Gå til innhold

Jeg er en av få nordmenn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På vei hjem en kveld så måtte jeg ta nattrikken fordi bilen sto. Jeg går på trikken og ser at hele trikken er full og at jeg nesten er den eneste hvite personen der. Så kjipt. 😕

Ikke skjønner jeg hvorfor heller? 

Jeg bor i en by og jeg er den eneste nordmannen på nattrikken? Hva? 😱

Jeg ser mange somaliere, og asiatere og kun to andre som er nordmenn. Det var helt fullt på trikken og jeg ble helt sjokkert over å føle meg som en innvandrer i mitt land. Nå forstår jeg hva rasisme er. Slibrige bemerkninger, folk som ikke viser hensyn og flere damer som lager trutmunn til meg. Ingen smilte. De så enten stygt på folk eller prøvde å klemme meg. Nesten den eneste nordmannen der. Klemmer man fremmede? Nei. 

Er det noen flere som opplever å være den «eneste nordmannen» i enkelt situasjoner? 

Anonymkode: 45c94...64d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Du sier du var den eneste nordmannen. Hvordan vet du dette? 

2) Du sier etterpå at det var to andre nordmenn der. Sjekket du passene deres siden du sier du var den eneste hvite? 

Lyver du vanligvis 2-4 ganger i løpet av en håndfull setninger som her? Eller, la oss kalle det overdrive. 

 

Anonymkode: 09771...20e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var på  Oslos vestkant er da ikke så overraskende. Det bor mange asiatere og afrikanere der. 

Anonymkode: 6eb8e...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk oppfører seg ok, betyr det lite for meg hvilken hudfarge de har.

For meg er det kun oppførsel som betyr noe i den forbindelse.

Endret av Katana
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Du sier du var den eneste nordmannen. Hvordan vet du dette? 

2) Du sier etterpå at det var to andre nordmenn der. Sjekket du passene deres siden du sier du var den eneste hvite? 

Lyver du vanligvis 2-4 ganger i løpet av en håndfull setninger som her? Eller, la oss kalle det overdrive. 

 

Anonymkode: 09771...20e

Cirka tre nordmenn. Maks. Tre hvite på nattrikken. Man ser jo det og hører det på språket og sånt. Sykt mange utlendinger på trikken. Vet det fordi man ser det vel. 🤡

Anonymkode: 45c94...64d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var på  Oslos vestkant er da ikke så overraskende. Det bor mange asiatere og afrikanere der. 

Anonymkode: 6eb8e...ea2

mente naturlig nok østkant*

Anonymkode: 6eb8e...ea2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Katana skrev:

Så lenge folk oppfører seg ok, betyr det lite for meg hvilken hudfarge de har.

For meg er det kun oppførsel som betyr noe i den forbindelse.

Få av dem som oppfører seg Ok. Hvis dette er det utlendinger kaller rasisme så skjønner jeg hvordan Hadja Tajik har det. 

Anonymkode: 45c94...64d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Få av dem som oppfører seg Ok. Hvis dette er det utlendinger kaller rasisme så skjønner jeg hvordan Hadja Tajik har det. 

Anonymkode: 45c94...64d

Hadia. 🙂

Anonymkode: 45c94...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var på  Oslos vestkant er da ikke så overraskende. Det bor mange asiatere og afrikanere der. 

Anonymkode: 6eb8e...ea2

Jada, bare å ta seg en tur til Slemdal, der bor det mange somaliere der :fnise:

Anonymkode: b07d9...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jada, bare å ta seg en tur til Slemdal, der bor det mange somaliere der :fnise:

Anonymkode: b07d9...0cf

Nei, men hvem som bor hvor er ikke det der handler om!!! 

Skal man være nødt til å pokkern meg si i fra til myndighetene for å få lov til å være nordmann i sitt eget land eller? 🤔

Hadde de enda latt folk få sitte på trikken i fred men nei da... 

Anonymkode: 45c94...64d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hvem som bor hvor er ikke det der handler om!!! 

Skal man være nødt til å pokkern meg si i fra til myndighetene for å få lov til å være nordmann i sitt eget land eller? 🤔

Hadde de enda latt folk få sitte på trikken i fred men nei da... 

Anonymkode: 45c94...64d

Hva var egentlig problemet? At ingen smilte til deg?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye på lekeland i helgene, men for en liten tid tilbake var jeg der midt i en vanlig ukedag - og aldri mer! Det var like mange personer der som det normalt er på helg, men så godt som alle var innvandrere, spesielt fra Øst-Afrika. Aldri har jeg opplevd så mye bråk, og aldri har jeg ellers sett securitas vakter på lekeland, som denne gangen måtte bryte aktivt inn en rekke ganger. Verste var at maskoten til lekeland ble overfalt. Det var ikke lenge jeg orket å være der. 

