Gå til innhold

Karkikaturtegning av kvinne fører til drapstrusler fra feminister.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, WubWub said:

Forsvarer dette på noen måte drapstrusler? Det er irrelevant om tegningen er bra eller godt laget; det er reaksjonen som er uhørt her.

Jeg har ikke kommentert de eventuelle drapstruslene (som jeg i grunnen betviler), jeg har kommentert tegningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, WubWub skrev:

Forsvarer dette på noen måte drapstrusler? Det er irrelevant om tegningen er bra eller godt laget; det er reaksjonen som er uhørt her. 

I et land med ytringsfrihet bør og skal vi kunne tegne det vi vil uansett.

Tegningen er grov seksuell trakassering/ sjikane av forsvarsministeren. Dette kan ikke forsvares, men det burde resultere i fengselsstraff for tegneren så vel som ansvarlig redaktør. Drapstrusler hører likevel ingen steder hjemme, selv om en slik reaksjon kan være forståelig.

Anonymkode: 2c948...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tegningen er grov seksuell trakassering/ sjikane av forsvarsministeren. Dette kan ikke forsvares, men det burde resultere i fengselsstraff for tegneren så vel som ansvarlig redaktør. Drapstrusler hører likevel ingen steder hjemme, selv om en slik reaksjon kan være forståelig.

Anonymkode: 2c948...bc5

Syntes du vi burde kopiere totalitære stater ? :) Ytringsfrihet skal straffes og alt det der?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tegningen er grov seksuell trakassering/ sjikane av forsvarsministeren. Dette kan ikke forsvares, men det burde resultere i fengselsstraff for tegneren så vel som ansvarlig redaktør. Drapstrusler hører likevel ingen steder hjemme, selv om en slik reaksjon kan være forståelig.

Anonymkode: 2c948...bc5

Håper du tuller...

Anonymkode: 9679b...e9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, WubWub skrev:

Syntes du vi burde kopiere totalitære stater ? :) Ytringsfrihet skal straffes og alt det der?  

Seksuell trakassering kan ikke forsvares med ytringsfrihet som begrunnelse.

Anonymkode: 2c948...bc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seksuell trakassering kan ikke forsvares med ytringsfrihet som begrunnelse.

Anonymkode: 2c948...bc5

Uenig - ingen bør være fredet for satire og humor. Om man blir krenket, javel hva så. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En politisk karikatur av en statsråd er ikke trakassering.  Det er en del av pressefriheten. 

Anonymkode: 48472...d8b

Det er ikke noe politisk ved at tegningen insinuerer at hun skal gi mennene en blowjob

Anonymkode: 12fa2...2f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, WubWub skrev:

Syntes du vi burde kopiere totalitære stater ? :) Ytringsfrihet skal straffes og alt det der?  

 

Anonymkode: 12fa2...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli flau av hvilket samfunn vi har utviklet oss til å bli. Hvor ble det av "jeg er Charlie"? Jeg vedder på at mange av de som raser over denne tegningen var de samme som hang seg på den trenden for et par år siden på sosiale medier. Vi tåler karikaturer her i Norge, det bør vi i alle fall.

Om feministene vil fortsette å fremstille kvinner som sterke, så må de slutte å sutre over ting som dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegningen var herlig den da. At feminister kommer med drapstrussler er jo bare søtt da hva skal de liksom gjøre, sutre han til døde? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Olav Brostrup Müller sin karikaturtergning av Marie Søreide som ble publisert i Lillehammer byavis. Har ført til at Müller har blitt oppringt fra feminister og blitt drapstruet. Er det nå blitt like fyfy å lage karikaturtegning av kvinner som av profet Muhammed?

– Jeg har fått noen veldig stygge telefoner fra feminister, som sier at de vil kjøpshale meg og drepe meg, og det ene med det andre. Det var ikke måte på. Men det er vel min egen skyld, så jeg kan ikke klage, sier han.

http://www.nettavisen.no/nyheter/karikaturtegning-av-ine-marie-eriksen-sreide-setter-sinnene-i-kok/3423382652.html

 

Anonymkode: 9679b...e9f

Når du starter en tråd og legger inn link til en artikkel, må man kunne forvente at du selv har lest artikkelen.

