Gå til innhold

Plissegardiner, lameller mm til nytt hus - anbefalinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe inn lameller, plissegardiner, rullegardiner osv til et nytt hus. Jeg ønsker kvalitet, da jeg har dårlig erfaring med billige varianter fra Jysk, Kid osv fra før. Ved å google ser jeg det finnes mange ulike leverandører av måltilpassede produkter, men ingen oppgir pris. Jeg vet ikke om jeg trenger måltilpassede, men mulig jeg må ha det noen steder.

Så til spørsmålene... Jeg vet at det er dyrt, men hvor mye dyrere enn billigtypene er det egentlig å kjøpe kvalitetsprodukter? Og har noen av dere anbefalinger å komme med? Gode/dårlige erfaringer?

Jeg ønsker som sagt gode produkter som varer lenge og er villig til å betale en del mer enn på for eksempel Kid, men jeg vil ikke bli ruinert heller. Er vel snakk om en eller annen form for solskjerming/gardinløsning til 10-15 vinduer.

Anonymkode: ee009...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte Kirsch (har byttet navn nå til luxaflex) lamellgardiner til en hel leilighet, tre vindusflater fra tak til gulv og ett vindu. Betalte rundt 15.000,- Dette var måltilpasset. Rundt 10 år siden, så er nok noe dyrere nå. Men dette gir kanskje en liten pekepinn :) 

Anonymkode: a8ed5...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøpte Kirsch (har byttet navn nå til luxaflex) lamellgardiner til en hel leilighet, tre vindusflater fra tak til gulv og ett vindu. Betalte rundt 15.000,- Dette var måltilpasset. Rundt 10 år siden, så er nok noe dyrere nå. Men dette gir kanskje en liten pekepinn :) 

Anonymkode: a8ed5...f41

Takk for svar 😊 Fornøyd med kvaliteten? 

Anonymkode: ee009...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 Fornøyd med kvaliteten? 

Anonymkode: ee009...e15

Ja, har funket helt flott. Kan fint anbefales :) 

Har vasket lamellene i maskin på 30* ullvask med lav sentrifugering og hengt de opp igjen våte, og de er like pene.

Anonymkode: a8ed5...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har funket helt flott. Kan fint anbefales :) 

Har vasket lamellene i maskin på 30* ullvask med lav sentrifugering og hengt de opp igjen våte, og de er like pene.

Anonymkode: a8ed5...f41

Så bra at de kan vaskes :) Får sjekke opp hva de koster nå. Kan bli dyrt om jeg går for sånne til alle vinduer, men i stua vil jeg i alle fall ha kvalitet.

Anonymkode: ee009...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket pris på følgende opp/ned plissé hos 2 lokale leverandører av Luxaflex for 1 år siden:

2 stk 1000x2100 (mm)

1 stk 1000x1200

2 stk 600x2100

1 stk 1600x2100

Prisen ble på mellom 30.000 og 35.000 tusen. Det ble ikke slike med en apekatt på 2 år i hus for å si det slik...

Anonymkode: 143a2...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt plissegardiner hos Sacandic markiser, to doble og to enkle vindu, betalte12000 med montering, men da var de kraftig rabattert. Veldig fornøyd, det lønner seg med kvalitet! Hvis du har boligmesse i nærområdet er det ofte gode tilbud å få der, det var slik jeg fikk rabatt. 

Anonymkode: 96c88...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket pris på følgende opp/ned plissé hos 2 lokale leverandører av Luxaflex for 1 år siden:

2 stk 1000x2100 (mm)

1 stk 1000x1200

2 stk 600x2100

1 stk 1600x2100

Prisen ble på mellom 30.000 og 35.000 tusen. Det ble ikke slike med en apekatt på 2 år i hus for å si det slik...

Anonymkode: 143a2...2ce

Hmmm... Det var dyrt ja!

