Gå til innhold

Edderkopp på rømmen.


kat-e

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad jeg ikke bor i Finnmark, men jeg trodde det var forbudt å ha farlige dyr i Norge? Uansett er det ganske alvorlig og dette må etterforskes, også hvor mannen har fått tak i denne og eventuelle bakmenn.

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/advarer-mot-edderkopp-pa-rmmen--hvis-den-blir-sinna-og-biter-er-den-srdeles-giftig/3423382802.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle edderkopper er tillatt i Norge, så mannen har nok ikke gjort noe straffbart. Dessuten tåler de ikke klimaet, så denne krabaten er nok snart død.

Anonymkode: 524b5...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle edderkopper er tillatt i Norge, så mannen har nok ikke gjort noe straffbart. Dessuten tåler de ikke klimaet, så denne krabaten er nok snart død.

Anonymkode: 524b5...18c

Men, hva om den finner veien inn i et hus og gjemmer seg på soverommet til noen? :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i området og har ikke sett den. Heldigvis :) Men jeg har latt katten være inne, sånn i tilfelle.

Jeg forstår ikke at noen kan miste en edderkopp på en strekning. Gikk han tur med den eller hva skjedde? ;)

 

Anonymkode: daff6...336

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle edderkopper er tillatt i Norge, så mannen har nok ikke gjort noe straffbart. Dessuten tåler de ikke klimaet, så denne krabaten er nok snart død.

Anonymkode: 524b5...18c

I natt og i dag har vi hatt plussgrader, men natten før kom kom med frost og snø. Den vil neppe leve så veldig lenge om den ikke finner seg et lunt sted eller kryper inn noen plasser

Anonymkode: daff6...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo hus overalt på denne strekningen, samt biler som den kan finne ly og varme i...

Anonymkode: 6b86d...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo hus overalt på denne strekningen, samt biler som den kan finne ly og varme i...

Anonymkode: 6b86d...42e

Satser på at den forsvant ikke på selve Elvebakken, men nærmere Bukta - Europris - nesset for der er det litt tynnere med hus

Anonymkode: daff6...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, kat-e skrev:

Men, hva om den finner veien inn i et hus og gjemmer seg på soverommet til noen? :sjokkbla:

Vi får håpe den tar kvelden før den tid :) 

Anonymkode: 524b5...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altaposten skriver at edderkoppen er funnet :nordvesta:

Anonymkode: daff6...336

Hvor fant de den?

Anonymkode: 524b5...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fant de den?

Anonymkode: 524b5...18c

Sto på ifinnmark.no at eddekroppen ble funnet hjemme hos eier. Den hadde visstnok aldri forlatt boligen :)

 

Anonymkode: daff6...336

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Honey Dew skrev:

Håper noen tar vare på den

Insekter og Edderkopper har ikke bevisthet, om jeg ser en edderkopp moser jeg den tvert eller henter støvsugeren, men denne er 10cm. Ikke festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sto på ifinnmark.no at eddekroppen ble funnet hjemme hos eier. Den hadde visstnok aldri forlatt boligen :)

 

Anonymkode: daff6...336

Jeg synes politiet burde snakke litt med mannen.

Anonymkode: 8f757...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes politiet burde snakke litt med mannen.

Anonymkode: 8f757...f07

Hvorfor det? Han gjorde det rette og meldte fra når han trodde at edderkoppen hadde rømt. Jeg mener at han gjorde det rette og han har nok lært å sikre buret, og huset, bedre fra nå av :)

 

Anonymkode: daff6...336

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Honey Dew skrev:

Håper noen tar vare på den

Ja, det er jo kjempelurt å prøve å fange denne edderkoppen, tenker jeg... 

Anonymkode: 3b931...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til Dagbladet har politiet har uttalt at "Man skal være forsiktig med den saken der, for det er en grunn til at den blir oppbevart bak glassvegger til vanlig". Ja, grunnen er at de trenger en viss fuktighet og varme for å overleve og ha det godt. Og så den ikke faller ned og skader seg, eller så man ikke tråkker på den eller klemmer den i døra. Dumt å hause det opp, bidrar bare til unødig frykt for edderkopper.

Anonymkode: 5d2f8...318

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo kjempelurt å prøve å fange denne edderkoppen, tenker jeg... 

Anonymkode: 3b931...6d4

De har rett på et liv og en trenger ikke ta i dem for å få dem i sikkerhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kat-e skrev:

Insekter og Edderkopper har ikke bevisthet, om jeg ser en edderkopp moser jeg den tvert eller henter støvsugeren, men denne er 10cm. Ikke festlig.

De har bevissthet akkurat som andre dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kat-e skrev:

Insekter og Edderkopper har ikke bevisthet, om jeg ser en edderkopp moser jeg den tvert eller henter støvsugeren, men denne er 10cm. Ikke festlig.

Sier du det samme om sykehuspasienter som har fått hjerneskade og i vegetativ tilstand også? Bare å kvitte seg med dem liksom...

 

Anonymkode: 4e7e2...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...