Gå til innhold

Troverdig film/TV-serie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Først må jeg nok si at jeg selv jobber med film-/TV-produksjon, og er kanskje litt ekstra vár på dårlige løsninger i film- og TV-verden? Uansett, jeg sliter virkelig med å finne filmer og serier som jeg kan tro på og leve meg inn i. Jeg har egentlig alltid vært slik, selv lenge før jeg begynte å jobbe i bransjen. Jeg ser generelt ikke filmer og serier, nettopp fordi jeg har så store problemer med å tro på det som fremføres på skjermen. Jeg trener dermed hete tips til hva dere der ute har sett, og som oppegående personer anser som troverdig/realistisk?

Jeg blir f.eks. kjempeglad for tips dersom en med f.eks. juridisk bakgrunn kan anbefale en krim/politiserie, og en lege kan anbefale en legeserie etc. Dere skjønner tegningen, tror jeg ... Det produseres dessverre altfor mye drit, men så lenge folk generelt er mottakelig for det, er "alt" lov, selvsagt. Men jeg må bare ha noe som fremstår realistisk; noe jeg kan tro på, noe som kunne skjedd i det virkelige liv, dyktige skuespillere, godt manus, god regi osv., osv.

Tusen takk for hete tips!

Anonymkode: bd799...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen andre som vil komme med forslag til fiksjonsserier/-filmer som er troverdige?

Anonymkode: bd799...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Downton Abbey

Da ville jeg heller sagt Upstairs,Downstairs ( 1971-75 ) den er langt mer realistisk og troverdig enn Downton Abbey.

Anonymkode: b8060...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg heller sagt Upstairs,Downstairs ( 1971-75 ) den er langt mer realistisk og troverdig enn Downton Abbey.

Anonymkode: b8060...64b

Har ikke sett den så har ingen referanseramme. Men downton er en av de mer realistiske historiske seriene som er laget de senere årene, og da relativt til andre historiske serier. Men historiske feil vil man nesten alltid kunne finne, ikke minst fordi de kognitive aspektene til tidligere mennesker alltid er et spørsmål om tolkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Alchemist
3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Har ikke sett den så har ingen referanseramme. Men downton er en av de mer realistiske historiske seriene som er laget de senere årene, og da relativt til andre historiske serier. Men historiske feil vil man nesten alltid kunne finne, ikke minst fordi de kognitive aspektene til tidligere mennesker alltid er et spørsmål om tolkning. 

For å si det slik Downton Abby er en svak kopi av Upstairs, Downstairs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, The Alchemist skrev:

For å si det slik Downton Abby er en svak kopi av Upstairs, Downstairs. 

På samme måte som at GOT er en svak lotr kopi

Anonymkode: ed7d8...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...