Gå til innhold

Hvorfor er det viktig å rapportere om hva som skjer med Mannen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så viktig å vite om Mannen raser at dette må rapporteres i alle nasjonale medier minutt for minutt?

Hadde fjellet ligget i i Oslo og et ras ville tatt livet av 50.000 mennesker skjønner jeg selvsagt at det er viktig å rapportere. Men et fjell som ligger et sted ingen mennesker oppholder seg er vel ikke kritisk uansett om det raser eller ikke?

Ja nå vet jeg det bor noen der som insisterer på å bo der "ingen skulle tru at nokon kunne bu". Men de er det vel bare å evakuere til andre plasser. Samfunnet har allerede brukt millioner på tiltak og geologer, at de få menneskene det er snakk kunne fått hver sin villa med svømmebasseng andre steder.

Samfunnet sløser med penger og mediene tar ikke sitt samfunnsoppdrag på alvor. Store demokratiske problemer altså.

Anonymkode: 38c64...be2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor noen bryr seg i det hele tatt. Hvis man vil bo rett under et ras må man få lov til det, men media burde slutte å gnåle om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt irritert på det jeg også. Når det ropes ulv, ulv og ingenting skjer blir man lei. Hvorfor kunne de ikke sprenge den bort og bli ferdig med det?

Anonymkode: bb991...c18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er; Kvifor brukar dei ikkje dynamitt for å få fjellblokka ned?

#lothepus

Anonymkode: cb558...68a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det store spørsmålet er; Kvifor brukar dei ikkje dynamitt for å få fjellblokka ned?

#lothepus

Anonymkode: cb558...68a

Fordi da kan raset bli enda større.

Anonymkode: d3f31...16f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er like morsomt hver gang denne saken ruller og går  nyhetsbildet. "Mannen raser snart! og "Nå skal de endelig får mannen til å rase!" er jo litt vittig, det er jo så mange menn som bærer på mye undertrykt raseri, så greit å få et metaforisk bilde på disse kreftene de aldri klarer å håndtere på noesomhelst fonuftig måte :ler:

Anonymkode: 23cc1...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det store spørsmålet er; Kvifor brukar dei ikkje dynamitt for å få fjellblokka ned?

#lothepus

Anonymkode: cb558...68a

Fordi vann er billigere enn dynamitt og boring.

Anonymkode: 1043f...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel enda mer sykt at media totalt tar av hver gang det snør i Oslo, og østlendingene ikke klarer å håndtere 2mm snø og det blir kaos. 

Anonymkode: a8a6c...a1e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel enda mer sykt at media totalt tar av hver gang det snør i Oslo, og østlendingene ikke klarer å håndtere 2mm snø og det blir kaos. 

Anonymkode: a8a6c...a1e

Snøfall i Oslo rammer mange mennekser, direkte og indirekte. Titusenvis av menneskers hverdag. 

Mannen rammer et sted mellom 0-5 mennesker. Hvorfor skal det rapporteres minutt for minutt om noe som ikke berører noen mennesker? Til sammenligning løsnet et isflak på størrelse med Hedmark fra nordpolen uten at mediene rapporterte minutt for minutt. En liten snutt på Dagsrevyen var nok. 

Anonymkode: 38c64...be2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig å vite om Mannen raser at dette må rapporteres i alle nasjonale medier minutt for minutt?

Hadde fjellet ligget i i Oslo og et ras ville tatt livet av 50.000 mennesker skjønner jeg selvsagt at det er viktig å rapportere. Men et fjell som ligger et sted ingen mennesker oppholder seg er vel ikke kritisk uansett om det raser eller ikke?

Ja nå vet jeg det bor noen der som insisterer på å bo der "ingen skulle tru at nokon kunne bu". Men de er det vel bare å evakuere til andre plasser. Samfunnet har allerede brukt millioner på tiltak og geologer, at de få menneskene det er snakk kunne fått hver sin villa med svømmebasseng andre steder.

Samfunnet sløser med penger og mediene tar ikke sitt samfunnsoppdrag på alvor. Store demokratiske problemer altså.

