Gå til innhold

Til dere kristne, hvor er logikken???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutes ago, AnonymBruker said:

Har gjort det med de, men alle kristne er faenmeg slik. Kun vitnesbyrd eller hva da en det heter men bevise det klarer de for da en ikke 

Anonymkode: 4e25b...841

Kan du bevise at alle kristne er slik? Ikke det nei? Jeg er nemlig ikke slik, og heller ingen andre kristne jeg kjenner. Hvorfor skal man bevise tro? 

Anonymkode: 59236...32b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Jeg tror på Gud ja,og på Jesus sin eksistens :-) men jeg er ikke tradisjonell kristen. Troen min er jo likevel det,men litt utenfor det etablerte kan du si.

Oki, fint det er noen som deg også som ikke blir helt gale i toppen noe de begynner med bibellesing 👍 skulle vert flere som deg, du bør være er kjempestort forbilde for alle kristne 🙂

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du bevise at alle kristne er slik? Ikke det nei? Jeg er nemlig ikke slik, og heller ingen andre kristne jeg kjenner. Hvorfor skal man bevise tro? 

Anonymkode: 59236...32b

Dere må bevise nær dere maser noe jævlig på oss ureligiøse og skremmer med at vi går fortapt og havner i ildsjøen eller lettere sakt helvete!.!.!.!.!.!.

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart det blir krig i verden. :jolie:

Anonymkode: 80042...846

Ikke med kristne nei

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart det blir krig i verden. :jolie:

Anonymkode: 80042...846

En jeg kjenner mener at formålet med krig er fred. Vel. Jeg er nok ikke helt enig der. Det handler vel så ofte om makt. Ikke makt til å skape fred,men makt til å diktere. 

Så er det de av oss som faktisk liker uenighet iblant. Er respekten til stede så lærer en jo av de som ikke er meningsfeller alltid!

Men ja. Krig blir det ofte. Av den ene eller andre grunnen. Tragisk er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oki, fint det er noen som deg også som ikke blir helt gale i toppen noe de begynner med bibellesing 👍 skulle vert flere som deg, du bør være er kjempestort forbilde for alle kristne 🙂

Anonymkode: 4e25b...841

Vel. Men takk for det :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir direkte lei meg at slik Ts føler det, men Ts husk at Gud er like glad i deg selv om du ikke på nåværende tidspunkt vil ha noe med han å gjøre. Og det stemmer det som de du har snakket med sier, de som ikke tar imot Gud skal gå fortapt. Men heldigvis er det ikke for sent for deg til å ta imot Gud og redde seg fra men elendigheten 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, NotNaomi skrev:

Vi tror mennesker elsker oss. Noe bevis fins ikke,men vi velger å tro ut fra ord og handlinger. Bevis er det ikke uansett.

Så rett sagt. Skulle nesten tro du har lest noe jeg skrev en gang på et annet forum. :)

Når det gjelder gudsbevis, så er det meningsløst å etterspørre. Den kristne Gud er ånd og ikke en del av verden, så hvordan ser man for seg at hans eksistens skulle bevises? Alt vi kan måle, alt vi kan sanse, det kommer fra den fysiske verden. Alt som treffer øyets netthinne har en fysisk manifestasjon. Alt som vi hører likedan. Så om vi kunne sanse Gud, så var det uansett ikke Gud, men en fysisk avbildning.

Hva skulle et bevis gjøre fra eller til? Hvis Gud kom ned til oss og vandret på jorden som et menneske, og gjorde store underverker som vi anser som fysisk umulig, som for eksempel å gjøre vann til vin, gi synet tilbake til blinde, få lamme til å gå igjen, og vekke opp døde til liv. Ville noen trodd da? Vel, det var ikke så mange som trodde da Gud var her og gjorde alt dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Dere må bevise nær dere maser noe jævlig på oss ureligiøse og skremmer med at vi går fortapt og havner i ildsjøen eller lettere sakt helvete!.!.!.!.!.!.

Anonymkode: 4e25b...841

Dere? Jeg har ikke mast på verken deg eller noen andre. Og legg merke til hvor få misjonerende kristne det er på denne siden i forhold til ateister som rakker ned på kristne og andre religiøse.

Anonymkode: 59236...32b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det med de, men alle kristne er faenmeg slik. Kun vitnesbyrd eller hva da en det heter men bevise det klarer de for da en ikke 

Anonymkode: 4e25b...841

Bor du på en kristen institusjon? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Villmark skrev:

Blir direkte lei meg at slik Ts føler det, men Ts husk at Gud er like glad i deg selv om du ikke på nåværende tidspunkt vil ha noe med han å gjøre. Og det stemmer det som de du har snakket med sier, de som ikke tar imot Gud skal gå fortapt. Men heldigvis er det ikke for sent for deg til å ta imot Gud og redde seg fra men elendigheten 🙂

Slutt for faen med det pisspratet der, er så jævla lei det!!!!!! Er dere virkelig så hatefulle at dere ønsker oss rett ned dit????? 

