Gå til innhold

Hjelp til foundation


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært spesielt flink med sminke. Nå ønsker jeg meg en foundation men synes det er så vanskelig å velge type og tone. Jeg har alltid handlet sminken min på h&m. Er det noen som vet en butikk jeg kan gå til som kan hjelpe meg å finne en som passer helt til meg? 

Anonymkode: 4e62c...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til et ordentlig parfymeri :) det koster gjerne litt ekstra, men det får du igjen for da  sminken ofte er bedre og de hjelper deg med riktig farge og type så du slipper bomkjøp. De vil sikkert anbefale deg en primer også som gjør at sminken sitter bedre og jevner ut huden din. 

Etterhvert som du forstår litt mer av fargekodene og konsistensen på sminken vil det være lettere å kjøpe det selv. Jeg har prøvd mange før jeg fant en jeg liker godt nok til å holde meg til den over lang tid og ofte trenger man jo forskjellige etter hvilken årstid det er også. 

Anonymkode: cf8f9...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye bareminerals. Gjerne litt dyrt skal du kjøpe det på parfymeri, men de har startpakker osv som er billigere i forhold til å prøve ut. På mange parfymerier hjelper de deg gjerne å finne riktig farge. Mange nettbutikker har ofte salg på merket og (blivakker, lookfantastic, feelunique etc etc).

Men bareminerals er som regel puddersminke, men de har noe flytende og. Jeg synes likevel det gir best resultat og primerne er helt fantastiske.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god nybegynner er Loreal sin True Match, den er tynn i konsistens, rimelig, lett og legge og middels dekkende.  Legg med svamp, finn en god tutorial på Youtube.  Finnes mange. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2017 den 13.21, Mystix skrev:

En god nybegynner er Loreal sin True Match, den er tynn i konsistens, rimelig, lett og legge og middels dekkende.  Legg med svamp, finn en god tutorial på Youtube.  Finnes mange. 

 

True match fremhever hver minste lille tørrhet hos meg og legger seg i porene. Huden ser rett og slett verre ut med foundation på, så da dropper jeg det! Kunne kanskje funket med primer under, men egentlig tviler jeg på det.

Nei, holder meg til bb og concealer🙂

Anonymkode: eb5cf...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

True match fremhever hver minste lille tørrhet hos meg og legger seg i porene. Huden ser rett og slett verre ut med foundation på, så da dropper jeg det! Kunne kanskje funket med primer under, men egentlig tviler jeg på det.

Nei, holder meg til bb og concealer🙂

Anonymkode: eb5cf...a18

Hvilken BB bruker du?  De få jeg har prøvd er enten for fete eller så dekker de ikke noe overhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MissEhrmann

BB kremen Day wear fra Estee Lauder er helt fantastisk!!! Kommer aldri til å kjøpe noe annet. 

Huden blir jevn, så og si perfekt og den ser helt naturlig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Introvertaberta skrev:

BB kremen Day wear fra Estee Lauder er helt fantastisk!!! Kommer aldri til å kjøpe noe annet. 

Huden blir jevn, så og si perfekt og den ser helt naturlig ut. 

Er det denne?   Ooops, litt dyr. :hakeslepp:

https://www.kicks.no/estee-lauder/hudpleie/fuktighetspleie-c630/daywear-anti-oxidant-beauty-benefit-bb-creme-spf-35-p19630?ticket=Oy9zZWFyY2hfcGFnZS9wcm9kdWN0c2VhcmNoOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7ODkxNTA3X25vX05POyM7T0JKRUNUSVZFJDtOT05FOk5PTkU7MTU7&searchWord=day wear

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra innom et ordentlig parfymeri og få noen prøver. Si hva du er ute etter så hjelper de deg å finne noe som kan passe for deg. Kjente merker behøver ikke være bedre enn mer ukjente merker, se på ingrediensene! Mange mindre merker gir deg langt mer for pengene i form av gode ingredienser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre ting først:

Hva slags hudtype har du, hva slags finish vil du at sminken skal ha (f.eks. matt, naturlig, dewy) og hvor mye vil du at sminken skal dekke (lett, medium eller full)?

Tenker kanskje Maybelline FitMe kan være et sted å starte. Den er ikke revolusjonerende, men det er kanskje greit å ikke ruinere seg på første forsøk.

Foundation er utrolig mye smak og behag, og de fleste av oss har prøvd og feilet en del ganger underveis. Jeg gikk nylig inn i en mindre eksistensiell krise da min favorittfoundation gikk ut av produksjon.

Anonymkode: ff5e2...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Drugstore" sminke, sminken du får kjøpt på H&M, er veldig god nå, så det er ingen grunn til at du må kjøpe deg sminke fra Chanel, Dior og liknende. Jeg støtter L'Oreal true match, de har også gode mascaraer og brynprodukter. Hvis du har veldig tørr eller fet hud kan du søke opp anmeldelser på youtube, det finnes uendelig med videoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den der er knallgod!  Drøy i bruk så verdt hver eneste krone!

Anonymkode: aeed2...37e

Skal dra på Kicks å få en prøve, er så sær på foundations.  Hadde en CC-cream fra Lumene som var utrolig fin på men den skled av den fete t-sonen min etter 3 timer. Elsker foundations som dekker middels/fullt men som likevel ser naturlige ut.  Har egentlig aldri funnet en.  Doublewear fra Estee L ser ut som en maske på meg. 

Endret av Mystix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...