Anonymkode: 38c64...be2

Jeg, og helt sikkert flere i Norge syntes det er greit å holde seg oppdatert om hva som skjer i Norge. Det er ikke sikkert raset kommer til å skade hus/mennesker, men det vet man aldri. Det kan skje, og da er det bedre å være føre var, enn en idiot som ikke tar forhåndsregler. Om det virkelig plager deg så mye, så er det fritt valg å skru over på en annen kanal/lese annen avis osv.. Gjør noe med det, istedet for å klage..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de menneskene som bor der er vel ikke like viktige som folk i Oslo. 🙄 

Og til anonym over her som svarer at mannen rammer 0-5 mennesker. Ja jøss! Et ras som kan gå over jernbanelinja, som kan utslette en gård med mange dyr, barndomshjemmene til folk. Tenk litt lengre enn nesa. 

Anonymkode: b9872...6fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi da kan raset bli enda større.

Anonymkode: d3f31...16f

Og det er negativt fordi? Det er jo midt i ødemarken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de menneskene som bor der er vel ikke like viktige som folk i Oslo. 🙄 

Og til anonym over her som svarer at mannen rammer 0-5 mennesker. Ja jøss! Et ras som kan gå over jernbanelinja, som kan utslette en gård med mange dyr, barndomshjemmene til folk. Tenk litt lengre enn nesa. 

Anonymkode: b9872...6fa

Send dyrene til slakt, flytt huset og bygg ny toglinje etter raset. Ikke noe å sutre over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Minlillesky skrev:

Jeg, og helt sikkert flere i Norge syntes det er greit å holde seg oppdatert om hva som skjer i Norge. Det er ikke sikkert raset kommer til å skade hus/mennesker, men det vet man aldri. Det kan skje, og da er det bedre å være føre var, enn en idiot som ikke tar forhåndsregler. Om det virkelig plager deg så mye, så er det fritt valg å skru over på en annen kanal/lese annen avis osv.. Gjør noe med det, istedet for å klage..

Det bryr meg hva media bruker makten sin til. At de velger å bruke det på trivialiteter i stedet for å gå etter de viktige sakene rammer meg uansett om jeg "skrur av" eller ikke. 

Demokratiet trues av korrupsjon som ikke oppdages og rapporteres om fordi alle journalister er opptatt med Mannen. 

 

Anonymkode: 38c64...be2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snøfall i Oslo rammer mange mennekser, direkte og indirekte. Titusenvis av menneskers hverdag. 

Mannen rammer et sted mellom 0-5 mennesker. Hvorfor skal det rapporteres minutt for minutt om noe som ikke berører noen mennesker? Til sammenligning løsnet et isflak på størrelse med Hedmark fra nordpolen uten at mediene rapporterte minutt for minutt. En liten snutt på Dagsrevyen var nok. 

Anonymkode: 38c64...be2

Så det du mener er at mennesker i Oslo er mye mer verdt enn de ute i distriktene, bare fordi folk i Oslo ikke har evne til å planlegge og takle SVÆRT forutsette hendelser som snø om vinteren? 

Du tenker ikke at det å muligens få tonnevis med stein over hus, hjem og bygd har LITT mer å si for folk enn litt snøfall i Oslo? 

Anonymkode: a8a6c...a1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Send dyrene til slakt, flytt huset og bygg ny toglinje etter raset. Ikke noe å sutre over.

Så mye kunnskapsløshet.  Hvor vil du legge jernbanelinjen? Er du kjent i området,og vet hvordan naturen er? Vet du hvor viktig toget er der? Det går også vei der,forbindelsen mellom vest og sør. 

Du er jo ikke nødt til å lese oppdateringen. Husk det er bare anslag om hva som kan skje

Anonymkode: b604f...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Og det er negativt fordi? Det er jo midt i ødemarken.

I ødemarken? Jeg er forundret over kunnskapsløsheten

Anonymkode: b604f...d07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye kunnskapsløshet.  Hvor vil du legge jernbanelinjen? Er du kjent i området,og vet hvordan naturen er? Vet du hvor viktig toget er der? Det går også vei der,forbindelsen mellom vest og sør. 

Du er jo ikke nødt til å lese oppdateringen. Husk det er bare anslag om hva som kan skje

Anonymkode: b604f...d07

Erstatt den med fly. fly er mer miljøvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Mannen raser i år 2103, og at både vi, barna våre og barnebarna osv. kommer til å måtte se live-rapporteringer hver vår og høst frem til da.

Anonymkode: 81fb1...a02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...