Gå til innhold

Til dere som har god greie på hudpleie og uren hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til hvilken hudpleie jeg skal velge. Dette året begynte jeg å få veldig mange kviser og jeg sliter med å finne produkter som passer min hud. De fleste seriene til uren hud tørker inn huden min alt for mye, så jeg ender opp med veldig tørr og stram hud. Akkurat nå bruker jeg Ren clearimatte-serien, noe jeg har gjort i nesten et halvt år nå. Huden ble bedre i starten, men så gikk den tilbake til slik den var før jeg begynte med de produktene. Denne serien tørker ikke ut huden min like mye som andre serier, men etter som jeg har brukt den såpass lenge og uten effekt, virker det ikke som om den passer så godt til meg. 

 

Så jeg lurer på om noen av dere har erfaringer med produkter som hjelper på kviser og som ikke tørker ut huden alt for mye?

Anonymkode: eb4bb...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av produktene for uren hud er også beregnet for fet hud. Det høres ut som du har dehydrert og/eller tørr hud. Prøv å finn en produkter beregnet på det. Koreansk hudpleie er veldig bra. :) 

Anonymkode: be508...461

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange av produktene for uren hud er også beregnet for fet hud. Det høres ut som du har dehydrert og/eller tørr hud. Prøv å finn en produkter beregnet på det. Koreansk hudpleie er veldig bra. :) 

Anonymkode: be508...461

Koreansk hudpleie anbefaler jeg deg å undersøke, som AB her sier. Det høres ut som at du har dehydrert hud, så fukt er veldig viktig. Undersøk AHA og BHA som er eksfolierende syrer som kan hjelpe med tette porer! :)

Anonymkode: 8f2c9...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til hudpleier. Jeg støtter også forslaget om BHA-syrer. 

Anonymkode: dcc4b...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uren, fet og fuktfattig hud. Super kombo, ikke sant? :lol: Uansett, jeg har likt godt La Roche Posay sine produkter, i tillegg til asiatisk hudpleie. Dog var det ingenting som hjalp før jeg begynte med Epiduo som jeg fikk resept på av legen (fikk ikke uren hud før jeg bikket 30 år). Så nå bruker jeg altså i hovedtrekk epiduo, fukt fra asia av diverse varianter, og forsegler det med krem fra LRP. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg har uren, fet og fuktfattig hud. Super kombo, ikke sant? :lol: Uansett, jeg har likt godt La Roche Posay sine produkter, i tillegg til asiatisk hudpleie. Dog var det ingenting som hjalp før jeg begynte med Epiduo som jeg fikk resept på av legen (fikk ikke uren hud før jeg bikket 30 år). Så nå bruker jeg altså i hovedtrekk epiduo, fukt fra asia av diverse varianter, og forsegler det med krem fra LRP. :) 

Hvilken krem fra LRP bruker du da? Er du plaget med å se blank ut? Bruker du epiduo bare på kveld? Og smører du da ansiktskrem oppå der igjen?

Har samme hud som deg og bruker også epiduo. Men syns liksom ingenting hjelper skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, JessicaDay skrev:

Hvilken krem fra LRP bruker du da? Er du plaget med å se blank ut? Bruker du epiduo bare på kveld? Og smører du da ansiktskrem oppå der igjen?

Har samme hud som deg og bruker også epiduo. Men syns liksom ingenting hjelper skikkelig...

Den fra LRP som jeg har likt best er Effaclar H. Er forøvrig også storfan av Aderma Hydralba Riche, fra apoteket den også. 

Ja, jeg er plaget med blank hud. Har ikke klart å få bukt med det problemet etter at jeg startet med epiduo. Men heller blank enn kvisete hud altså. :fnise:

Bruker bare på kveld, ja. Og har hele rutinen min oppå etter en stund. Stort sett går det da i lotion fra Japan og krem fra The Ordinary. 

Hvor lenge har du brukt epiduo? Om du har prøvd i flere måneder, ville jeg spurt legen om en annen type krem. Det er ikke alle det funker på,og det finnes heldigvis flere typer du kan få på resept. Om du har begynt for ikke så lenge siden, så ville jeg kun konsentrert meg om nok fukt. Epiduo tørker ut huden noe veldig, og fukt er veldig viktig. Jeg ville ikke begynt med flere aktive produkter før du har fått huden på rett kjøl igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...