Gå til innhold

Er det mulig å få jente etter tre gutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker faktisk at du er samme dame som denne 

 

som var skuffer over å være gravid med gutt 3 og ikke klarte å glede deg over han. I 18 sider snakket du om jentedrømmen, og at du alltid vil ha jente, bånde over å være jente. Uansett hvor mange gode svar som kom, var det samme regla om hvor synd det var at alle fikk jenter utenom du. Og at mann ikke ville ha fler

Nå har du vel fått gutten din. Forsatt ikke glad? Skamme seg burde du! Skuffer over friske guttebarn. Du burde skilles fra mann din, la han få hovedomsorgen, og flytte til fantasiland om du ikke klarer å ta deg sammen

På tide å ta seg sammen! Du er voksen og mamma. Spill the sims 2 og få så mange jenter du vil. 

Edit. Foresten : jeg som er jente etter 6 gutter og måtte lide under mamma sine steriotypisk jentedrømmer om meg i barndommen, ja jeg er 19 uker på vei med jente nå.  Uten å ha noe spesielt ønske om kjønn. Hun skal få lov å være hvordan hun vil, jeg skal ikke gjøre som min mor gjorde mot meg. 

Endret av Cyndaquil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du er en god mor (sikkert, siden du sier det selv) og skjønner at du er glad i guttene dine... det er ikke der det ligger.

Problemet er at du ønsker deg en jente og får du det så kommer guttene dine antakeligvis til å bli litt skjøvet til side. Du kommer sikkert ikke til å merke det selv, du kommer sikkert ikke til å mene å gjøre det heller, men jeg tror det er stor mulighet for at det kan skje.

Men, som nevnt over her; mannen din vil ikke ha flere barn, og da kan du ikke bli gravid mot hans vilje. Da kan du risikere at han går fra deg. Du må enten finne deg en ny mann som du kan prøve å få jente med, eller bite i deg skuffelsen. Jeg håper virkelig at du ikke lurer mannen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ønsket ditt veldig godt! Og jeg holder med deg i at det vil være dumt å angre senere hvis du virkelig har plass og kapasitet til en til.

Jeg fikk barn nummer tre ganske lenge etter de to første, litt av samme grunn som deg. Og har selvsagt aldri angret et sekund!

Anonymkode: d2c19...c61

Nå er det vel ikke bare TS som skal vurdere om hun har plass og kapasitet til en til. 

Anonymkode: 4b4db...59e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at det ikke er 6.25% sannsynlighet at ett par skal få 4 gutter på rad?? Haha :fnise: må nok ta matte 1MY på nytt du.

Anonymkode: 2fdbf...f9d

Det er bare 0,077% sjanse for å kaste fire enere etter hverandre med en terning. Men når man har kastet tre enere er det likevel 1/6 sannsynlighet for at den fjerde også blir en ener. De tidligere resultatene påvirker ikke de neste. Slik er det med barn også. Det er bittelitt større sjanse for å få samme kjønn når man har tre gutter fra før, men forskjellen er ganske liten. Hva fjerde barnet blir er i svært liten grad påvirket av kjønnet på de tre første barna.

Anonymkode: 0f961...30a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man kan kjønnsseparere sperm -veldig vanlig i husdyrproduksjon , og lovlig i flere land. Forstår godt at du vil ha jente :)

Anonymkode: c8cad...1dc

Jo, men dette går ikke min samboer med på.. Tenkte mer på om vi har et "uhell", og så har jeg egentlig timet det til å bli gravid,., men da må jeg ha gjort alle triks.. 

Anonymkode: 5eba4...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som har klart det? Med samme mann?? Jeg klarer ikke legge fra meg ønske om jente.. selv om mannen har sagt stopp. Siden han har sagt stopp blir jo slike klinikker i utlandet helt utelukket! Selv har jeg vært motstander av slike klinikker, men nå har jeg et annet syn på det... Hvordan fikse dette selv da? Jeg kjenner litt på at jeg kommer til å angre når jeg ikke er fertil lengre, dersom jeg ikke forsøkte... 

