Gå til innhold

Overvektige i tettsittende kjoler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er veldig fint. Jeg bruker selv M/L i kjoler, og til min kropp passer det best med ettersittende. Men de passer, de skal ikke sitte klistret til kroppen. Men fremheve mine kurver.

Anonymkode: 753bb...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stor forskjell på å bruke klær i for liten størrelse enn å bruke noe som er designet for å være tettsittende. Så sant man ikke bruker klær som tydelig er for små, mener jeg overvektige godt kan bruke tettsittende kjoler og andre klær. Mange overvektige kler seg i svære telt, og bruker heller for store enn for små plagg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pr definisjon ikke overvektig (168/54), men jeg foretrekker store klær fremfor små da jeg har en liten muffinmage. :sukk:

Anonymkode: d6f2c...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasong er viktigere enn vekt vil jeg si. Ei stor dame med timeglassfasong, nice boobs, stor ræv og brede hofter men relativt smal midje, ser bedre ut i trang kjole enn ei tynn jente med pipestilk armer og bein og oppblåst mage. 

Anonymkode: a77c3...c88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mystix skrev:

Kjøp en kjole som passer så du ikke ser "stappet" ut som noen skriver over her,  det er ikke en look som er fin på slanke heller så det har ikke noe med størrelse å gjøre.  Jeg syns at folk i alle størrelser skal få lov til å gå i det de føler seg vakre i, hvorfor skal en  kropp gjemmes bort bare fordi den har en bestemt størrelse??   Stopp "fatshamingen"!!

 

15 timer siden, Cuntzilla skrev:

Jeg synes det er fint, altfor mange som nok føler seg litt store kler seg i telt som bare gir dem 10 kilo mer og skjuler at de i det hele tatt har en midje. Ofte er det mer flatterende for kroppsformen med noe mer tettsittende :)

 

Disse to svarene er de eneste du trenger, TS :)

Anonymkode: 63481...fe3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv overvektig, og bruker aldri klær som sitter som et stramt pølseskinn over magen. Unntaket er singletter, men de har jeg alltid under en genser.

Man må kle seg etter den kroppen man har. Å være overvektig betyr at man kan ikke gå i trange kjoler som ser ut som man har stappet en pølse i en grisetarm. Det er ikke pent, og folk vil se rart på deg.

Det finnes et hav av klær og kjoler på markedet, jeg har aldri hatt problemer med å finne klær som ser pene ut med et snitt som passer min kropp. Bruker str 42-44. 

 

Anonymkode: 6dd32...6f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.10.2017 den 18.49, Runnershigh skrev:

Selvfølgelig kan overvektige gå med tettsittende kjoler. Derimot er for små kjoler et stort nei-nei! Det er lite flatterende når man stapper seg inn i en kjole som er for liten. Det gjelder forsovidt alle vektgrupper... 

Signerer. Ser ikke bra ut uansett hvilken størrelse man er

Kjør på. Drit i hva alle andre måtte tenke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du gå i , det er bare fint at jenter og kvinner med former går i tettsittende klær :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syns jeg absolutt du kan. Som andre her, så synes jeg heller ikke at L er spesielt stort, men det kommer vel ann på høyde og vektfordeling kanskje. Bare den er i riktig størrelse, og et stoff som ikke får deg til å "bule ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på både kroppen og kjolen. Det finnes plenty av overvektige damer som klarer å se sexy ut i trange klær, på samme måte som det finnes plenty av slanke damer som går med trange klær som IKKE er flatterende. 

Anonymkode: 8b5c1...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tettsittende, også er det tettsittende.

Pølseskinn med dårlig passform og dårlig stoff er er ikke særlig pent på noen, men ser enda verre ut hvis man har noen kilo for mye.

En ettersittende kjole i godt stoff som passer til kroppen den sitter på kan se fantastisk ut, selv om kroppen er stor. 

Jeg er en str 42/44, og går gjerne i ettersittende kjoler. Da passer jeg på å ha undertøy som sitter godt, og bruker gjerne en  underkjole med litt hold-in under, både fordi jeg da unngår bulker, og kjolen ofte sitter penere. 

Jeg synes større damer ( og da særlig vi med store pupper) oftere ser vulgære ut, og passer derfor på at ettersittende kjoler har litt lengde og/eller lite utringing. 

Jeg kjøpte denne kjolen i fjor, og tror aldri jeg har fått så mye skryt for et antrekk noen sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omslagskjoler er fint på pluss damer. (Er pluss dame selv)Synes dessverte endel pluss damer kler seg i uformelige telt, da ser de bare større ut .

Samtidig prøver jeg å ikke mene så mye om hva andre har på seg. De fleste har vel speil, og kler seg i det de liker selv.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎16‎.‎10‎.‎2017 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om overvektige som bruker tettsittende kjoler? Jeg bruker størrelse L i klær. Har funnet en fin kjole men den er tettsittende. Aldri gått med tettsittende kjoler før, da jeg alltid har tenkt at folk vil se rart på meg om jeg går med det. Jeg har mage (ikke sånn valke-mage, men ser nokså oppblåst ut), brede hofter og mindre midje, men ingen valker som henger. Hva tenker dere om overvektige som går i tettsittende kjoler? 

Anonymkode: b9e8b...a71

jeg er sånn som deg, dvs overvektig med brede hofter og smalere midje. Min erfaring er at jeg ser enormt mye bedre ut i en kroppsnær kjole enn i en flagrende kjole. Nå snakker jeg ikke om et trangt pølseskinn av en kjole, men en kjole i en størrelse som passer, og med en fasong som følger kroppen. Sånn som denne her for eksempel: http://www.peopletree.co.uk/women/dresses/irene-wrap-dress-black

Det er lett å tenke at den avslører mer enn et romslig plagg, og det gjør den jo på en måte, men totaleffekten er mer flatterende enn en vid kjole. Er du overvektig og tar på deg et teltformet plagg som skjuler alt, så vil du nødvendigvis se større ut. Tar du på den en kroppsnær kjole så vil detaljer ved kroppen din bli mer synlige, men du ser bedre ut likevel. Særlig når fortsatt har timeglassfasongen intakt. Men det er viktig at den smale kjole ikke for trang! Den må passe, og gjerne være bittelitt løs.

Tenk Joan Holloway i MadMen - hun er nok overvektig, men ser jo fantastisk ut i sin smale kjoler.

Men det er viktig å innse at er du overvektig, så er du overvektig, og klær kan ikke få deg til å se slank ut. Det som er poenget er å finne ut hva som er mest flatterende for deg med den vekten du har nå. Og da vil kanskje en tettsittende kjole være mer flatterende enn et telt av en kjole. Sammenligningsgrunnlaget er ikke hvordan en tynn person ser ut i en tettsittende kjole, men hvordan DU ser ut i en vid kjole. Du må finne ut hva det er som ser best ut på DEG slik du er akkurat nå, og da er det jo helt uinteressant hvordan tynne folk ser ut.

 

Anonymkode: 85670...c2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...