Gå til innhold

Har kvinner for lett for å se seg selv og andre kvinner som offer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne selv, men spør fordi det er noe som irriterer meg litt.. 

Jeg leser her og overhører jo samtaler fra bekjente og venninner har sagt ting. Det virker som at menn flest er slemme. De er ute etter å drive psykisk terror og kvinnen blir til slutt hjernevasket. Man som kvinne må se etter alle tegn på psykopati før man dater. Har en kvinne forelsket seg er det et tegn på at mannen er psykopat....bare psykopater har evnen til å få kvinner forelsket. Kvinner klager på at de har blitt ødelagt etter forhold, med den og den mannen. 

Har selv ikke vært utsatt for noe dårlig forhold. Men det har mamma og et par venninner. Men kjenner nok av folk som er i bra forhold også. Men jeg mistenker noen ganger at kvinner elsker å bruke ordet "psykopat". De elsker på en måte å være offeret? 

Er det noe i dette? 

Anonymkode: dd0cd...1dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til noe en mann sa til meg i sommer. Jeg er i 20 årene og han i 60. Han sa at jeg måtte være forsiktig med hvem jeg forelsker meg i, fordi menn hjernevasker en? 

Anonymkode: dd0cd...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke bare kvinner, men hele samfunnet er blitt slik.
ved det minste antydning til kritikk går folk rett i offerrollen. skriker gjerne misogyni//misandri, rasist osv osv.
vi blir et samfunn med oversensitive pingler :( 

687474703a2f2f726967687477696e676e657773

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AmandaVI skrev:

Du finner stadig nye vinkler.

?

Anonymkode: dd0cd...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Vel Ts. En ser med de øynene en har,og hører med de ørene en har. 

Selv opplever jeg ikke at damer syns alle menn er slemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne selv, men spør fordi det er noe som irriterer meg litt.. 

Jeg leser her og overhører jo samtaler fra bekjente og venninner har sagt ting. Det virker som at menn flest er slemme. De er ute etter å drive psykisk terror og kvinnen blir til slutt hjernevasket. Man som kvinne må se etter alle tegn på psykopati før man dater. Har en kvinne forelsket seg er det et tegn på at mannen er psykopat....bare psykopater har evnen til å få kvinner forelsket. Kvinner klager på at de har blitt ødelagt etter forhold, med den og den mannen. 

Har selv ikke vært utsatt for noe dårlig forhold. Men det har mamma og et par venninner. Men kjenner nok av folk som er i bra forhold også. Men jeg mistenker noen ganger at kvinner elsker å bruke ordet "psykopat". De elsker på en måte å være offeret? 

Er det noe i dette? 

Anonymkode: dd0cd...1dc

dette er faktisk veldig morsomt da det er ganske kjent at det er kvinner som er "crazy" av kjønnene

kvinner er ustabile, irrasjonelle og kan skifte humør flere ganger for dagen fra super glad til kjempetrist til kjempesint og glad igjen og så trist igjen alt på samme dag pga mensen og andre  hormoner

når det er sagt så kan jeg bare fortelle om min egen erfaring ang dette temaet. min første kjæreste fortalte alltid at hennes ex var så forferdelig , slem og hvor psyko han var osv. hun skulle alltid fortelle hvor slem han var og hvor uskyldig og synd det var i henne. ettersom forholdet gikk over honeymoon perioden med min første kjæreste så viste det seg at hun hadde elendig personelighet, drev med psykisk terror, var manipulerende, ustabil, destruktiv og rett å slett bare stygg rett igjennom. dette fikk meg til å lure på om det hun sa om exen var sant. pussig det . 2 dager etter jeg dumpet henne traff jeg ham tilfeldig i en bar. han var verdens mest jordnære og ordentlige fyr. hyper kristen og ordentlig av seg. da jeg snakket med ham så var det vist min ex som hadde behandlet ham dårlig . hun var utro mot begge oss også. da jeg tok henne i utroskap på fersken ga hun meg skylden for at jeg ikke hadde vært en god nok kjæreste og at alt dette var min feil :P

nå hører jeg i ettertid at hun går rundt å snakker om hvor forferdelig jeg er . slem osv. selv om jeg er verdens snilleste mann med utrolig lang lunte som finner meg i veldig mye.

offermentalitet er helt naturlig for unge kvinner i det moderne samfunn, aldri deres feil og alltid legge skylden over på andre når man blir tatt på fersk gjerning, vist ikke hun da drar fram noen krokkodilletårer da

 

Anonymkode: 4221e...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herremann skrev:

det er ikke bare kvinner, men hele samfunnet er blitt slik.
ved det minste antydning til kritikk går folk rett i offerrollen. skriker gjerne misogyni//misandri, rasist osv osv.
vi blir et samfunn med oversensitive pingler :( 

687474703a2f2f726967687477696e676e657773

kvinner mer mye mer hyppig enn menn med å sette seg elv i offerposisjonene.

 

når vi snakker om dette politisk korrekte miljøet hvor ingen tåler kritikk og alle trenger safespace så er kvinner faktisk mer aktiv der også. det er alltid de som klager og det er alltid de som hyler i kor 

Anonymkode: 4221e...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kanskje sammenheng med at offerrollen gir enkel tilgang til visse fordeler. Bare se hva kvinner har oppnådd på 50 år ved å fremstille seg selv som offer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om kvinner generelt i større grad går i offerrollen enn menn, men det virker ganske klart at kvinner i større grad blir gitt/pådyttet offerrollen i veldig mange sammenhenger. Eksempelvis prøver man å fremstille det som at samfunnet er slemt mot kvinner når kvinner tjener mindre for å jobbe mindre osv. men jeg har ikke inntrykk av at det er noe vanlige kvinner klager så mye over, men at en høylytt minoritet får mye oppmerksomhet. 

