Gå til innhold

Flagg på juletre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha norske flagg på juletreet! Men hvor får man tak i dem?Jeg har spurt etter dette i flere butikker, men ingen har det, virker det som...:grine: 

Anonymkode: cb483...158

Sikkert Nille eller Europris

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha norske flagg på juletreet! Men hvor får man tak i dem?Jeg har spurt etter dette i flere butikker, men ingen har det, virker det som...:grine: 

Anonymkode: cb483...158

Her har de norske juletreflagg:

http://www.flaggshop.no/produkt/norske-juletreflagg-enkeltpakke/:

Og jeg antar de har dem på Ark, og kanskje også Søstrene Grene, TGR og Nille. Men det er kanskje litt for tidlig å lete etter dem ennå... (?)

Anonymkode: e6a02...7da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mr. Kilmister skrev:

Sikkert Nille eller Europris

Jeg har vært der, men de har ikke, i alle fall ikke i fjor og året før, og året før der igjen. Men det kan jo være at de tar det inn i år, selv om jeg tviler. Min lokale Ark-bokhandel har heller ikke slike flagg. :( Litt rart at så få butikker har det, siden jeg har inntrykk av at mange liker juletreflagg.

Anonymkode: cb483...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har de norske juletreflagg:

http://www.flaggshop.no/produkt/norske-juletreflagg-enkeltpakke/:

Og jeg antar de har dem på Ark, og kanskje også Søstrene Grene, TGR og Nille. Men det er kanskje litt for tidlig å lete etter dem ennå... (?)

Anonymkode: e6a02...7da

Der var dem ja :) Men litt synd at man må bestille de på nett. Akkurat dette ville vært enklest og billigst å kjøpe over disk.

Anonymkode: cb483...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært der, men de har ikke, i alle fall ikke i fjor og året før, og året før der igjen. Men det kan jo være at de tar det inn i år, selv om jeg tviler. Min lokale Ark-bokhandel har heller ikke slike flagg. :( Litt rart at så få butikker har det, siden jeg har inntrykk av at mange liker juletreflagg.

Anonymkode: cb483...158

Problemet er hel at flagg nærmest er evigvarende, så hver familie bare kjøper det en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

Problemet er hel at flagg nærmest er evigvarende, så hver familie bare kjøper det en gang.

Problemet er at tråden floker seg, og så blir det bare tull, bannskap og rot.

Anonymkode: 30199...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at tråden floker seg, og så blir det bare tull, bannskap og rot.

Anonymkode: 30199...aa0

Det floker seg ikke like lett dersom man bretter de pent sammen, og holder dem sammen f.eks. med en  binders. Når man skal bruke dem neste gang, så er det bare å ta tak i enden, og så faller de pent ned uten at hele greia blir en eneste stor vase.

Anonymkode: cb483...158

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte norske flagg på både Søstrene Grene og Joker (der man finner julepapir og denslags) i fjor :) Bare å smøre seg med tålmodighet.

Anonymkode: 48299...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha norske flagg på juletreet! Men hvor får man tak i dem?Jeg har spurt etter dette i flere butikker, men ingen har det, virker det som...:grine: 

Anonymkode: cb483...158

Bruktbutikker når det nærmer seg jul 👌🏼

Anonymkode: 00a8e...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at tråden floker seg, og så blir det bare tull, bannskap og rot.

Anonymkode: 30199...aa0

Neida :) Når du tar ned flaggene, så legg dem i en pen bunke, ett flagg over det neste. Så putter du dem i en liten konvolutt, og de ligger fortsatt pent i riktig rekkefølge når du henger dem opp igjen neste jul.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil ha norske flagg på juletreet! Men hvor får man tak i dem?Jeg har spurt etter dette i flere butikker, men ingen har det, virker det som...:grine: 

Anonymkode: cb483...158

Vent ett par måneder til så skal det nok være å få mange steder. Jeg ville sjekket bokhandlere, hagesentra og butikker ala Jernia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg bli litt sjokkert, trodde flagg var skikkelig ut og at ingen hadde det lenger. Familien min har aldri hatt det, synes selv det er stygt, og jeg er klar over at jeg er norsk og trenger ikke ha et flagg på juletreet. Feirer jul ikke nasjonen.

Anonymkode: 5f567...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det opp til hver enkelt familie, men for min del blir det rart med flagg på ett jule tre. Mine besteforeldre hadde det og jeg syns alltid det var rart. Prøver å holde en farge kombinasjon på treet hvert år, syns det blir penere og mer eksklusivt på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10/13/2017 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha norske flagg på juletreet! Men hvor får man tak i dem?Jeg har spurt etter dette i flere butikker, men ingen har det, virker det som...:grine: 

Anonymkode: cb483...158

Kan bestille her: https://www.langkilde-flagg.no/produkter/79-nordic-way-of-celebration/151-stor-flagglenke

Anonymkode: 30199...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke flagg på treet. Synes ikke det hører hjemme der.

Anonymkode: 8b21e...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 1.05, Hulderen skrev:

Neida :) Når du tar ned flaggene, så legg dem i en pen bunke, ett flagg over det neste. Så putter du dem i en liten konvolutt, og de ligger fortsatt pent i riktig rekkefølge når du henger dem opp igjen neste jul.

Jeg pleier å rulle dem rundt en dorull, som jeg igjen putter i en liten pose. Da er det bare å rulle dem på neste år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...