Gå til innhold

Hva er minimum av hvor ofte man må vaske dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har store ryggproblemer, og har derfor ikke mulighet til å vaske dusjhjørnet tilfredsstillende selv (bor alene). All annen vask går greit så lenge det ikke er storvask. Men det med dusjen er problematisk fordi det begynner å vokse mugg der ettersom jeg ikke klarer å få vasket dusjen godt nok. 

Har derfor bestemt meg for å leie inn profesjonelle til å ta grundig vask av dusjen. Men jeg er ikke akkurat rik heller. Derfor lurer jeg på om noen kan fortelle meg hva som er minimum av hvor ofte man må vaske dusjen, for at det ikke skal begynne å gro mikroorganismer i fugene osv? 

Jeg har lest andre steder på nett at det bør gjøres ukentlig, men 400 kr i uka eller annenhver uke har jeg ikke råd til, selv om jeg skulle ønske at jeg hadde det.... 

Anonymkode: a83ca...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å spørre noen du kjenner som bor i nærheten om de kan vaske den en gang i uka for deg mot noen kroner eller middag? Det trenger jo ikke ta mer en 15 min.

Anonymkode: 1b344...f4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å spørre noen du kjenner som bor i nærheten om de kan vaske den en gang i uka for deg mot noen kroner eller middag? Det trenger jo ikke ta mer en 15 min.

Anonymkode: 1b344...f4e

Jeg er redd det ikke blir grundig nok og hvis jeg da må si at jeg ikke er fornøyd så er jeg redd det blir dårlig stemning eller noe sånt. Har derfor tenkt på profesjonelle, pluss at det da er en sikkerhet for at det blir ordentlig gjort. En annen viktig ting er jo at jeg kjenner ikke egentlig noen som bor i nærheten eller som jeg kunne tenke meg ville gjøre dette. Har nettopp flyttet til Oslo og kjenner ikke så veldig mange her. 

Anonymkode: a83ca...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vaskes minst en gang i uken. .OG du kan spyle dusjen med veldig varmt vann hver gang du er ferdig med å dusje. Det vil også hjelpe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ayesh skrev:

Må vaskes minst en gang i uken. .OG du kan spyle dusjen med veldig varmt vann hver gang du er ferdig med å dusje. Det vil også hjelpe😊

Les HI :tongue:

Anonymkode: a83ca...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sett hvordan profesjonelle aktører vasker, så hadde du heller fått noen du kjenner til å gjøre det. Lett!

Uansett, hva med å heller skylle med glovarmt vann etter dusj?

Man kan også sprute på klor fra flaske og skylle av. Det blir rent det også.

Anonymkode: ced9b...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ayesh skrev:

Hva mente du med Les HI

Les hovedinnlegget. Jeg får ikke vasket dusjen tilfredsstillende selv, pga ryggen. Og har ikke råd til å betale 400 kr i uka på vasking av dusjen. Og kjenner heller ingen som kan gjøre det for meg en gang i uka

Anonymkode: a83ca...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ayesh skrev:

Må vaskes minst en gang i uken. .OG du kan spyle dusjen med veldig varmt vann hver gang du er ferdig med å dusje. Det vil også hjelpe😊

Der må ikke vaskes minst en gang i uken.

Hallo, vi er så hysteriske i Norge at jeg får fnatt.

Vi er noen krenkede hysterikere hele gjengen...

Anonymkode: ced9b...51f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett hvordan profesjonelle aktører vasker, så hadde du heller fått noen du kjenner til å gjøre det. Lett!

Uansett, hva med å heller skylle med glovarmt vann etter dusj?

Man kan også sprute på klor fra flaske og skylle av. Det blir rent det også.

Anonymkode: ced9b...51f

Hva mener du med den første setningen? Er ikke profesjonelle, nettopp profesjonelle med vaskingen? 

Men blir det helt rent av å bare skylle med glovarmt vann etter dusj, og sprute på klor fra flaske og skylle av? Blir det ikke liggende igjen kalk fordet?

Ellers passer jo idéen din til helsen min, hvis det faktisk blir rent av det.

Anonymkode: a83ca...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der må ikke vaskes minst en gang i uken.

Hallo, vi er så hysteriske i Norge at jeg får fnatt.

Vi er noen krenkede hysterikere hele gjengen...

Anonymkode: ced9b...51f

Hvor ofte mener du at det er ofte nok? 

Anonymkode: a83ca...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vasker dusjen, sprayer dere på vaskemiddel og skyller av med varmt vann, eller skurer dere vegger og gulv med fille? 
Jeg innbiller meg at gulvet er rent siden det får såpe på seg hver dag uansett? Eller? 
 

Anonymkode: d39c9...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vasket min på 4 mnd, men tror jeg må gjøre det nå. Den har blitt litt stygg.

Anonymkode: 0bb09...d7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som vasker dusjen, sprayer dere på vaskemiddel og skyller av med varmt vann, eller skurer dere vegger og gulv med fille? 
Jeg innbiller meg at gulvet er rent siden det får såpe på seg hver dag uansett? Eller? 
 

Anonymkode: d39c9...6fd

Såperester kan bli værende igjen. Det samme kan skitt og hudrester. Jeg vil derfor si nei.

Anonymkode: cd780...c78

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ayesh skrev:

Må vaskes minst en gang i uken. .OG du kan spyle dusjen med veldig varmt vann hver gang du er ferdig med å dusje. Det vil også hjelpe😊

Det gidder ikke jeg.

Anonymkode: 0bb09...d7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vasket min på 4 mnd, men tror jeg må gjøre det nå. Den har blitt litt stygg.

Anonymkode: 0bb09...d7a

Samme her, vasket den i dag etter alt for lang tid og ser at det er kommet sorte prikker i fugene. Og nå er jeg helt ødelagt i ryggen pga den dumme dusjvasken. For noe dritt 

Anonymkode: a83ca...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som har hjulpet meg veldig er å ha blandet toalettrens (løser opp kalk) og vann i en sprayflaske, som jeg sprayer, lar være på et minutt eller så, og skyller av med rikelig varmt vann.

det utsetter i allefall dusjvasken littegrann. I blant skrubber jeg med svamp (ca 1 gang per 14 dag, tidvis oftere)

drar over dusjeveggene med nal etter dusj. Det hjelper det og Til å holde kalken litt i sjakk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uka. Men du kommer nok unna med å bruke baderomsspray og skylle av en gang i blant. Hvis du har så store problemer med vaskingen har du forsøkt alternative løsninger? Hva med å investere i en dampvasker? Det tar virkelig alt på både fliser og fuger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nuttery skrev:

Noe som har hjulpet meg veldig er å ha blandet toalettrens (løser opp kalk) og vann i en sprayflaske, som jeg sprayer, lar være på et minutt eller så, og skyller av med rikelig varmt vann.

det utsetter i allefall dusjvasken littegrann. I blant skrubber jeg med svamp (ca 1 gang per 14 dag, tidvis oftere)

drar over dusjeveggene med nal etter dusj. Det hjelper det og Til å holde kalken litt i sjakk

Takk for tips. Det første du nevner skal jeg nok kunne gjøre. Det med skrubbing og å bruke nal må jeg nok droppe, det å bøye seg slik opp og ned funker heller dårlig :(

Anonymkode: a83ca...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...