Gå til innhold

Hemmelig bryllup


jordbær87

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har giftet seg litt hemmelig?

Vi tenker å invitere kun nærmeste familie, uten å fortelle hvorfor vi inviterer de. Og så overrasker vi de med bryllup. Altså, at vi inviterer de på middag men det blir bryllup. Noen som har erfaringer? Kun faren min som får vite noe på forhånd da vi skal ha selskapet hjemme hos han. Så tar vi heller en stor fest senere med venner. Ønsker å høre litt tanker rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da håper jeg at dere ikke blir skuffet når dere ikke får gaver 

Anonymkode: d0258...fe9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg at dere ikke blir skuffet når dere ikke får gaver 

Anonymkode: d0258...fe9

Gifter meg ikke for gavenes skyld. Gifter meg fordi jeg elsker mannen!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg at dere ikke blir skuffet når dere ikke får gaver 

Anonymkode: d0258...fe9

Jeg ville heller sagt at jeg håper gjestene ikke blir skuffet fordi de ikke får gitt gaver. Besteforeldre og foreldre har ofte en greie om at barn og barnebarn skal få likt til sånne anledninger, man ville kanskje hatt på seg noe annet.. Noen vil nok føle seg snytt, og neppe brudeparet. 

Anonymkode: 39ccc...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke så lenge siden ble jeg ''lurt'' i bryllup. Ble satt ut av hele greia. Andre ble også det.. vi satte på oss smila.. 

Men faktisk så satt jeg igjen med følelsen av å bli lurt. Hadde jeg vært klar over at det var bryllup så hadde jeg gjort en del annerledes. 

Det ble også kaotisk, invitasjonsgrunnen til at jeg var der ble glemt stakkar. Ens merke dag ble to andres.. og midt i styret så var det fotografer som skulle forevige dagen, alle gjestene måtte virre rundt i to timer med småbarn og alt.. niblende til litt brød og drikke.

Nei, la bryllup være bryllup.

Ta en forlovelsesfest i stedet.

Anonymkode: 50477...008

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som kan bli litt dumt er om folk som veldig gjerne ville vært tilstede om de visste det var et bryllup, takker nei fordi det er litt for mye plunder å finne barnevakt/endre vakt på jobb/flytte andre avtaler når det er noe de tror bare er en vanlig middag... 

Folk anstrenger seg som oftest langt mer for å komme i et bryllup enn om det er snakk om et vanlig middagsselskap, eller en annen ikke-høytidelig anledning. 

Anonymkode: 91784...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stakk av til utlandet og giftet oss, bare mødrene våre som visste om det på forhånd. Helt stressfritt, fint og noe vi ikke har angret på siden. Har ikke hatt fest, ingen av oss to ønsket det. Ble noen sure miner, men det var vi forberedt på. Gjør som dere vil, det er DERES dag! 😊

Anonymkode: 7c5de...f6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som dere vil, det er jo deres dag. 

Jeg personlig hadde som gjest ikke likt så godt om middagsselskapet var et overraskelsesbryllup. Jeg liker å vite hva jeg går til, slik at jeg kan ta en kvalifisert avgjørelse på om jeg skal komme eller melde avbud (prioriterer jo bryllup over en vanlig middag, jeg bor langt unna familien min). Og man tar kanskje noen litt andre valg hvis man skal i bryllup kontra en middag. Du er kanskje ikke opptatt av gaver, men noen av gjestene vil kanskje føle på det.

Jeg hadde rett og slett følt meg litt overrumplet, men det trenger forsåvidt ikke dere som brudepar bry dere om... Hadde forøvrig ikke blitt sur eller lei meg om noen giftet seg i hemmelighet i utlandet for eksempel - det er deres valg og ikke noe som angår meg. Men et selskap der jeg er invitert angår jo meg litt.

Bare så det er sagt - hadde ikke sagt noe eller gjort noe ut av det. Jeg hadde bare ikke likt det 😝

Anonymkode: b9871...bb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 11.08, AnonymBruker skrev:

Gjør som dere vil, det er jo deres dag. 

Jeg personlig hadde som gjest ikke likt så godt om middagsselskapet var et overraskelsesbryllup. Jeg liker å vite hva jeg går til, slik at jeg kan ta en kvalifisert avgjørelse på om jeg skal komme eller melde avbud (prioriterer jo bryllup over en vanlig middag, jeg bor langt unna familien min). Og man tar kanskje noen litt andre valg hvis man skal i bryllup kontra en middag. Du er kanskje ikke opptatt av gaver, men noen av gjestene vil kanskje føle på det.

Jeg hadde rett og slett følt meg litt overrumplet, men det trenger forsåvidt ikke dere som brudepar bry dere om... Hadde forøvrig ikke blitt sur eller lei meg om noen giftet seg i hemmelighet i utlandet for eksempel - det er deres valg og ikke noe som angår meg. Men et selskap der jeg er invitert angår jo meg litt.

Bare så det er sagt - hadde ikke sagt noe eller gjort noe ut av det. Jeg hadde bare ikke likt det 😝

Anonymkode: b9871...bb6

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...