Gå til innhold

Er dette mus eller rotte?


Cathbv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For pysete folk som kan få traumer, så burde jeg informere om at det er snakk om en ilder som dreper ei rotte på bare noen sekunder

Anonymkode: fad04...c55

Kan virke som at videoen ikke vil funke :klo: men på IG så kan man søke på hampus_the_ferret så ligger videoen der

Anonymkode: fad04...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Cathbv skrev:

Takk for hjelp. Utrolig ekkelt å ha rotter i huset.. Men kjøpte flere rottefeller idag som jeg har plassert på kjøkken og i kjeller, så håper det tar hånd om problemet ganske raskt. Vil helst unngå å sette ut gift :/

Hvis det er snakk om rotter og ikke vanlig husmus eller skogmus så ville jeg nok kanskje ha vurdert å kontakte profesjonelle. Rotter kan faktisk ødelegge et hus hvis de får lov til å holde på og når man kan se dem så er problemet sannsynligvis allerede ganske stort. Er du heldig har du skadedyr av denne typen dekket på forsikringen din (Vilkårene varierer både fra selskap til selskap og med tanke på hvilken dekning du har valgt) så jeg ville ha hørt med forsikringsselskapet mitt også. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Og du har selvsagt ikke mus hverken inni eller rundt huset ditt.  :)

Nei, kattene ordner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perelandra skrev:

Wow, det gikk kjapt og effektivt! Dyret ditt går katter en høy gang som rottejeger. 

Ja ildere leker aldri med byttet slik mange katter kan gjøre. De dreper for å drepe. Og orker de ikke spise fler selv så dreper de alt av byttedyr likevel og hamstrer de :P 

Men min er også en skikkelig koseklump også da <3 

Anonymkode: fad04...c55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Så på en slik selv, men har hund og tror kanskje det kan bli en plage for den også? 

Nei den plager ikke andre dyr eller fugler, hunden min har aldri reagert og vi har slike ute også (ved garasjen) og der spiser småfuglene men har ikke vært noen rotter å forskynt seg siden vi satte opp slik. (De finnes både for utendørs og innendørs bruk)

Anonymkode: ac7fb...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Forundret.. skrev:

Usj!!

Men hvordan kommer de inn i selve boligen TS? Har du no hull noe sted?

Det lurer jeg faktisk veldig på selv! Det er et hull hvor vannrøret kommer opp fra kjelleren. Men hvordan de har kommet seg inn i kjelleren aner jeg ikke.. Var å lette etter mulige innganger der idag uten hell.. Gir det en uke før jeg tar kontakt med profesjonelle tror jeg, syntes det er veldig ubehagelig å ha de i hus :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cathbv skrev:

Det lurer jeg faktisk veldig på selv! Det er et hull hvor vannrøret kommer opp fra kjelleren. Men hvordan de har kommet seg inn i kjelleren aner jeg ikke.. Var å lette etter mulige innganger der idag uten hell.. Gir det en uke før jeg tar kontakt med profesjonelle tror jeg, syntes det er veldig ubehagelig å ha de i hus :( 

Med vannrør, mener du avløpet da?

Det skjønner jeg at er ubehagelig ja.

Tror det beste er å få hjelp kjapt, sånn ca senest i morgen.. :overrasket:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cathbv skrev:

Det lurer jeg faktisk veldig på selv! Det er et hull hvor vannrøret kommer opp fra kjelleren. Men hvordan de har kommet seg inn i kjelleren aner jeg ikke.. Var å lette etter mulige innganger der idag uten hell.. Gir det en uke før jeg tar kontakt med profesjonelle tror jeg, syntes det er veldig ubehagelig å ha de i hus :( 

Mus trenger bare noen få millimeter med sprekk så kommer de seg inn. Rotter trenger litt mer, men de kan «knekke» kroppen for å skvise seg inn de også. De kan ha kommet seg inn under bekledningen på huset, ei lita sprekke i grunnmuren eller rett og slett gjennom kloakken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og finner dere ut av hvor de kommer seg inn i selve boarealet så kan jeg anbefale stålull (svinto) og superlim for å tette igjen på det steder. 

Om den kommer seg ikk under bekledningen så bruker man gjerne en slik lang børsresak man legger oppunder bekledningen. 

Hull i grunnmur osv tettes også ganske enkelt

Anonymkode: fad04...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotte, du ser størrelsen når du samme ligner med skap benet. Kjøp felle ikke gift. Går råtten i den kaster du bare hele fellen om du ikke vil ta på den. Ikke steng hullet før alle er drept. De liker ikke ost som alle tror. Ta litt salami og brenn med cremebrule brenner eller skibrenner/gass, primus. Da lukter det sterkere og de kommer

Anonymkode: 736ad...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rotte, du ser størrelsen når du samme ligner med skap benet. Kjøp felle ikke gift. Går råtten i den kaster du bare hele fellen om du ikke vil ta på den. Ikke steng hullet før alle er drept. De liker ikke ost som alle tror. Ta litt salami og brenn med cremebrule brenner eller skibrenner/gass, primus. Da lukter det sterkere og de kommer

Anonymkode: 736ad...051

Peppermakrell (av alle ting) skal visst være ypperlig rotteåte, i følge noen skadedyrutryddere vi hadde på besøk. :) 

Anonymkode: 2348b...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom de å la en sånn blank klissete plate som ikke et lov. Rotta går for å spise på den og setter fast pelsen. Surrer seg mer og mer inn. Har dere noen gsng hørt om museskrik piping. Prøv rottebrøl. Måtte ringe fyren midt på natta. Ble et hellsikkes leven på den platen. Var redd naboen skulle tro jeg bedrev overgrep.

Anonymkode: 736ad...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere anbefaler profesjonelle. Fort deg å gjøre det! Rotter er et helt annet problem for deg enn mus ville vært. De er større, gjør mer skade og kan være bærere av sykdom. Det å utrydde dem er ikke nødvendigvis enkelt. Det må gjøres med feller, for legger du inn gift, kan det hende rottene blir liggende døde og lukte i månedsvis i gulv og vegger.

Er det noe du skal bruke penger på er det å få fjernet dette problemet nå.

Anonymkode: c5e50...b94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...