsaker. 

Av og til kveldsmat. Selleri og peanut butter. Eller nøtter og frukt. Eller 1-2 knekkebrød. 

Anonymkode: c13d6...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til frokost spiser jeg et knekkebrød med ost og paprika

Til lunsj spiser jeg et eple eller en banan, hvis jeg ikke fortsatt er mett etter frokosten.

Til middag pleier jeg å spise en halv laksefilet eller ca. 70g kylling, sammen med en salat

Til kvelds blir det gjerne et knekkebrød til.

 

:ironi:

Anonymkode: e95cc...8bc

Pluss et festknekkebrød ekstra når en har fødselsdag, eller det er jul? :fnise: 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til frokost spiser jeg et knekkebrød med ost og paprika

Til lunsj spiser jeg et eple eller en banan, hvis jeg ikke fortsatt er mett etter frokosten.

Til middag pleier jeg å spise en halv laksefilet eller ca. 70g kylling, sammen med en salat

Til kvelds blir det gjerne et knekkebrød til.

 

:ironi:

Anonymkode: e95cc...8bc

Oi. Det var ikke mye. Hvordan kan du fortsatt være mett til lunch etter å ha spist ett knekkebrød til frokost?!?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: havregrøt av 1,5 dl havregryn, chiafrø, kanel, og blåbær 

Lunsj: quinoa, avokado, solsikkefrø, kikerter, spinat, tomat

Mellommåltid: 2 epler 

Middag: 1 søtpotet, 1/2 boks hermetiske bønner, avokado, tacosaus + salatblader med olivenolje ved siden av

Mellommåltid: noen pepperkaker og en kaffelatte i løpet av dagen 

Spiser relativt store porsjoner så hører ofte at jeg spiser ganske mye :rolleyes:

Anonymkode: acfec...8d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 skiver med ost

Lunsj: et stk laks (125 g) og litt blomkålmos

Middag: 1 porsjon augerginegrateng med tomatsaus

Kvelds: litt joghurt naturell med solsikkefrø

Anonymkode: 129b8...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Womens best slim proteinshake

Lunsj: avokadotoast eller havregrøt

Middag: wok eller wrap

Kvelds: no-fat vaniljeyoghurt med bær og cacaonibs

Innimellom måltider spiser jeg gjerne snacks som eple eller banan med peanøttsmør, eller grønnsaker med creme fraiche-dip, avhengig av om jeg craver noe søtt eller salt. Holder meg rundt 1500 kcal for øyeblikket siden jeg prøver å gå ned et par kilo. Når det målet er oppnådd vil jeg nok kutte ut shaken til frokost for ja, det er en litt kjip frokost - men det er det som gjør det enkelt å holde seg til en lavere kalorimengde. 

Anonymkode: 67b37...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: havregrøt /eggerøre /knekkebrød med kokt egg og kaviar, juice, kaffe

Lunsj: 3-4 knekkebrød med diverse pålegg / wrap / pastasalat /yoghurt og müsli 

Mellom: banan/eple/ skyr /knekkebrød/ noen ganger bolle/sjokolade. Kaffe med melk. 

Middag: har Adams matkasse (blir store porsjoner) 

Kvelds: yoghurt / knekkebrød /frukt 

 

Anonymkode: 7fa3b...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: 1-2 knekkebrød med hvitost, skinke, leverpostei e.l. Vann + kaffe.

lunsj: 3 knekkebrød med variert pålegg + en frukt. Evt bytter jeg ut knekkebrød med to skiver. Har av og til salat med kyllin/skinke. Eller middagsrester. Vann+kaffe.

et knekkebrød og/eller en frukt/yoghurt mellom lunsj og middag. Vann.

middag: variert...stort sett et lite kjøtt/fiskestykke med mye grønnsaker/salat. Evt litt ris/et par poteter/mos/pure av noe slag. Noen ganger saus, kommer an på hva det er. Vann. 

Ikke ofte jeg spiser kvelds. Isåfall et knekkebrød, en yoghurt, liten porsjon middagsrest e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenke å spørre dere jenter om hva spiser på en dag, både for å se hvor mye det er, om jeg blir mett og ikke minst ta av meg noen kg.

Jeg er 32 år, har lyst til å bli kvitt noen kg, for å få på meg favorittklærene jeg brukte for noen år siden og selvsagt er jeg jente i min beste alder😉👍🏻

Anonymkode: 5bf1a...e6b

Kan anbefale denne tråden til nettopp dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En vanlig dag ser typisk slik ut:

Frokost: En grov brødskive med leverpostei eller frokostblanding med melk. Drikker vann og kaffe til. 

Lunsj: To grove skiver med varierende pålegg, alltid noe grønt på/til. Drikker vann eller juice til.

Mellommåltid: En banan

Middag: En stor porsjon av det vi har. I hverdagene går det mye i laks, kylling eller rene vegetarretter. Kaffe og gjerne en frukt etterpå. 

Kveldsmat: Middagsrester, omelett, noen knekkebrød med pålegg eller havregrøt. 

Anonymkode: 83521...389

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost er gjerne havregrøt kokt på havre/soyamelk, med banan og knuste linfrø. Eller knekkebrød med kikertpostei og spirer og et glass soyamelk.

Lunsj kan være nøtter, frukt, knekkebrød, havregrøt etc., kanskje et glass appelsinjuice. Spiser ofte tomat/gulrot i tillegg. 

Middag: Pastaretter, linsetaco, gryteretter med bønner/linser og diverse grønnsaker, vegansk pizza etc.

Ellers er jeg glad i sjokolade, finnes mye god melkefri sjokolade (noen fra Coop sitt eget merke, Seed and bean har noen gode, Vivani osv). :) 

Anonymkode: 4e44f...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk så spiser jeg 2 knekkebrød m pålegg,1 frukt,smoothie og kaffe til frokost.

Lunsj er som regel en salat eller feks en yoghurt og en frukt.

Middag er kjøtt/kylling/fisk med grønnsaker og saus og noen ganger med feks couscous eller ris.

Kveld er som regel noe kjapt. Kan være en frukt eller en skål frokostblanding.

Spiser ikke sånt hver dag da,noen dager kan jeg feks bare spise 1 måltid (om jeg har mye å gjøre) Blir ikke så lett sulten så noen ganger så blir det egentlig ganske lite mat på meg.

Drikker mye vann og kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 måltidsshake

Lunch: 2 brødskiver

Middag: Det vi måtte ha den dagen

Kvelds: En måltidsshake

 

Hender jeg tar en proteinbar el. som snack utenom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...