Mye av grunnen er nok at menneskene fra disse delene av Afrika har svært mange barn, hvilket gjør at de har ikke sjans til å se etter dem. 

 

Anonymkode: 7f011...4a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært mye på lekeland i helgene, men for en liten tid tilbake var jeg der midt i en vanlig ukedag - og aldri mer! Det var like mange personer der som det normalt er på helg, men så godt som alle var innvandrere, spesielt fra Øst-Afrika. Aldri har jeg opplevd så mye bråk, og aldri har jeg ellers sett securitas vakter på lekeland, som denne gangen måtte bryte aktivt inn en rekke ganger. Verste var at maskoten til lekeland ble overfalt. Det var ikke lenge jeg orket å være der. 

Mye av grunnen er nok at menneskene fra disse delene av Afrika har svært mange barn, hvilket gjør at de har ikke sjans til å se etter dem. 

 

Anonymkode: 7f011...4a0

Ja Ok. Kjedelig og bli segregert i vårt eget land. Typisk det når det bare er utlendinger og 2-3 nordmenn der. Securitas har nok mye å gjøre for tiden da. 🙂

Anonymkode: 45c94...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er eneste nordmann i oppgangen min. 8 av 9 postkasser tilhører innvandrere, og ja, de er alle førstegenerasjons innvandrere. Dette vet jeg fordi jeg har snakket med alle sammen en eller annen gang.

Det er ufattelig trist å være en minoritet i eget land.

Anonymkode: e26eb...bb5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Katana skrev:

Hva var egentlig problemet? At ingen smilte til deg?

Nei. Føler meg segregert.

De ser på nordmenn som søppel. Hvorfor faen bor de i Norge da? 

Hadde likt at det var flere nordmenn der så ting var mer på stell. 

Anonymkode: 45c94...64d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er eneste nordmann i oppgangen min. 8 av 9 postkasser tilhører innvandrere, og ja, de er alle førstegenerasjons innvandrere. Dette vet jeg fordi jeg har snakket med alle sammen en eller annen gang.

Det er ufattelig trist å være en minoritet i eget land.

Anonymkode: e26eb...bb5

Du er jo ikke minoritet i landet ditt (med mindre du er noe annet enn etnisk norsk, da). Men du er tydeligvis minoritet i oppgangen din, og hvis du synes det er så ufattelig trist er det jo bare å flytte derfra..!

Anonymkode: 763b8...c08

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Føler meg segregert.

De ser på nordmenn som søppel. Hvorfor faen bor de i Norge da? 

Hadde likt at det var flere nordmenn der så ting var mer på stell. 

Anonymkode: 45c94...64d

Hva var det de gjorde mot deg som var så fryktelig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du er jo ikke minoritet i landet ditt (med mindre du er noe annet enn etnisk norsk, da). Men du er tydeligvis minoritet i oppgangen din, og hvis du synes det er så ufattelig trist er det jo bare å flytte derfra..!

Anonymkode: 763b8...c08

Det er ikke mange årene til jeg blir en minoritet i eget land.

Jeg føler meg allerede som det siden jeg bor i et nabolag nordmenn flykter fra.

Det er bare å flytte, sier du. Jeg har ikke råd til det.

Anonymkode: e26eb...bb5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Karts said:

Hva var det de gjorde mot deg som var så fryktelig da?

Jeg er ikke TS, men kan nevne noe av det innvandrere, både førstegenerasjons- og andregenerasjonsinnvandrere, gjør og sier mot nordmenn:

- jenter kalles horer
- nordmenn omtales som poteter, vantro osv.
- sosial kontroll omfatter også de norske barna, mobbing forekommer
- nordmenn snakkes stygt om hjemme hos innvandrere, noe som da fører til at barna ser ned på nordmenn
- de skuler og snakker nedsettende om oss seg imellom på eget språk (har mange ganger fått oversatt hva som sies av venner som snakker urdu/arabisk)
- diskriminering av arbeidssøker, har du noen gang sett nordmenn jobbe i butikker drevet av tyrkere/pakistanere?

 

Masse mer kan nevnes.

Anonymkode: e26eb...bb5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mange årene til jeg blir en minoritet i eget land.

Jeg føler meg allerede som det siden jeg bor i et nabolag nordmenn flykter fra.

Det er bare å flytte, sier du. Jeg har ikke råd til det.

Anonymkode: e26eb...bb5

Hvis du bor et sted med så mye innvandrere er du nødt til å bo i en av de store byene. Da er din nåværende bolig uansett verdt mer enn mange boliger på bygda- ergo kan du fint flytte et annet sted for å slippe å føle deg som en minoritet i området ditt. Men det vil du jo tydeligvis ikke.

Anonymkode: 763b8...c08

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...