Håper det finnes noe litt billigere enn som så, men samtidig bedre enn de billigste typene. En mellomting hadde vært bra :)

Anonymkode: ee009...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp kjøpt plissegardiner hos Sacandic markiser, to doble og to enkle vindu, betalte12000 med montering, men da var de kraftig rabattert. Veldig fornøyd, det lønner seg med kvalitet! Hvis du har boligmesse i nærområdet er det ofte gode tilbud å få der, det var slik jeg fikk rabatt. 

Anonymkode: 96c88...282

Aldri hørt om det merket. Må sjekke opp!

Boligmessa har vært her for ikke så lenge siden, så kommer vel ikke før neste år. Sjekker opp det også. 

Takk for tips :)

Anonymkode: ee009...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi betalte noe over 6000,- kanskje 7000,- for to Luxaflex opp ned plissegardiner til to helt standard størrelse vinduer. 

Anonymkode: 15940...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror vi betalte noe over 6000,- kanskje 7000,- for to Luxaflex opp ned plissegardiner til to helt standard størrelse vinduer. 

Anonymkode: 15940...347

Med de prisene blir det i alle fall ikke slike gardiner til alle vinduene! Vil ha skikkelig kvalitet i stua, men må nok gå for noe billigere på soverommene.

Anonymkode: ee009...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre alternativer som er bra, men ikke koster skjorta?

Anonymkode: ee009...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestilte plissegardiner fra markisemannen. Har tre stk. 3x150 kostet 30000. Da kan man velge farger, dobbelt eller enkel og hvor mange mm "brettene" skal være. Dyrt er det ja.

Anonymkode: b0baf...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har top down/ bottom up plissé fra Luxaflex til ett lite glass 80*80. Betalte ca 2000,- men hadde da en høy prisgruppe. Lite vindu, men vi justerer på skjermingen ofte, så den er i daglig bruk. Ca 3 år gamle. Kanonkvalitet!

Anonymkode: fee87...921

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om tilbud!! Eller vent på kampanjeperioder med rabatt og gjerne fri montering 😁

Anonymkode: fee87...921

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Børster støv av denne igjen :P Må snart bestille noe og jeg har tenkt å be om tilbud fra noen som kommer hjem og måler opp, men frykter at jeg kommer til å sprenge budsjettet mitt om jeg skal gå for en slik leverandør.

Fant også et alternativ på nettet: https://www.visor.no/  Her er det sånn at en bestiller på nett og må montere selv, men de ser ikke så altfor dyre ut.  Noen som har erfaring med denne leverandøren?

Skal også innom en lokal Luraflex leverandør og få tilbud der, tenkte jeg.

Anonymkode: ee009...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 10.11.2017 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Børster støv av denne igjen :P Må snart bestille noe og jeg har tenkt å be om tilbud fra noen som kommer hjem og måler opp, men frykter at jeg kommer til å sprenge budsjettet mitt om jeg skal gå for en slik leverandør.

Fant også et alternativ på nettet: https://www.visor.no/  Her er det sånn at en bestiller på nett og må montere selv, men de ser ikke så altfor dyre ut.  Noen som har erfaring med denne leverandøren?

Skal også innom en lokal Luraflex leverandør og få tilbud der, tenkte jeg.

Anonymkode: ee009...e15

Noen ned erfaringer med visor sine opp-ned plissegardiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 13.27, Medullaoblongata skrev:

Noen ned erfaringer med visor sine opp-ned plissegardiner? 

Jeg endte opp med Scandic sine, så ingen erfaring med Visor.

Anonymkode: ee009...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte nettopp helt vanlige persienner. Har hvite karmer som er dype. Persienner blir noelunde skjult og vi bruker de kun dersom solen står inn på tv-en. Kjøpte de billig hos jysk. Fornøyd. Enkelt å feste. Men har noen vinduer med unormale mål. Sliter litt med å finne løsning. Vil ikke at det skal koste skjorten heller. 

Hva med liftgardiner?

Anonymkode: e268f...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...