Gå til innhold

Er feminismen død?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Feminisme har essensielt kollapset, svært få kvinner idag ønsker å assosieres med det bortsett fra noen små % på Uni som spesifikk ser etter dette pga ideologi. Før feminisme så var religion som satte normer for kvinner, i dag feminisme har satt en hel del normer for kvinner, i morgen så kommer noe annet til å lage normer for kvinner. Dette forandrer seg til generasjon til generasjon, det de har tilfelles er at de 2 først nemte har latterliggjort seg og virker lite troverdige. Begge har tyd til sensur som bare minsket troverdigheten. I det store bildet kommer det an på leder personer som appellerer til kvinner, om jeg må gjette så blir noen form for nasjonalisme og oppfordring til storfamilie der mannen jobber omtrent som et glansblide ifra 50 tallet.      

Jeg sier ikke at feminisme kommer til å forsvinne helt og det kommer alltid være anologer for feminisme, men dagens feminisme kommer til være en ekstremt marginal gruppe som vil bare ha en tilstede værelse på Uni tror jeg.         

Hvorfor skulle man gå tilbake til storfamilien der kun menn sørger for familiens levebrød? Tror dette neppe skjer med tanke på prisstigningen som har vært de siste tiårene, særlig på boligmarkedet. Det finnes jo selvfølgelig noen rike familier som kan ta seg råd til at bare mannen jobber (de som har egen suksessfull bedrift eller en veldig godt stilling), men de aller fleste familier er i dag avhengig av to inntekter. 

Anonymkode: 41176...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle man gå tilbake til storfamilien der kun menn sørger for familiens levebrød? Tror dette neppe skjer med tanke på prisstigningen som har vært de siste tiårene, særlig på boligmarkedet. Det finnes jo selvfølgelig noen rike familier som kan ta seg råd til at bare mannen jobber (de som har egen suksessfull bedrift eller en veldig godt stilling), men de aller fleste familier er i dag avhengig av to inntekter. 

Anonymkode: 41176...833

Bare for å si det jeg appellerer ikke til dette selv, jeg ønsker ikke gå tilbake tilbake til storfamilien. jeg har 3 barn selv og jobb, og om jeg hadde ikke tatt "fri" fra jobben så ville det gått utover meg og familien og inntekten ble litt mindre men mannen min jobbet mer og tokk kvelds vakter og det gikk rundt.

Det er mange kvinner som ikke ønsker å jobbe, etter end utdanning er det ganske mange som blir husmødre med deltids jobber. De kvinnene som ønsker en karriere er ganske få utav som må ha 80+ timers arbeids uke og jobbe i et presset miljø i toppjobber. I legestanden avis som heter dagen medisin har det vært flere ganger ute med artikler ifra kvinner som ønsker kvotering for menn eller lavere kvinne rekruttering for sykehus og institutter siden kvinner ikke ønsker å jobbe like mye som menn eller velger noe helt annet enn det de er utdannet til.  

Det jeg sier er at "venstre" siden samt "venstre" orientert media og feminismen har feilinformert, kalt menn for alt mulig rart, å være hvit er galt til det punktet ingen tror dem og generelt så hater folk dem eller lurer på hvorfor disse personene ikke er på mentalsykehus. Disse personene er de samme som sier at kvinner må jobbe, kvinner må være som menn og kvinner blir undertrykt osv.osv, ettersom de er ansett som ikke troverdige så kommer noe til å fylle vakuumet etter det.

Så det vil kommer grupper som advokerer for la oss si "make Norway great again" full nasjonalisme der husmødre er idolisert over arbeids kvinner. Hvilken form dette tar vet jeg ikke, rasjonell feminisme er død og kommer ikke tilbake igjen og noe vil erstatte feminisme som er idag.               

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...