Gå til innhold

To operasjoner på kort tid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ha fettsuging og et annet kosmetisk inngrep i utlandet. Jeg planla å gjøre dette rundt nyttår. 

Men jeg skal ha en annen operasjon også (her i Norge) og dette er ikke en plastisk operasjon men av medisinsk årsak. Er ikke en fryktelig stor operasjon. Heller ikke samme område som jeg vil opereres på i nyttår. Denne operasjonen skulle jeg ha i løpet av mars/april. Jeg jobber på dette sykehuset (helt annen avdeling), og jeg kjenner også til kirurgen privat. Jeg vet at helsepersonell har taushetsplikt, men jeg har virkelig ikke lyst å fortelle at jeg har tatt plastiske inngrep. Skal selvfølgelig spør kirurgen i utlandet da.

Har noen hatt 2 operasjoner på kort tid? Hvor lang mellomrom bør det være på når du har narkose osv?

 

Anonymkode: 54379...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du MÅ fortelle det med tanke på at du kan komme tilbake med multiresistente bakterier fra utlandet og inn i norsk sykehus. Det trodde jeg at du visste og forsto?

Det bør ellers gå minst tre måneder mellom inngrep, men det avhenger av hva slags inngrep du skal gjøre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må som nevnt over teste deg for MRSA når du kommer tilbake, før du kan begynne å jobb igjen. Det antar jeg du vet siden du jobber på sykehus, men verdt å nevne likevel. (Er denne positiv kan du glemme både jobb og det inngrepet du skal gjøre her hjemme). Det er økt risiko ved flere operasjoner på kort tid, og du bør derfor informere om at du har vært i utlandet. Anestesilegen vil også spørre om du har hatt narkose tidligere, hvordan det gikk, komplikasjoner, om det er lenge siden osv, og dette bør du absolutt svare ærlig på, ellers lager du en enorm risiko for deg selv. En annen ting er at det mange pasienter sier er "en liten operasjon" slett ikke er så liten som de tror, og de kjenner heller ikke teknikker og leie under operasjon. Hvis du f.eks har fylt puppene med silikon og så tippes under operasjonen uten at det er grodd skikkelig hele veien inn, så kan du risikere drag i sår og ikke grodd vev så det siger og gir dårligere resultat etterpå. Evt så får du utsette de kosmetiske operasjonene til du har hatt den operasjonen du trenger. 

Anonymkode: f0c92...eae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...