Gå til innhold

Evig problemhud, neostrata produkter og kjemisk peeling


Orakelet96

Anbefalte innlegg

Tenkte å høre om noen kanskje hadde erfaring med noen hudpleieprodukter eller ansiktsbehandlinger som passer meg. Jeg er 19 år og har hatt problemhud så lenge jeg kan huske. Har alltid vært utrolig nøye med å rense huden, bruke mineralsminke og spise sunt uten særlige resultater. Har gått på mange antibiotikakurer uten hell, og en rouccoutanekur for en god stund siden.

Den kuren tok knekken på det meste, men det kommer krypende tilbake. Går på Loette p-piller nå, og vet ikke om de gjør det verre eller bedre egentlig. For en måneds tid siden gikk jeg til en klinikk og fikk dermapenbehandling - kjemisk peeling med mandelsyre. Skal snart tilbake for å ta en retinol peeling. Fikk også tildelt en god del neostrata produkter, som er en medinisk hudpleie serie som passer min hud. Normal/fet hud. Lurer på om noen har erfaringer med disse behandlingene og produktene med moderat/lett akne?

Føler ingen særlig forbedring, om ikke verre, men det har jo gått såpass kort tid. Regner med at jeg må ta en del behandlinger om jeg skal se resultat. Håper bare det ikke ender opp med å bli verre. Da tar jeg ratt en rouccotanekur til! Kviser er noe satans møkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt ganske mange kjemiske peelinger uten forbedring på kviser og arr, syns ikke neostrata hjalp heller (har prøvd alt som finnes av medisinsk hudpleie). Kanskje du reagerer på progesteron sånn som meg, da kan man gjøre alt rett, ta hauger med dyre behandlinger som funker på andre, og fortsatt få en haug kviser før mensen. Bare så urettferdig :angry: 

Anonymkode: 34cdb...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å endre kosten? Ta tilskudd av sink, karotener(vitamin A), omega 3 og vitamin E. Kutt ut melk da det driver opp IGF1 nivåene og spesialt melkeprodukter gjør dette. 

I tillegg så hadde startet med et godt vitamin C serum (med vitamin C fra naturlige kilder). Jeg har fått utrolig mye renere og finere hud etter jeg startet med det. Hadde du vært litt eldre så hadde jeg anbefalt vitamin A serum (med naturlig vitamin A) da det også gjør underverker for huden. Konjac svamp er også en god ting, men ikke fall for fristelsen å kjøpe en billig en på feks sparkjøp, de kommer i forskjellige kvaliteter og jeg har prøvd dem alle. De beste svampene er verdt prisen og du får dem for litt over 100 kroner. 

Det viktigste du gjør for huden er de tingene du gjør hver eneste dag ikke de behandlingene du tar en og annen gang på salong. Lykke til, jeg håper du blir helt kvisefri :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Motebamsen said:

Hadde du vært litt eldre så hadde jeg anbefalt vitamin A serum (med naturlig vitamin A) da det også gjør underverker for huden.

Hun er jo 19 år gammel, så å bruke vitamin a-produkter er da ikke noe problem. Hadde ikke begynt med det på en 13-åring, men 19 går jo helt fint. 

Anonymkode: 29319...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hun er jo 19 år gammel, så å bruke vitamin a-produkter er da ikke noe problem. Hadde ikke begynt med det på en 13-åring, men 19 går jo helt fint. 

Anonymkode: 29319...7a4

Vel, ikke alle er enig i det. Har fått det anbefalt av en hudlege men en annen mente det var galskap av meg å bruke det, jeg var vel da rundt 23 år. Hun ene sa noe sånn som -Vitamin A er noe du kan tenke på når du nermer deg 40, hvis du bruker det nå hva skal du bruke da? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du har blitt satt på dette produktet.

Så jeg tenkte jo litt på det etterpå og sluttet med vitamin A, men nå (en gooood stund etterpå) har jeg begynt med det igjen og det gjør virkelig underverker for min hud. Så nå klarer jeg meg ikke uten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et tåpelig spørsmål; har du noen gang droppet alt av produkter og latt huden hvile?

Det er det eneste som fungerer for meg og min kranglete hud. Kastet bort utrolig mye på dyr hudpleie og diverse behandlinger til ingen nytte. Nå bruker jeg kun renseserum uten parfyme og Apobase som ansiktskrem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Motebamsen said:

Vel, ikke alle er enig i det. Har fått det anbefalt av en hudlege men en annen mente det var galskap av meg å bruke det, jeg var vel da rundt 23 år. Hun ene sa noe sånn som -Vitamin A er noe du kan tenke på når du nermer deg 40, hvis du bruker det nå hva skal du bruke da? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du har blitt satt på dette produktet.

Så jeg tenkte jo litt på det etterpå og sluttet med vitamin A, men nå (en gooood stund etterpå) har jeg begynt med det igjen og det gjør virkelig underverker for min hud. Så nå klarer jeg meg ikke uten :) 

Det eneste vitamin a gjør er jo å speede opp hudens fornyelse. Det hjelper mot rynker, solskader og også kviser. Så det er jo null problem at en 19-åring bruker produkter med a vitamin. Er da heller ikke galskap av en 23-åring å bruke det; det er jo nettopp i den tiden at de første tegnene på aldrende hud kommer, så det er jo bare bra. Hadde ikke brukt det på en 12-åring, akkurat, men det er mest fordi det finnes andre produkter som heller kan hjelpe mot kviser. En 19-åring som har hatt problemhud nærmest så lenge hun kan huske er jo i kjerneområdet til de som burde bruke a vitamin.

Anonymkode: 29319...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det eneste vitamin a gjør er jo å speede opp hudens fornyelse. Det hjelper mot rynker, solskader og også kviser. Så det er jo null problem at en 19-åring bruker produkter med a vitamin. Er da heller ikke galskap av en 23-åring å bruke det; det er jo nettopp i den tiden at de første tegnene på aldrende hud kommer, så det er jo bare bra. Hadde ikke brukt det på en 12-åring, akkurat, men det er mest fordi det finnes andre produkter som heller kan hjelpe mot kviser. En 19-åring som har hatt problemhud nærmest så lenge hun kan huske er jo i kjerneområdet til de som burde bruke a vitamin.

Anonymkode: 29319...7a4

Det var også derfor jeg begynte med det når jeg var 23 men jeg ble jo selvsagt skeptisk når hudlegene ga så forskjellige råd. A vitamin serum er supert for kvisehud og det er også C vitamin serum, jeg tror jeg hadde sluppet unna mye av utbruddene om jeg hadde fortsatt med de produktene jeg brukte den gang.

Nå ser jeg også litt annerledes på ting, velger mer naturlige produkter og det har vist seg å være utrolig bra for huden min. Tror endel av de "syntetiske" produktene jeg brukte før irriterte huden min. Ville ha startet på et A vitamin serum med Retinyl retinoate framfor de syntetiske formene (retinol og retinsyre) da disse kan virke uttørrende og irriterende på huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...