Anonymkode: 5eba4...f73

Kong Carl Gustav av Sverige har fire eldre søstre...

Du kan prøve igjen hvis mannen vil, eller vente til du får barnebarn. Med tre sønner kan du sikkert være heldig å få barnebarn som er jenter

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, tråden din har følgende premiss som er et paradoks. 

A) din mann vil ikke ha flere barn. 

B) du vil ha en jente med mannen som ikke vil ja flere barn. 

Jeg er redd for at tilstedeværelse av A gjør B umulig. 

Du må derfor enten velge C) forsøke jente med annen mann, og ha tre sønner på deltid eller D) fortsette å gråte over at du ikke får kle barn i rosa kjoler og flette hår i den fine familien du har. 

Anonymkode: 141a9...489

Eller E): Overtale mannen til å prøve på en liten prinsesse/ prins. Finn gode argumenter. Han kommer neppe til å angre på er barn til. 

Anonymkode: 1a202...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Kan det være at enkelte menn utelukkende har y-kromosomer i sæden sin? Eller kun x-kromosomer dersom man kun får jenter? Litt interessant medisinsk spørsmål dette.

Anonymkode: 1a202...9e2

Eller om kvinnens egg kun slipper gjennom y-celler? Man vet ikke hvordan seleksjonen skjer, men flere troll kan stange mens kun en slipper gjennom...Eller de gangene en x-celle befruktercer egg, feiler celledelingen?

Men har aldri hørt at det finnes noen som kun kan få ett kjønn selv om sannsynligheten for å få samme som før er noe høyere statistisk. 

 

Anonymkode: c07d7...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller om kvinnens egg kun slipper gjennom y-celler? Man vet ikke hvordan seleksjonen skjer, men flere troll kan stange mens kun en slipper gjennom...Eller de gangene en x-celle befruktercer egg, feiler celledelingen?

Men har aldri hørt at det finnes noen som kun kan få ett kjønn selv om sannsynligheten for å få samme som før er noe høyere statistisk. 

 

Anonymkode: c07d7...b28

Det er tilfeldig. De har forsket veldig på dette, pga fenomen sett spesielt etter første og andrre verdenskrig. Da fødte de vanvittig mye gutter i alle nasjonene som hadde mistet titusener av soldater. 

Det var mange teorier om at naturen lager det den trenger, men det viser seg at det er rett og slett bare bevis for at den eneste timing man kan gi er sjelden sex = jenter fordi jentesædcellen lever lengre, er større og mer robust, mens guttecellene er raskere og vinner kappløpet lettere om man har sex rett bed eggløsningen. 

Så etterkrigstiden var full av glad daglig sex.

Vil du ha jente, ha sex 4-5 dager før eggløsningen og knip igjen. Sjansen er stor for at nesten alt før før egget løsner, men de som eventuelt lever gir trolig jenter. 

NB, metoden er høyst usikker, du kan få en gutt på denne måten også. 

Anonymkode: 141a9...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at det ikke er 6.25% sannsynlighet at ett par skal få 4 gutter på rad?? Haha :fnise: må nok ta matte 1MY på nytt du.

Anonymkode: 2fdbf...f9d

Hehe, nei, det er det nok du som må. 😉 

Anonymkode: 0298d...f9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er tilfeldig. De har forsket veldig på dette, pga fenomen sett spesielt etter første og andrre verdenskrig. Da fødte de vanvittig mye gutter i alle nasjonene som hadde mistet titusener av soldater. 

Det var mange teorier om at naturen lager det den trenger, men det viser seg at det er rett og slett bare bevis for at den eneste timing man kan gi er sjelden sex = jenter fordi jentesædcellen lever lengre, er større og mer robust, mens guttecellene er raskere og vinner kappløpet lettere om man har sex rett bed eggløsningen. 

Så etterkrigstiden var full av glad daglig sex.

