Gå til innhold

Butikkansatte som kler seg ut når det er kampanjer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette er så utrolig teit å se på! Voksne mennesker som signaliserer "nå har vi det UTROLIG artig dere!!" er nettopp IKKE det! Dere ser bare teite ut og jeg handler ikke mer bare fordi du har tatt på deg parykk og har blåst opp ballonger. 

 

 

Vet det er større ting å irritere seg over altså, har bare akkurat vært på et kjøpesenter og observert tullballet. 😂

Anonymkode: 8bcc3...5ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg jobbet på H&M måtte vi gå med pysj en hel arbeidsdag. Da jeg gikk i butikken i lunsjen, trodde dama i kassa at jeg var gal. Jeg hadde tatt av skiltet, så hun så ikke at jeg var på jobb. 

Anonymkode: 848aa...716

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette er så utrolig teit å se på! Voksne mennesker som signaliserer "nå har vi det UTROLIG artig dere!!" er nettopp IKKE det! Dere ser bare teite ut og jeg handler ikke mer bare fordi du har tatt på deg parykk og har blåst opp ballonger. 

 

 

Vet det er større ting å irritere seg over altså, har bare akkurat vært på et kjøpesenter og observert tullballet. 😂

Anonymkode: 8bcc3...5ad

Ikke bare ser det teit ut, det føles skikkelig kleint ut også.

Neste gang du ser det så vit det at det er nok ikke den ansatte selv som har funnet på å gjøre det men butikksjef og senterleder.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke de ansatte sin ide gitt. På funnet kommer nok fra høyere opp i systemet, som veldig mye annet

Anonymkode: dec9c...107

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre her sier, det er ekstremt sjelden at det er den ansattes ide. Personlig synes jeg det er mest underholdende når budskapet så totalt kræsjer med den ansattes personlighet/ dagsform.  F.eks. når verdens sløveste og likegyldige ekspeditør presser ut et ha en fin dag eller lykke til, og når den bistre, eldre damen går rundt i glorete caps og neonfarget t-skjorte med en eller annet supercrazy og hyperentusiastisk melding:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kommer litt an på hvordan det gjøres. At de ansatte på Circkle K går med rosa t-shorte for å understreke at bedriften støtter Rosa Sløyfe eller at de ansatte har på nisselue i jula er en ting. Dukker de ansatte opp i fult nissekostyme eller utkledd som et gresskar på halloween så har de dratt det for langt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke de selv som bestemmer dette. Bestemmelsene kommer fra sjefene

Anonymkode: 8128c...cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altid sjefen som bestemmer dette hos oss. Sånn har det hvert på andre arbeidsplasser også.

Anonymkode: 6a2ea...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bokhandel og i september mente kampanjeansvarlig at vi ansatte skulle ha på klovneneser. Det ble sendt 4-5-6 neser til hver butikk.

DA ble jeg forbanna. Så når Ragnhild 89 år kommer og skal kjøpe en bok om sorg fordi hun har mistet mannen sin så skal jeg stå der med en KLOVNENESE?!?!?!?!?!

Fatter ikke hva de oppover i etasjene tenkte med der. Dessuten er det eksepsjonelt uhygienisk og ekkelt og ikke minst... ja, som TS sier: utrolig teit.

Anonymkode: fde25...b42

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sirah skrev:

Tja, det kommer litt an på hvordan det gjøres. At de ansatte på Circkle K går med rosa t-shorte for å understreke at bedriften støtter Rosa Sløyfe eller at de ansatte har på nisselue i jula er en ting. Dukker de ansatte opp i fult nissekostyme eller utkledd som et gresskar på halloween så har de dratt det for langt.

Noe lignende opplevde vi, ledelsen ville at vi skulle kle oss o rosa fra topp til tå.. rosa plagg var noe svært få av oss hadde, iallefall ikke rosa benklær.. Tror du de var villige til å da sponse oss med rosa tøy? Næææ. 

Og så var det senterets ledelse som ville vi skulle ha på rosa t-skjorter i forbindelse med prisfest. Måtte være ''prisfestrosa''. Butikken fikk da to stk tildelt, disse skulle rullere etter hvem som var på jobb .. opplagt et regnestykke som ikke går opp da det er to skift på en dag. De som kom på senvakt fikk da ferdig utsvetta t-skjorte.. og gjett hva den fikk den som kom på dagvakt dagen etter.. 

Og så var det størrelsene.. to stk når noen er xxl og andre midt på mens andre der igjen er xs..

Kjekt med slikt når senteret er supergnine og ikke engang sponser hver ansatte med minst 1 egen t-skjorte som da kan dras frem ved hver prisfest.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i bokhandel og i september mente kampanjeansvarlig at vi ansatte skulle ha på klovneneser. Det ble sendt 4-5-6 neser til hver butikk.

DA ble jeg forbanna. Så når Ragnhild 89 år kommer og skal kjøpe en bok om sorg fordi hun har mistet mannen sin så skal jeg stå der med en KLOVNENESE?!?!?!?!?!

Fatter ikke hva de oppover i etasjene tenkte med der. Dessuten er det eksepsjonelt uhygienisk og ekkelt og ikke minst... ja, som TS sier: utrolig teit.

Anonymkode: fde25...b42

Vi jobber i samme kjede :ac: Her ble ikke klovnenesene brukt for å si det slik.

Anonymkode: 2f520...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada det er tullball men det er sjefen dems som bestemmer det og det gir jo litt mer oppmerksom til butikken og kampanjen. For eksempel har man tatt inn halloween varer vil det minne kundene mer på at er halloween og gi de mer kjøpepress/lyst om de ser alle de ansatte gå rundt som gresskar og hekser liksom. 

Anonymkode: c3291...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jada det er tullball men det er sjefen dems som bestemmer det og det gir jo litt mer oppmerksom til butikken og kampanjen. For eksempel har man tatt inn halloween varer vil det minne kundene mer på at er halloween og gi de mer kjøpepress/lyst om de ser alle de ansatte gå rundt som gresskar og hekser liksom. 

Anonymkode: c3291...10a

Får vel heller lyst til å rømme butikken fordi det blir så kleint å handle med et voksent gresskar ;)

Anonymkode: 8377d...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre i tråden påpeker: Det er sannsynligvis ikke de ansattes påfunn å kle seg ut.  Typisk "smart" ide fra enten kjede- eller senterledelsen som de færreste ansatte setter pris på, det føles bare kleint (egen erfaring).  Føles veldig naturlig å stå på jobb i de mest fargerike treningstightsene man eier, joggesko og glorete knallrosa t-shirt med "Sporty dager" logo i når man jobber i jernvarebutikk liksom...😳  Nisselue i juletida kunne jeg leve med, men det "Sporty dager" opplegget senterledelsen syntes var supergøy - og verdens største rævsleiker av en butikksjef selvsagt omfavnet - var bare kleint.  

Endret av Christiane_W
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at jeg må slutte å klage på nattåpent hos oss. Vi har alltid helsvart antrekk, og jeg har i 3 år etterlyst en annen farge, men ikke fått det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Jeg ser nå at jeg må slutte å klage på nattåpent hos oss. Vi har alltid helsvart antrekk, og jeg har i 3 år etterlyst en annen farge, men ikke fått det. 

Du må nok det, er sannsynligvis mange som hadde gått over lik for å få lov til å gå i noe så enkelt og nøytralt som svarte klær på jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig. Nå er det snart juldraktene klare også. Tenk på det.

Anonymkode: 64d9c...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er ikke slik at vi har noe særlig valg. Jeg hater å kle meg ut men jeg må ved enkelte kampanjer. De aller fleste i butikk liker det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...