Gå til innhold

Katt på ferie hos mine foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en utekatt som er vant til å være ute. Nå skal jeg snart på ferie i 2 uker, og mine foreldre kan passe katten hjemme hos seg. Katten min har aldri vært hjemme hos dem før. 

Siden han er vant til å være mye ute og elsker å være ute så blir han nok ganske misfornøyd dersom han må være innendørs i 2 uker.. så hvor lenge må egentlig en katt vennes til et hjem nr 2 før en kan slippe den ut? 

Anonymkode: 93916...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* hvor lenge må katten være innendørs før foreldra mine kan slippe han ut, mente jeg

Anonymkode: 93916...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke til å gå. Be heller dine foreldre om å dra hjem til deg og sett ut mat til den.

Anonymkode: 2965e...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke til å gå. Be heller dine foreldre om å dra hjem til deg og sett ut mat til den.

Anonymkode: 2965e...bec

Jeg kan da ikke ha katten løs ute hele tiden... jeg vet jeg sa at han var utekatt, men det jeg mente var at han trives godt utendørs om dagen men om natta er han alltid inne.

Mine foreldre kan nesten ikke dra hjem til meg 2 ganger daglig for å slippe inn og ut katten (vi bor i samme by, men det blir jo alikevel litt for mye kjøring).

Så da får han heller bare tåle å være innendørs hele tiden hjemme hos meg, og foreldra mine kommer på besøk og gir mat og rengjør do.

Anonymkode: 93916...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hvor knyttet takken er til foreldrene dine. Om han ikke er speiselt knyttet til dem, så er det mindre grunn til at han tenker at det er der han "bor" nå. Mulig man må vente ihvertfall 2 uker. 

Anonymkode: c3ea0...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine foreldre skal IKKE slippe den ut. Enten får den mates og bli sett til hver dag av dine foreldre der dere bor, eller så må den være inne i denne perioden hos dine foreldre. 

Om dine foreldre er av typen: «ja, ja, den maser jo sånn, det orker vi ikke høre på, så da får den gå ut», så bør pus settes på kattepensjonat. 

Å slippe ut en katt utenfor sitt vante territorie kan gå bra, men sjansen er stor for at den vil forsøke å vandre hjem. 

 

Endret av Perle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten må være inne den tiden den er hos foreldrene dine. Du har ikke en nabo som kan komme morgen og kveld og slippe ut/inn, samt gi den mat, dersom dette blir for mye for foreldrene dine?

-dacini-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker går fint.Jeg har en pus som er utekatt,men pga et sykehusopphold fra min side bodde hun hos min mor i 6 uker og det gikk fint :)

Anonymkode: db28e...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en nabo som kan se etter den? Jeg forstår at du ikke vil at katten din skal være ute hele tia på denne årstiden. Hvis det ikke løser seg, klarer katten seg inne i to uker.

Vi har to katter som elsker å være ute. Når vi flytta, var de inne i seks uker. På slutte var de ganske lei og stressa, men det gikk fint de tre første ukene :) 

Anonymkode: 140fc...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...