Gå til innhold

-


Gjest Badminta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes nok du overreagerer, men om det rette føles å bytte terapeut, så gjør du det.

 

Anonymkode: 4c85b...e40

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud. Når du er 70 og har råd så hvorfor ikke. Var da voldsomt hva du henger deg opp i. Du bør jo søke pasientskadenevnda om erstatning.  Du har fått mindre selvtillit,  fått tanker om dyre inngrep, ser annerledes på terapeuten din. Jo..du er skada

Anonymkode: 6c7a9...073

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da kan man jo skjønne hvordan barn har det som ser sine mødre fikse på et eller annet samtidig som de skal lære videre til barna å være trygg på seg selv.

Enig med deg, TS, det er en viss dobbelthet over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du reagerer. Hun er på en måte ikke ekte lenger. Jeg husker hvor skuffet jeg ble, da jeg var i tenårene og mitt store forbilde, Jane Fonda, tok brystimplantat. Før det hadde hun i flere intervju snakket om hvor viktig det var å eldes med verdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Badminta said:

Hei!

Jeg er 27 år og har gått til en terapeut i 6 år for å jobbe med meg selv og hendelser i livet. Terapeuten min er psykiater, er 70 år og samtalene med henne har vært viktige for meg.
 

Jeg får tanker om at kanskje jeg bør fikse på noe? Ser mer kritisk på mitt eget ansikt nå.. Det er ikke et sunt for forbilde for meg. Hun overrasket meg, og jeg er skuffet over at hun ville gjøre noe sånt? Et sjokk! Hun sier at jeg må akseptere meg selv, hva med henne selv? Føler jeg har mistet tilliten til henne.

Det blir vanskelig å konsentrere meg i timene når jeg må se så mye på henne. Jeg hadde uansett tenkt å slutte hos henne snart, men kanskje det blir litt for mye dette her... :'(

 Jeg er bare nysgjerrig på hva andre tenker??


 

Der er et ordtak "vær den du trengte da du var barn". Nå er ikke du barn, men jeg tenker at kanskje det er på tide at du blir det forbildet for andre som du skulle ønske du hadde selv? Kanskje dette er din mulighet til å bli den som takler kropps- og utseendepress?

Å overgå noen på noen områder betyr ikke at de du overgår er dårlige eller utilstrekkelige, det betyr at dere er forskjellige- på godt og vondt. 

Selv om noen er en hykler, så betyr ikke det at de tar feil. 

Anonymkode: 38b7b...fbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er alt for opphengt i denne terapeuten. Hvorfor i all verden skulle det bety noe hva hun gjør og ikke gjør med ansiktet sitt?

Anonymkode: fd840...582

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badminta
AnonymBruker skrev (På 13.10.2017 den 19.40):

Der er et ordtak "vær den du trengte da du var barn". Nå er ikke du barn, men jeg tenker at kanskje det er på tide at du blir det forbildet for andre som du skulle ønske du hadde selv? Kanskje dette er din mulighet til å bli den som takler kropps- og utseendepress?

Å overgå noen på noen områder betyr ikke at de du overgår er dårlige eller utilstrekkelige, det betyr at dere er forskjellige- på godt og vondt. 

Selv om noen er en hykler, så betyr ikke det at de tar feil. 

Anonymkode: 38b7b...fbe

-

Endret av Badminta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er skuffet. Terapeuter skal jo være verdens tryggeste, sterkeste og mest stabile mennesker som ikke er overfladiske i det hele tatt. Vi trenger at de fremstår sånn. Hva om du er ærlig og sier til henne at du ble forvirret og skuffet?

Anonymkode: c6c61...bdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvorfor du reagerer, når hun har vært et forbilde for deg gjennom lang tid. Nå ser du at hun også har sine mangler og jeg skjønner at det kan være skuffende. Men, det er altså ikke sånn at terapeuter er perfekte, man må ikke være det for å kunne hjelpe noen. Hun kan jo være en fantastisk person likevel, og ha mange gode sider som gjør henne til et forbilde uansett. Det er nok fort gjort å idealisere terapeuten sin, og det har jeg som psykolog opplevd flere ganger.

Men, jeg syns likevel at leger og psykologer bør tenke seg godt om før de gjør slike inngrep, siden det er sikkert flere enn ts som kan føle at de taler med to tunger når de sier at du må akseptere deg selv for den du er og så går de selv til drastiske steg for å fikse ting. Det kan være ting terapeuter sliter med privat som man holder privat, men inngrep blir jo veldig synlig. For meg er det uansett uaktuelt å fikse på utseendet, men jeg ville syns det var utrolig vanskelig å jobbe med unge mennesker om jeg plutselig dukket opp med helt stramt ansikt en dag.

Anonymkode: 1f69f...886

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overdriver noe voldsomt TS. Husk at terapeuten din er et menneske på fritiden akkurat som deg og meg. Om hun ønsker å ta injeksjoner (regner med at det er botox eller retylane?) så er dette kun hennes sak og ikke din. Det er ikke unormalt å gjøre dette. Du står fritt til å bytte terapeut dersom du ønsker det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt, jeg! Har gått til psykolog i 5 år, og hvis hun hadde fikset på ansiktet hadde jeg blitt veldig skuffet tror jeg. Det blir så dobbelmoralsk? Tror kanskje jeg ville følt at hun var falsk, og at jeg hadde begynt å tvile på troverdigheten hennes...det høres jo kanskje voldsomt ut, men. Det er nå bare sånn jeg ville følt det tror jeg...

Folk står selvfølgelig fritt til å gjøre hva de vil, men i visse yrker bør man kanskje tenke over hvilke signaler man sender videre.

Anonymkode: 0bc03...444

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow... bare wow. Folk må få leve sine egne liv. Hun er ikke bare din terapeut. Hun er også en mor, søster, datter, kjæreste og venn (mest sannsynlig). Hun har et eget liv utenom samtalene med deg, og det skulle bare mangle.

Anonymkode: fe2c0...bf7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det er ikke så rart at du reagerer. Når man sitter hos en terapeut som skal få deg til å godta deg selv som den du er, og så sier handlinger noe annet enn ord. Det er klart det gir noen signaler som ikke er så bra. 

Anonymkode: ef5ad...ffd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow... bare wow. Folk må få leve sine egne liv. Hun er ikke bare din terapeut. Hun er også en mor, søster, datter, kjæreste og venn (mest sannsynlig). Hun har et eget liv utenom samtalene med deg, og det skulle bare mangle.

Anonymkode: fe2c0...bf7

Det er jo ikke det at terapeuten har et liv utenom jobben det er snakk om. Det er terapeutens troverdighet det er snakk om. Hvis hun ikke selv lever opp til det hun vil formidle, så får hun ingen gjennomslagskraft, og vil ikke kunne utføre jobben like godt som tidligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er drøyt å tenke sånn. 

Så da kan ikke en samlivsterapeut skille seg da?

Anonymkode: 258cb...f1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med overvektige leger som skal hjelpe overvektige pasienter?

Anonymkode: e1767...4f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med overvektige leger som skal hjelpe overvektige pasienter?

Anonymkode: e1767...4f2

De har en utfordring ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel person og ikke utseendet... Hun er faktisk også privatperson og ikke bare terapeut. Har du problemer med det så finn noen andre. Herlighet 

Anonymkode: 50c33...2bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...