Gå til innhold

Jeg er en av få nordmenn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Nei, kan ikke huske å ha vært eneste nordmann (eller hvite som du sikkert egentlig mener), og jeg bor på Grønland. 

Anonymkode: d24ff...c2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minute ago, AnonymBruker said:

Hvis du bor et sted med så mye innvandrere er du nødt til å bo i en av de store byene. Da er din nåværende bolig uansett verdt mer enn mange boliger på bygda- ergo kan du fint flytte et annet sted for å slippe å føle deg som en minoritet i området ditt. Men det vil du jo tydeligvis ikke.

Anonymkode: 763b8...c08

Jeg vil gjerne fortsette å bo i Oslo, her er jeg faktisk født. Det er her jeg jobber og har familie og nettverk

Hvorfor skal jeg presses ut av min egen by? Hvorfor mener du innvandrere er mer verdt enn meg?

Anonymkode: e26eb...bb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Føler meg segregert.

De ser på nordmenn som søppel. Hvorfor faen bor de i Norge da? 

Hadde likt at det var flere nordmenn der så ting var mer på stell. 

Anonymkode: 45c94...64d

Hvordan vet du at de ser på nordmenn som søppel?

Jeg kjenner innvandrere som er bra folk, og de som er drittsekker. Sistnevnte skulle jeg gjerne bli kvitt.

Det som er problemet, er at du og andre skjærer alle over èn kam. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne fortsette å bo i Oslo, her er jeg faktisk født. Det er her jeg jobber og har familie og nettverk

Hvorfor skal jeg presses ut av min egen by? Hvorfor mener du innvandrere er mer verdt enn meg?

Anonymkode: e26eb...bb5

Har ikke sagt at innvandrere er mer verdt enn deg- jeg deler ikke mennesker inn i verdi på den måten. Alle mennesker er like mye verdt- kanskje med unntak av Donald Trump og Kim Jong-Un.

Når det er sagt har jeg bodd ti år i Oslos billigste område (Holmlia), og var ikke minoritet i noen av borettslagene jeg bodde i der. Det er bare et år siden jeg flyttet bort derfra, jeg vil dermed tro at det fortsatt er slik at nordmenn er i flertall i de fleste borettslagene der- og det er et område der du iallfall må ha råd til å bo, siden du sier at du allerede bor i Oslo.

Anonymkode: 763b8...c08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Har ikke sagt at innvandrere er mer verdt enn deg- jeg deler ikke mennesker inn i verdi på den måten. Alle mennesker er like mye verdt- kanskje med unntak av Donald Trump og Kim Jong-Un.

Når det er sagt har jeg bodd ti år i Oslos billigste område (Holmlia), og var ikke minoritet i noen av borettslagene jeg bodde i der. Det er bare et år siden jeg flyttet bort derfra, jeg vil dermed tro at det fortsatt er slik at nordmenn er i flertall i de fleste borettslagene der- og det er et område der du iallfall må ha råd til å bo, siden du sier at du allerede bor i Oslo.

Anonymkode: 763b8...c08

Så løsningen på at vi slipper inn altfor mange innvandrere er at jeg flytter tvers over byen til Holmlia?

Ok, du virker smart.

Anonymkode: e26eb...bb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Viste de deg passene sine?

H*n mente åpenbart afrikanere og asiatere. Og det er riktig. Mange afrikanere og asiatere i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Katana skrev:

Hva var egentlig problemet? At ingen smilte til deg?

I så fall er jeg utlendig også, pleier ikke å smile til fremmede på bussen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men kan nevne noe av det innvandrere, både førstegenerasjons- og andregenerasjonsinnvandrere, gjør og sier mot nordmenn:

- jenter kalles horer
- nordmenn omtales som poteter, vantro osv.
- sosial kontroll omfatter også de norske barna, mobbing forekommer
- nordmenn snakkes stygt om hjemme hos innvandrere, noe som da fører til at barna ser ned på nordmenn
- de skuler og snakker nedsettende om oss seg imellom på eget språk (har mange ganger fått oversatt hva som sies av venner som snakker urdu/arabisk)
- diskriminering av arbeidssøker, har du noen gang sett nordmenn jobbe i butikker drevet av tyrkere/pakistanere?

