Gå til innhold

Mistet noen som følge av selvmord??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det har jeg gjort. Mistet en svært nær venninde og kjenner også til flere bekjente som har tatt livet sitt. Leksen ut av det hele har vært å være mer åpen med hvordan jeg selv føler meg for å gjøre det tryggere for andre at de også kan være helt åpne med hvordan de har det, for i dag svarer man "bra" uansett og går rundt med en farlig maske på. Ingen av de rundt meg som tok livet var det noen som visste at slet så mye, tvert i mot fremstod livene deres mer eller mindre perfekt for andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Alanya skrev:

Ja det har jeg gjort. Mistet en svært nær venninde og kjenner også til flere bekjente som har tatt livet sitt. Leksen ut av det hele har vært å være mer åpen med hvordan jeg selv føler meg for å gjøre det tryggere for andre at de også kan være helt åpne med hvordan de har det, for i dag svarer man "bra" uansett og går rundt med en farlig maske på. Ingen av de rundt meg som tok livet var det noen som visste at slet så mye, tvert i mot fremstod livene deres mer eller mindre perfekt for andre. 

Jeg kondolerer så mye!

I dag er det slik ja dessverre. Vi sier vi har det bra selvom vi kanskje er deprimerte eller bare ikke har det bra. Vi går rundt med falske masker mange av oss. Vi burde prøve å være mere ærlige med hverandre.

Anonymkode: c6ed3...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm. Kjæresten min var verdens snilleste og beste venn jeg hadde. Han begynte å røyke weed og drakk mye, allerede som veldig ung. Så begynte han med speed, meth, og deretter heroin. Han døde av en overdose 19 år gammel. Han hadde en drøm om å reise rundt i verden å spille, som et av sine idoler Kurt Cobain. Det skal sies at han hadde hatt en jævlig oppvekst, han gjorde dumme ting men var verdens herligste gutt, han skada ikke flue. Faen i helvete som jeg savner han, hver dag. Det er 12 år siden. Og jeg har aldri snakket med noen om dette. Jeg klarer ikke. ❤️

Anonymkode: 856e9...faf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mm. Kjæresten min var verdens snilleste og beste venn jeg hadde. Han begynte å røyke weed og drakk mye, allerede som veldig ung. Så begynte han med speed, meth, og deretter heroin. Han døde av en overdose 19 år gammel. Han hadde en drøm om å reise rundt i verden å spille, som et av sine idoler Kurt Cobain. Det skal sies at han hadde hatt en jævlig oppvekst, han gjorde dumme ting men var verdens herligste gutt, han skada ikke flue. Faen i helvete som jeg savner han, hver dag. Det er 12 år siden. Og jeg har aldri snakket med noen om dette. Jeg klarer ikke. ❤️

Anonymkode: 856e9...faf

Så forferdlig å se kjæresten sin ødelegge seg selv på den måten, og miste kjæresten sin på den måten! <3 <3 <3 
Håper at du en dag snakker med noen om alt du sitter inne med <3 Varm klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det har jeg gjort, en slektning. Måtte holde helt kjeft om det til alle nye mennesker jeg møtte. For jeg erfarte at hvis jeg snakket om det så trodde de med engang at jeg også kom til å gjøre det eller andre i min familie. De som visste om dette og bodde i området til slektningen min unngikk meg på gaten butikken osv. Det var som om hele familien hadde fått pest. 

Selv i dag når de skal være så åpne om dette nekter jeg å snakke om det pga. redd for at det skal gå utover min familie. 

Anonymkode: 5a7c6...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev i den andre tråden også.J

Jeg mistet tvillingsøsteren min når vi var 15. Vi la oss på kvelden hvor hun hadde et sammenbrudd og gråt. Vi ble liggende lenge i sengen å prate sammen før jeg sovnet. Dagen etter sto jeg opp, lot henne sove mens jeg gikk ned. Hun tok livet sitt den natten. Jeg sliter en del med skyldfølelse. At jeg burde sakt noe til mamma og pappa den kvelden. At jeg burde prøvd å vekke henne den morningen og ikke bare gått forbi sengen hennes. Mamma prøvde lenge og prøve å trøste meg med at hun sovnet inn vedsiden av sin bestevenn, så hun døde vertfall ikke alene.hun la heller ikke gjen noe brev, så vi aner ikke hva som gjorde at hun valgte det valge. 

Det tok noen år før jeg inså at de ikke var så mye fra eller til jeg kunne gjort. 

Utenom det har jeg ingen. 

 

 

Anonymkode: 20f19...e7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min tok livet sitt når jeg var 17. Vi hadde vært sammen i 2 år og akkurat flyttet sammen da det skjedde. Skjønte dessverre ikke at han slet før det var for sent:/

Anonymkode: 002f9...4f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet en bekjent/kompis. Vi visste han slet, men ikke såpass ille. Likevel var det noe i meg som ikke vær overrasket. 

Også har jeg forsøkt å gjøre det selv noen ganger. Så forstår hvorfor noen velger å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barndomsvenn av meg begikk selvmord ved 16-års alder i 2001.

Anonymkode: 4b20c...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brudd på reglene:

Sitat

* Selvmordstanker, selvmords- og selvskadingsmetoder, samt tanker om spiseforstyrrelser. Slike tråder kunne bli stengt, og vi henviser til steder der man kan prate med noen som har kompetanse til å håndtere slike situasjoner. Se dette innlegget for utfyllende forklaring. Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere disse temaene å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen.

Edie, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa. Helt uventet. Grusomt,kommer aldri helt over det,selv om det er lettere nå enn det var. Er fortsatt mitt vanskelig å snakke om siden noen kan reagere så sterkt om jeg sier det/de spør. Det er 23 år siden nå.

Anonymkode: 07ec9...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...