Vil du ha jente, ha sex 4-5 dager før eggløsningen og knip igjen. Sjansen er stor for at nesten alt før før egget løsner, men de som eventuelt lever gir trolig jenter. 

NB, metoden er høyst usikker, du kan få en gutt på denne måten også. 

Anonymkode: 141a9...489

Men da er det ikke tilfeldig, men en slags tilpasning i naturen. Tilsvarende økte antall jentefødsler i perioder med lite mat (spiser mindre). 

Men dette er på generelt nivå, det gir lite nytte for enkeltindivider. Da må man se på biologiske faktorer. Og noen har jo genfeil som i kombinasjon m enten y eller x-kromosom m en viss genetisk kombinasjon ikke vil kunne leve, og da er det jo logisk at de har størst mulighet for å få levendefødte av det kjønnet som ikke rammes av genfeilen. 

Har forøvrig ikke sett noe verken vitenskapelig belegg eller populærjiurnslistukk om det du sier om sextidspunkt og sannsynlighet for kjønn. Har du kilde? 

Anonymkode: c07d7...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det ikke tilfeldig, men en slags tilpasning i naturen. Tilsvarende økte antall jentefødsler i perioder med lite mat (spiser mindre). 

Men dette er på generelt nivå, det gir lite nytte for enkeltindivider. Da må man se på biologiske faktorer. Og noen har jo genfeil som i kombinasjon m enten y eller x-kromosom m en viss genetisk kombinasjon ikke vil kunne leve, og da er det jo logisk at de har størst mulighet for å få levendefødte av det kjønnet som ikke rammes av genfeilen. 

Har forøvrig ikke sett noe verken vitenskapelig belegg eller populærjiurnslistukk om det du sier om sextidspunkt og sannsynlighet for kjønn. Har du kilde? 

Anonymkode: c07d7...b28

Men det er gutter som rammes av genfeilene som er kjønnsbundne og kun rammer ett kjønn. Så det passer overhode ikke med tre gutter. 

Forøvrig har jeg hørt at dette med sex nær EL for gutt og før EL for jente ikke stemmer, men jeg har ingen kilde for det.

Anonymkode: 0298d...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at det ikke er 6.25% sannsynlighet at ett par skal få 4 gutter på rad?? Haha :fnise: må nok ta matte 1MY på nytt du.

Anonymkode: 2fdbf...f9d

Om du var på dag 0 , og et par hadde bestemt seg for å få 4 barn ville du kunne bruke sannsynlighetsberegningen slik du gjør få få sansynligheten for å få akkurat dette utfallet.

når det er et faktum at det er blitt 3 gutter og barn 4 skal bli til er det ikke større sannsynlig at dette blir en jente bare fordi de tre andre ble gutter.. 

trist å se at du ikke forsto videregående matte.. 

Anonymkode: c8cad...1dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt trist at jeg skal få kommentarer på at jeg ikke fortjener barn, at jeg er heldig som kan få osv. Lurer på hvilke kjønn dere som svarer har (på barna), for det er sikkert vanskelig å forstå tankegangen. 

Dere skulle sett meg i virkeligheten, jeg er den mest omsorgsfulle og flinke mammaen synes jeg selv. Jeg har en så dyp og inderlig kjærlighet til mine sønner, er så stolt av de,og kan ikke forklare hvor høyt elsket de er! 

Men, har et intenst og brennende ønske om datter. Jeg kan kle på guttene mine tøffe og fine klær (selv om jenteklær er finest😢) så er ikke der det ligger. Er bare så grusomt mange svigermor tråder overalt, senest på VG i går. Jeg vil ha en jente, for jeg tenker at om mine svigerdøtre ikke liker meg, har jeg jo henne. Når vi blir gamle og trenger hjelp osv... 

Vil ha en som jeg kam forstå hvordan har det, en som jeg kan ha litt like interesser med. 

Jeg håper jo jeg vil få et godt forhold til alle såklart! 