 

Masse mer kan nevnes.

Anonymkode: e26eb...bb5

Fordommer og negativ språkbruk/ord, går nok begge veier. Men det gjør selvsagt ikke innholdet i det du skrev til akseptabel oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

1) Du sier du var den eneste nordmannen. Hvordan vet du dette? 

2) Du sier etterpå at det var to andre nordmenn der. Sjekket du passene deres siden du sier du var den eneste hvite? 

Lyver du vanligvis 2-4 ganger i løpet av en håndfull setninger som her? Eller, la oss kalle det overdrive. 

 

Anonymkode: 09771...20e

Ikke lat som om du ikke skjønner hva ts mente!

Anonymkode: 4b799...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Karts skrev:

Hva var det de gjorde mot deg som var så fryktelig da?

Leste du ikke det Ts skrev? Det er ikke greit å bli behandlet på den måten. Det skulle ha vært andre veien du, da hadde det stått om det i avisene, og da gjerne med bilder og videoklipp. 

Anonymkode: 731f6...71b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miklo Velka skrev:

Viste de deg passene sine?

Man trenger ikke somalisk pass for å være somalier.

Om jeg flytter til Danmark og får dansk pass er jeg fortsatt norsk.

Anonymkode: aafba...126

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Man trenger ikke somalisk pass for å være somalier.

Om jeg flytter til Danmark og får dansk pass er jeg fortsatt norsk.

:digge: Når en flisespikker spikker ... :digge:

(Mel.: Pepperkakebakesangen)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Miklo Velka skrev:

:digge: Når en flisespikker spikker ... :digge:

(Mel.: Pepperkakebakesangen)

Pfft. Ikke flisespikking. Det du ville frem til i ditt innlegg var at disse somalierne antagelig var "norske" siden om de antagelig hadde norsk pass. Jeg bare påpekte at det er de ikke. De er fortsatt somaliere om de har aldri så mye norsk pass.

Anonymkode: aafba...126

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pfft. Ikke flisespikking. Det du ville frem til i ditt innlegg var at disse somalierne antagelig var "norske" siden om de antagelig hadde norsk pass. Jeg bare påpekte at det er de ikke. De er fortsatt somaliere om de har aldri så mye norsk pass.

Anonymkode: aafba...126

Dette er da en selfølge. En somalier er en somalier, en kineser er en kineser, en japaner er en japaner, en pakistaner er en pakistaner. Samme om man er norsk statsborger eller ikke. Det er snakk om etnisitet.

Anonymkode: 6eb8e...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men kan nevne noe av det innvandrere, både førstegenerasjons- og andregenerasjonsinnvandrere, gjør og sier mot nordmenn:

- jenter kalles horer
- nordmenn omtales som poteter, vantro osv.
- sosial kontroll omfatter også de norske barna, mobbing forekommer
- nordmenn snakkes stygt om hjemme hos innvandrere, noe som da fører til at barna ser ned på nordmenn
- de skuler og snakker nedsettende om oss seg imellom på eget språk (har mange ganger fått oversatt hva som sies av venner som snakker urdu/arabisk)
- diskriminering av arbeidssøker, har du noen gang sett nordmenn jobbe i butikker drevet av tyrkere/pakistanere?

 

Masse mer kan nevnes.

Anonymkode: e26eb...bb5

OK? Har de fortalt dette til deg? Siden du liksom vet dette? 

Jeg har flere bekjente, og også ansatte, fra blant annet Eritrea. Jeg har aldri møtt mer høflige og samvittighetsfulle mennesker. 

Anonymkode: 95caa...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutes ago, AnonymBruker said:

Det du ville frem til i ditt innlegg var at disse somalierne antagelig var "norske" siden om de antagelig hadde norsk pass. Jeg bare påpekte at det er de ikke. De er fortsatt somaliere om de har aldri så mye norsk pass.