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Horten Market skrev:

Så rett sagt. Skulle nesten tro du har lest noe jeg skrev en gang på et annet forum. :)

Når det gjelder gudsbevis, så er det meningsløst å etterspørre. Den kristne Gud er ånd og ikke en del av verden, så hvordan ser man for seg at hans eksistens skulle bevises? Alt vi kan måle, alt vi kan sanse, det kommer fra den fysiske verden. Alt som treffer øyets netthinne har en fysisk manifestasjon. Alt som vi hører likedan. Så om vi kunne sanse Gud, så var det uansett ikke Gud, men en fysisk avbildning.

Hva skulle et bevis gjøre fra eller til? Hvis Gud kom ned til oss og vandret på jorden som et menneske, og gjorde store underverker som vi anser som fysisk umulig, som for eksempel å gjøre vann til vin, gi synet tilbake til blinde, få lamme til å gå igjen, og vekke opp døde til liv. Ville noen trodd da? Vel, det var ikke så mange som trodde da Gud var her og gjorde alt dette.

Om Gud kommer ned på jorda og helbreder som bare faen og går på vannet osv osv så hvist faen skulle jeg trodd det!.!.!.!.!.!.!.

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er logikken til dere, dere sier det kun finnes en Gud og at alle som ikke tror på ham blir sparket rett ned i helvetet! 

Hvor er bevisene deres at Gud er Gud? Dere beviser faenmeg aldri en forbanne drøyt, kun babler om at han er den eneste sanne! Så kom nå med beviser på at han virkelig er Gud, men det er vel for mye å be om eller???

Anonymkode: 4e25b...841

Gudstro kan nok ikke forklares med logikk.  Det handler om følelser og behov for beskyttelse, trygghet og tilhørighet. 

Selv er jeg ateist, men skjønner at de som tror på Gud ikke gjør det fordi det virker logisk for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
1 time siden, AnonymBruker skrev:

IQ-snakk og hardcore ateisme, bom bom bom, mannfolka entrer KG.

Anonymkode: d67ce...c85

For kvinnfolk kan aldri skrive noe sånt?:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt for faen med det pisspratet der, er så jævla lei det!!!!!! Er dere virkelig så hatefulle at dere ønsker oss rett ned dit????? 

Anonymkode: 4e25b...841

Det er faktisk det motsatte vi kristne ønsker for ikke-kristne. Vi ønsker dere en evighet i herlighet, ikke en evighet i fortapelse. Om ikke ville vi jo tidd.  

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om Gud kommer ned på jorda og helbreder som bare faen og går på vannet osv osv så hvist faen skulle jeg trodd det!.!.!.!.!.!.!.

Anonymkode: 4e25b...841

Så hva er problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
45 minutter siden, Horten Market skrev:

Så rett sagt. Skulle nesten tro du har lest noe jeg skrev en gang på et annet forum. :)

Når det gjelder gudsbevis, så er det meningsløst å etterspørre. Den kristne Gud er ånd og ikke en del av verden, så hvordan ser man for seg at hans eksistens skulle bevises? Alt vi kan måle, alt vi kan sanse, det kommer fra den fysiske verden. Alt som treffer øyets netthinne har en fysisk manifestasjon. Alt som vi hører likedan. Så om vi kunne sanse Gud, så var det uansett ikke Gud, men en fysisk avbildning.

Hva skulle et bevis gjøre fra eller til? Hvis Gud kom ned til oss og vandret på jorden som et menneske, og gjorde store underverker som vi anser som fysisk umulig, som for eksempel å gjøre vann til vin, gi synet tilbake til blinde, få lamme til å gå igjen, og vekke opp døde til liv. Ville noen trodd da? Vel, det var ikke så mange som trodde da Gud var her og gjorde alt dette.

Der kom det kloke ord fra deg. De trodde ikke den gang,og nei,de ville ikke tro nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Det er faktisk det motsatte vi kristne ønsker for ikke-kristne. Vi ønsker dere en evighet i herlighet, ikke en evighet i fortapelse. Om ikke ville vi jo tidd.  

Så hva er problemet? 

Så fint, kom med de jævla bevisene at han lever da!.! 

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om Gud kommer ned på jorda og helbreder som bare faen og går på vannet osv osv så hvist faen skulle jeg trodd det!.!.!.!.!.!.!.

Anonymkode: 4e25b...841

Men hva hadde bevis gjort fra eller til for deg? Du unngår ikke Helvete fordi om du tror at Gud finnes. Satan *vet* at Gud finnes, hans skjebne er likevel beseglet.

Det er her ateister bommer, for gudstro handler ikke om Guds eksistens. Den handler om kjærlighet. Det er kjærlighet som gir liv, og Gud gir livet i gave til alle som erkjenner hans fullkomne kjærlighet. Det skjer ved at Guds kjærlighet vokser i den som tar imot, som driver den som tror til handlinger motivert av kjærlighet (troens frukt). Når alle andre dør ut, sitter vi igjen med mennesker som alle drives av Guds fullkomne kjærlighet. Skapelsen i Guds bilde er fullført.

Det gode jeg gjør, er det Guds kjærlighet som driver meg til. Det onde jeg gjør, gjør jeg av meg selv, fordi jeg enda ikke er fullkommen i Guds kjærlighet.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...