Olav Brostrup Müller har ikke tegnet karikaturtegningen. Den eneste befatningen jeg kan se at han har hatt med saken, er at han har kritisert tegningen. Det er Tore Feiring, redaktør i Lillehammer Byavis, som har laget tegningen du skriver om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

"Hm, hvordan kan man gjøre narr av en kvinne i maktposisjon? ", tenkte Fun-Tore. Man må i alle fall gjøre henne liten og ufarlig. Det enkleste er ofte det beste, konkluderte han, og plasserte henne rett og slett avkledd og i knestående, klar og villig til å suge av et par amerikanske soldater. Der ser man hva man får når man setter en kvinne til å styre over menn, liksom. Der fikk kjerringene den, hihi-haha-hihi-haha!

:nori:<------- Fun-Tore

Bare tegneferdighetene i seg er egentlig grunn nok til at han burde nøyd seg med å vise den til sine mest breiale mannlige kolleger i lunsjpausen, men toppet med utdatert og pinlig dårlig humor blir det en virkelig kalkun. Teit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere mener hun fremstilles som en hore, og det er fryktelig ille, hvorfor er det ingen av dere som reagerer på at soldatene fremstilles som horekunder??? 

Dere er en gjeng med hyklere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
15 timer siden, Trollkarlen skrev:

En slik tegning må så klart tåles. Kvinner skal jo leke med de store gutta og da må de tåle steken.

Enig, folk tåler jo ingenting i dag, alt er hets og krenkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, FrodeF said:

Hvis dere mener hun fremstilles som en hore, og det er fryktelig ille, hvorfor er det ingen av dere som reagerer på at soldatene fremstilles som horekunder??? 

Dere er en gjeng med hyklere alle sammen.

Er det mulig. :ler:

Anonymkode: cbed4...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en skikkelig dårlig tegning, som fremstiller kvinner som sexdukker. Dette er Norges første kvinnelige utenriksminister, også blir hun tegnet på denne måten. Det er skammelig, men dessverre ikke overraskende. Men drapstrusler blir for dumt, folk må lære seg å diskutere på skikkelig vis. 

Anonymkode: 5cd3c...4d7

Nei, den fremstiller ikke kvinner som sexdukker. Jeg ser kunn en kvinne på det bildet, og den kvinnen tafser på mennenes rumper mens hun gjør et knefall. Poenget her er vel at tegneren vil fremstille Norge, eller snarere vår tidligere forsvarsminister og nye utenriksminister, som svært logrende for USA, og som en som virkelig klenger seg fast og byr seg fram for stormskten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Seksuell trakassering kan ikke forsvares med ytringsfrihet som begrunnelse.

Anonymkode: 2c948...bc5

Husker du Sophie Elise? Hun fikk drøye meldinger og omtale på en FB gruppe. Hun anmeldte det. Politiet henla saken.

https://www.dagbladet.no/kjendis/reagerer-pa-henleggelse---ekstremt-stor-belastning/68708370

Ytringsfriheten står sterkt, uansett hva dine personlige meninger er. Synsing må du gjerne drive med. Hvis man mener seg utsatt for en straffbar handling, så anmelder man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, HalldirV2 said:

Nei, den fremstiller ikke kvinner som sexdukker. Jeg ser kunn en kvinne på det bildet, og den kvinnen tafser på mennenes rumper mens hun gjør et knefall. Poenget her er vel at tegneren vil fremstille Norge, eller snarere vår tidligere forsvarsminister og nye utenriksminister, som svært logrende for USA, og som en som virkelig klenger seg fast og byr seg fram for stormskten.

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
3 minutes ago, HalldirV2 said:

Nei, den fremstiller ikke kvinner som sexdukker. Jeg ser kunn en kvinne på det bildet, og den kvinnen tafser på mennenes rumper mens hun gjør et knefall. Poenget her er vel at tegneren vil fremstille Norge, eller snarere vår tidligere forsvarsminister og nye utenriksminister, som svært logrende for USA, og som en som virkelig klenger seg fast og byr seg fram for stormskten.

Ja, men ville en mann i den samme stillingen blitt fremstilt på en lignende måte? Det tror ikke jeg. Det er sexisme her også. To fluer i en smekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...