Det jeg ville frem til i mitt innlegg er at ikke alle mørkhudete kommer fra Somalia. Hva du ville at jeg skulle frem til i mitt innlegg er irrelevant.

"Pfft!!"

Endret av Miklo Velka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Dette får du ikke gjort noe med. Evnt kan du slutte å ta nattrikken. Oslo by har et stort mangfold av kulturer. Det som jeg tenker er mest skremmende med en trikk full av innvandrere kontra en trikk full av nordmenn er at man ikke vet om noen av disse har ekstreme holdninger eller dårlig kvinnesyn/er potensiell voldtektsmann. Kanskje er alle på trikken vanlige mennesker, men det kan man ikke vite sikkert og det er vanskelig å se hvem utskuddet er. Med en trikk full av nordmenn så er det lettere å skille ut utskuddet fordi en nordmann som ikke er tilregnelig ofte vil være synlig påvirket av alkohol eller stoff. Jeg tok nattbuss i går og samtlige var utlendinger, men det bekymret meg ikke. Det kommer nok også ann på hvilke utlendinger. Jeg hadde ikke vært så trygg i en buss full av somaliere. Denne bussen var mer pakistanere, vietnamesere, kinesere, indere,tyrkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Dette får du ikke gjort noe med. Evnt kan du slutte å ta nattrikken. Oslo by har et stort mangfold av kulturer. Det som jeg tenker er mest skremmende med en trikk full av innvandrere kontra en trikk full av nordmenn er at man ikke vet om noen av disse har ekstreme holdninger eller dårlig kvinnesyn/er potensiell voldtektsmann. Kanskje er alle på trikken vanlige mennesker, men det kan man ikke vite sikkert og det er vanskelig å se hvem utskuddet er. Med en trikk full av nordmenn så er det lettere å skille ut utskuddet fordi en nordmann som ikke er tilregnelig ofte vil være synlig påvirket av alkohol eller stoff. Jeg tok nattbuss i går og samtlige var utlendinger, men det bekymret meg ikke. Det kommer nok også ann på hvilke utlendinger. Jeg hadde ikke vært så trygg i en buss full av somaliere. Denne bussen var mer pakistanere, vietnamesere, kinesere, indere,tyrkere. 

Merkelig innlegg. Du kan ikke se på en nordmann om han er skvett gæern heller. Det har vi jo sett tydlige bevis på allerede. Eller har du glemt all historie? 

Det er ikke gitt at man er farlig selv om man er somalier heller. Mange der har opplevd ting vi ikke engang er i nærheten av å forstå. Dette er ikke pga rase men pga krig og elendighet som de har flyktet fra. Det har ingen ting med at de er mørke i huden men pga desperasjon og tragedier. 

Anonymkode: 95caa...6c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Dette får du ikke gjort noe med. Evnt kan du slutte å ta nattrikken. Oslo by har et stort mangfold av kulturer. Det som jeg tenker er mest skremmende med en trikk full av innvandrere kontra en trikk full av nordmenn er at man ikke vet om noen av disse har ekstreme holdninger eller dårlig kvinnesyn/er potensiell voldtektsmann. Kanskje er alle på trikken vanlige mennesker, men det kan man ikke vite sikkert og det er vanskelig å se hvem utskuddet er. Med en trikk full av nordmenn så er det lettere å skille ut utskuddet fordi en nordmann som ikke er tilregnelig ofte vil være synlig påvirket av alkohol eller stoff. Jeg tok nattbuss i går og samtlige var utlendinger, men det bekymret meg ikke. Det kommer nok også ann på hvilke utlendinger. Jeg hadde ikke vært så trygg i en buss full av somaliere. Denne bussen var mer pakistanere, vietnamesere, kinesere, indere,tyrkere. 

Hva hvis det er en buss med flere eritreere da?:laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...