Dette er et ønske jeg hadde gjennom hver graviditet, husker jeg ønsket at ultralyd var feil, noe de såklsrt ikke var... 

Anonymkode: 5eba4...f73

Jeg syns fortsatt at du er heldig  som kan få barn, selv om du syns det er trist at jeg føler det sånn. Hvilket kjønn mine harn har? Intet. Jeg er høyst ufrivillig barnløs. Kan jeg få adoptere en av dine sønner?

Hvorfor skulle en datter få samme interesser som deg? Hvorfor skulle hun forstå deg bedre enn dine sønner? Har du samme interesser som din mor? Det har ikke jeg! Jeg har alltid vært mye likere min far enn min mor. Og i alderdommen er ikke jeg den nærmeste til å hjelpe mine gamle foreldre. Det er det min bror som gjør. Både fordi jeg bor på en annen kant av landet, og fordi min bror er uendelig mye mer forståelsesfull overfor min mor enn det jeg er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men dette går ikke min samboer med på.. Tenkte mer på om vi har et "uhell", og så har jeg egentlig timet det til å bli gravid,., men da må jeg ha gjort alle triks.. 

Anonymkode: 5eba4...f73

Ærlig talt! Skjerp deg! Det er utrolig stygt gjort å lure noen på den måten. Finnes heller ingen triks for å garantert få jente. Du burde virkelig ta en runde med deg selv, om du er en så god mor som du påstår du er. 

Anonymkode: 4b4db...59e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men dette går ikke min samboer med på.. Tenkte mer på om vi har et "uhell", og så har jeg egentlig timet det til å bli gravid,., men da må jeg ha gjort alle triks.. 

Anonymkode: 5eba4...f73

Dette er et stort svik mot mannen din. 

Anonymkode: 0298d...f9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.10.2017 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Noen som har klart det? Med samme mann?? Jeg klarer ikke legge fra meg ønske om jente.. selv om mannen har sagt stopp. Siden han har sagt stopp blir jo slike klinikker i utlandet helt utelukket! Selv har jeg vært motstander av slike klinikker, men nå har jeg et annet syn på det... Hvordan fikse dette selv da? Jeg kjenner litt på at jeg kommer til å angre når jeg ikke er fertil lengre, dersom jeg ikke forsøkte... 

Anonymkode: 5eba4...f73

Neste gang dere skal lage barn og få jente så må ts ta mer kommandoen i senga. Rir du han så blir det med 80% sannsynlighet en jente.

Anonymkode: ad159...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er tullete. Men jeg synes det er så blodig urettferdig at alle andre enn meg får, så jeg er villig til å prøve en gang til, og da må alle midler settes i bruk..

Anonymkode: 5eba4...f73

Du kan ikke være seriøs! Blodig urettferdig? Hva er blodig urettferdig? At du har fått tre velskapte gutter og ikke fikk ei lita jente du kunne dulle med, kle opp i kjoler og ta med på teater? Herlighet! Du virker ekstremt umoden! Lær deg å sette pris på det du har. Du har et svært urealistisk bilde av det å få ei jente. Slutt å se på filmer. Det er ikke som på film. Barnet blir sitt eget individ. At du i det hele tatt synes det er urettferdig at andre får et kjønn som du ikke har fått sier så utrolig mye om deg som person. 

Anonymkode: bb664...441

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker du å ha 4barn?? Skjønner mannen din godt! Jeg forstår at du ønsker deg en datter, men alle disse barna skal jo følges opp!

Anonymkode: e3604...a28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fem barn er voksne nå og jeg er like glad i dem alle, men den jeg har det nærmeste forholdet til er gutt nr tre. Det skyldes rett og slett at de andre fire er så utrolig like faren og hans familie, mens gutt nr tre er veldig lik meg både i utseende og personlighet. Vi er begge følsomme og kreative, noe de andre ikke er i så stor grad. Så det å få jente betyr ikke automatisk at dere får et veldig nært forhold.

Anonymkode: 9e766...895

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...