Gå til innhold

Ordbok til jobb (Engelsk-norsk)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en veldig god  ordbok for engelsk til norsk som skal brukes i jobbsammenheng. Enten en digital eller vanlig ordbok, Den bør ha faguttrykk innen IT, økonomi osv. Jeg bruker Clue, men det er ofte vanskelig å vite hvilket ord som er det rette å bruke i den aktuelle konteksten. 

Anonymkode: b8a27...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kanskje ikke svar på det du spør om, men jeg bruker mye både både Wikipedia og Wiktionary. Selv om de er langt fra perfekte gir de ord på flere språk for samme begrepet. I artikkelene finner jeg også ofte ord som er tilknyttet. Veldig greit for feks mandarin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordnett.no er fullstendig uunnværlig for meg. Tegn abonnement på Engelsk teknisk ordbok og Stor engelsk ordbok, så burde du være klar for det meste. :) 

Anonymkode: da62a...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er toveisordbøker mellom norsk og engelsk, forresten.

Anonymkode: da62a...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter å spamme litt, jeg: De tilbyr også en økonomisk ordbok.

Anonymkode: da62a...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også ordnett.no. Veldig glad i den. Samtidig bruker jeg onelook.com for å slå opp ordene i en engelskspråklig ordbok, nettopp for å sjekke nøyere konteksten de kan brukes i. Og ordbok.uib.no for norske ord. Jeg synes det er best å kombinere bruken av en tospråklig og en enspråklig ordbok for å få best resultat. 

Anonymkode: cfebb...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...