Gå til innhold

Utslett? Bilde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i kanskje 6 mnd eller mer hatt et slags utslett eller hva jeg skal kalle det, på leggen. Det er som et sår som ikke gror. Klør til tider veldig. 

Noen som vet hva dette kan være? Er det bare utslett? Har tidligere hatt et ganske likt utslett på armen, dette er noen år sider. Det varte i kanskje to år, gikk i lysbehandling. Verste var da jeg hadde utslett i ansiktet som også varte en god stund. Har aldri fått noen diagnose av hudlege.

Har flyttet og er på venteliste til å få fastlege, derfor spør jeg her.

image.jpeg

Anonymkode: 5308f...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psoriasis kanskje? Blir det bedre når det er i sollys?

Anonymkode: 6c49f...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legevakten. Du har infeksjon. Og det er ikke psoriasis. Mest sannsynlig bakterie og en type skabb.

Anonymkode: 506d8...fab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Gå til legevakten. Du har infeksjon. Og det er ikke psoriasis. Mest sannsynlig bakterie og en type skabb.

Anonymkode: 506d8...fab

Enig i at det kan være skabb. Skabb har hatt et oppsving i Norge de siste årene.

Anonymkode: f9773...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psoriasis kanskje? Blir det bedre når det er i sollys?

Anonymkode: 6c49f...b4d

Vet ikke. Det jeg hadde på armen og i ansiktet ble noe bedre av lysbehandlingen. Synes det er rart dersom det er psoriasis, for det burde vel hudlegen ha klart å finne ut av etter x antall legebesøk? :(

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå til legevakten. Du har infeksjon. Og det er ikke psoriasis. Mest sannsynlig bakterie og en type skabb.

Anonymkode: 506d8...fab

Har tenkt tanken på skabb selv. Legevakten, vil det si akutten? 

Anonymkode: 5308f...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte legevakten nå, han virket ganske irritert og sa jeg bare må gå på apoteket. 

ts

Anonymkode: 5308f...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ringte legevakten nå, han virket ganske irritert og sa jeg bare må gå på apoteket. 

ts

Anonymkode: 5308f...306

Drit i han.

Gå til legevakten og forklar at du enda ikke har fastlege og at du har et sår du  frykter du har fått en infeksjon i. De vil bli nødt til å se på det. Ikke finn deg i å bli avvist med dette.

Apoteket kan ikke hjelpe dersom du trenger behandling ned legemidler på resept.

Anonymkode: 506d8...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i han.

Gå til legevakten og forklar at du enda ikke har fastlege og at du har et sår du  frykter du har fått en infeksjon i. De vil bli nødt til å se på det. Ikke finn deg i å bli avvist med dette.

Apoteket kan ikke hjelpe dersom du trenger behandling ned legemidler på resept.

Anonymkode: 506d8...fab

Da får du ringe tilbake på neste vakt (dette haster jo ikke voldsomt) og si at du mistenker skabb og ikke har fastlege. Du er såpass smittefarlig om det er skabb at de nok ber deg komme. 

Anonymkode: ac6fd...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i han.

Gå til legevakten og forklar at du enda ikke har fastlege og at du har et sår du  frykter du har fått en infeksjon i. De vil bli nødt til å se på det. Ikke finn deg i å bli avvist med dette.

Apoteket kan ikke hjelpe dersom du trenger behandling ned legemidler på resept.

Anonymkode: 506d8...fab

Jeg sa at jeg ikke har fastlege. Han sa det ikke er nødvendig å dra til legen med skabb. Dro på apoteket og kjøpte nix mot skabb. Svindyrt, så håper det er skabb jeg har. Men tror det er det, står at svie og stikking kan oppstå som bivirkning av skabbmiddelet hos pasienter med "alvorlig angrep av skabb", og det gjorde det hos meg.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du ringe tilbake på neste vakt (dette haster jo ikke voldsomt) og si at du mistenker skabb og ikke har fastlege. Du er såpass smittefarlig om det er skabb at de nok ber deg komme. 

Anonymkode: ac6fd...aa0

For meg haster dette da det har vedvart i 6+ mnd. Får ikke sove om nettene, har ikke sovet på to døgn, fordi det klør sånn. Kjenner jeg er så jævla lei av dette, det har ødelagt det siste halvåret for min del.

ts

Anonymkode: 5308f...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har psoriasis og det ser veldig sånn ut som på bildet ditt. Har fått diagnose på revmatisme sykehuset. Få deg fastlege og få deg henvisning, om det er ett sår som ikke gror skal man uansett ta biopsi av det for og være sikker på at det ikke er noe skummelt! 

Anonymkode: bf2af...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakten er for akutte ting. Siden du har hatt det lenge vil de nok ikke ta deg inn. Men ser der jo infisert ut pga de gule blemmene. Hold det rent og tørt. Det finnes kløedempende krem på apotektet.  Selvfølgelig kontakter du lege hvis det blir verre

Anonymkode: 126b0...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hudkreft?

Anonymkode: f9c0a...7bf

Det tror jeg da ikke. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har psoriasis og det ser veldig sånn ut som på bildet ditt. Har fått diagnose på revmatisme sykehuset. Få deg fastlege og få deg henvisning, om det er ett sår som ikke gror skal man uansett ta biopsi av det for og være sikker på at det ikke er noe skummelt! 

Anonymkode: bf2af...c87

Skulle bytte fastlege nå, men ser det ikke blir å gjelde før 1. november uansett... Da fortsetter jeg like gjerne å stå på venteliste til den tid iallfall, og har jeg ikke fått fastlege da, bytter jeg til en uten venteliste. Synes det er dumt det ikke er noen "mellomting", dette gjelder ikke liv og død, men samtidig kan jeg ikke gå sånn stort lenger. 

ts

Anonymkode: 5308f...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg da ikke. 

Skulle bytte fastlege nå, men ser det ikke blir å gjelde før 1. november uansett... Da fortsetter jeg like gjerne å stå på venteliste til den tid iallfall, og har jeg ikke fått fastlege da, bytter jeg til en uten venteliste. Synes det er dumt det ikke er noen "mellomting", dette gjelder ikke liv og død, men samtidig kan jeg ikke gå sånn stort lenger. 

ts

Anonymkode: 5308f...306

Skriv deg opp på vente liste så ringer du til legekontoret på mandag og forklarer situasjonen. Alle har krav på helsehjelp, mye mulig de tar deg inn! Når jeg ringte inn med psoriasisen når jeg fikk det første gang, fikk jeg time på dagen fordi det var ett sår som ikke ville gro. Det skulle man alltid ta på allvor fikk jeg beskjed om da. Så ring du så får du nok hjelp :) ikke så mye legevakten får gjort uansett. 

Anonymkode: bf2af...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriv deg opp på vente liste så ringer du til legekontoret på mandag og forklarer situasjonen. Alle har krav på helsehjelp, mye mulig de tar deg inn! Når jeg ringte inn med psoriasisen når jeg fikk det første gang, fikk jeg time på dagen fordi det var ett sår som ikke ville gro. Det skulle man alltid ta på allvor fikk jeg beskjed om da. Så ring du så får du nok hjelp :) ikke så mye legevakten får gjort uansett. 

Anonymkode: bf2af...c87

Virker som det har blitt bedre allerede. Fikk faktisk sove i natt uten at det klødde noe særlig. Så på gamle bilder på tlf og fant ut at jeg må ha hatt skabb siden desember 2016? :(

Anonymkode: 5308f...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hadde legetime i dag, legen mente det er atopisk dermatitt (atopisk eksem). Fikk to kremer på resept, spent på om det hjelper. 

Anonymkode: 5308f...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...