Ellers deler jeg inntrykket av at kvinner har lettere for å patalogisere i en del sammenhenger, og at "psykopat" virker å sitte veldig løst for en del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket miljø er du i? Jeg har aldri opplevd dette, og har bodd i flere byer, vært både student, jobbet, vært aktiv politisk, hatt mine barndomsvenner. Altså flere miljøer. Og det er da ingen som prater om at menn hjernevasker og er slemme. Eller at kvinnen på noen måte er offer.

Anonymkode: c38f2...40a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg jo slik at #1 døds- og skadeårsak for kvinner er menn, så da er det vel ikke så skrekkelig rart at man ønsker å passe seg så man ikke møter på en farlig mann? Jeg synes ikke det dreier seg om offermentalitet, jeg tror det ville vært svært naivt å benekte at mange menn er kvinnevonde. 

Anonymkode: 8ea4f...8d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The Alchemist

At mange kvinner spiller på offerrollen er det ingen tvil om. Man må være blind og naiv om man ikke er i stand til å se det.

 

Men det gjør også menn. Både menn og kvinner spiller på offerrollen og de menn og kvinner som gjør det er patetiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror både menn og kvinner kan sette seg selv i offerrollen, men på litt ulikt vis. Det er fortsatt ikke ok for menn å fremstå "svake" så de samme følelsene kommer mer til uttrykk som sinne - samfunnet har sviktet meg, kvinner er slemme som ikke vil ha meg, det er noe galt med hele gjengen. 

Kvinner er mer komfortable med den helt klassiske "det er synd på meg".

Anonymkode: e82a6...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og barn har en ting til felles. De tyr til tårene når ting går skikkelig ille.

Det er deres måte å signalisere ovenfor verden at de trenger hjelp.

Dette er sånn de er av natur

Når de gjør seg til et offer, så kommer folk løpende for å hjelpe. De blir ikke støtt ut av flokken

Det triste er at de er likestilte menn i form av stemmerett. Min mening er at kvinner flest og minst halvparten av mennene der ute burde fratas stemmeretten. 

Anonymkode: b0565...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Må ærligtalt si jeg hører mye oftere menn som snakker ned både nåværende kjærester og ekser av seg som "psyko" kjerringer som prøver ødelegge livet deres og er bare alvorlig mentalt ustabile drittkjerringer de helst skulle vært foruten for en tilfeldig 25 åring på byen. Grusomme kvinner som lurer dem i alle mulige "feller" som ekteskap, barnehold og familieferier fra helvete. Mens damene er litt mer sånn: "Han sier aldri at han elsker meg" "Jeg er redd han er utro" "Jeg føler ikke han syns jeg er attraktiv nå som jeg er gravid" når de eventuelt klager over noe. 

Anonymkode: 6d2b9...c10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke om kvinner generelt i større grad går i offerrollen enn menn, men det virker ganske klart at kvinner i større grad blir gitt/pådyttet offerrollen i veldig mange sammenhenger. Eksempelvis prøver man å fremstille det som at samfunnet er slemt mot kvinner når kvinner tjener mindre for å jobbe mindre osv. men jeg har ikke inntrykk av at det er noe vanlige kvinner klager så mye over, men at en høylytt minoritet får mye oppmerksomhet. 

Ellers deler jeg inntrykket av at kvinner har lettere for å patalogisere i en del sammenhenger, og at "psykopat" virker å sitte veldig løst for en del. 

Her tror jeg du har misforstått hva det er snakk om - Likelønnsprinsippet, altså lik lønn for likt arbeid betyr at to som har like roller og lik arbeidstid skal ha lik lønn - gulrot vs gulrot, ikke gulrot vs potet..

Altså, om jeg er Sivilingeniør og dame, mens mannen på nabokontoret har samme utdannelse og vi begge har lik fartstid osv - og vi gjør samme jobb, til samme tid så skal vi lønnes likt.

Endret av Carrot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner og barn har en ting til felles. De tyr til tårene når ting går skikkelig ille.

Det er deres måte å signalisere ovenfor verden at de trenger hjelp.

Dette er sånn de er av natur

Når de gjør seg til et offer, så kommer folk løpende for å hjelpe. De blir ikke støtt ut av flokken

Det triste er at de er likestilte menn i form av stemmerett. Min mening er at kvinner flest og minst halvparten av mennene der ute burde fratas stemmeretten. 

Anonymkode: b0565...37b

Menn og dyr har en ting til felles. De har ikke et velutviklet følelsesliv.

Når de trenger hjelp klarer de ikke kommunisere. De går istedenfor til angrep. Det er deres måte å signalisere til verden at de trenger hjelp.

Dette er sånn de er av natur.

Når de gjør andre til offer kommer folk løpende for å hjelpe. De blir ikke støtt ut av flokken men endelig forstått som en mann som har vansker med å regulere følelseslivet sitt.

Det triste er at menn er likestilte kvinner i form av stemmerett. Min mening er at menn er onde og farlige og burde vært fratatt stemmeretten.

 

Anonymkode: 478b8...769

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Menn og dyr har en ting til felles. De har ikke et velutviklet følelsesliv.

Det triste er at menn er likestilte kvinner i form av stemmerett. Min mening er at menn er onde og farlige og burde vært fratatt stemmeretten.

Takk.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...