Gå til innhold

Er det mulig å få jente etter tre gutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har klart det? Med samme mann?? Jeg klarer ikke legge fra meg ønske om jente.. selv om mannen har sagt stopp. Siden han har sagt stopp blir jo slike klinikker i utlandet helt utelukket! Selv har jeg vært motstander av slike klinikker, men nå har jeg et annet syn på det... Hvordan fikse dette selv da? Jeg kjenner litt på at jeg kommer til å angre når jeg ikke er fertil lengre, dersom jeg ikke forsøkte... 

Anonymkode: 5eba4...f73

Er det ikke bedre at barnet blir født frisk enn at det på død og liv må være et bestemt kjønn? Tenk hvor heldig du er som kan få masse barn. Tenk hvor heldig du er som har fått tre flotte gutter. Jeg blir også gravid lett og har 3 jenter, men kunne aldri falt meg inn å få et barn til kun fordi jeg gjerne skulle vært guttemamma også. Da må det være fordi jeg og min mann ønsker et fjerde barn, ikke fordi jeg ønsker et barn som helst skal være et bestemt kjønn.

Anonymkode: bb664...441

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, asterix skrev:

Jeg har i hvert fall gutt - gutt - gutt - jente - gutt - gutt -jente - gutt. 

Wow😍 mange barn - så koselig😊

Anonymkode: bb664...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 brødre og er eneste jente, og yngst. Jeg kom mange år etter yngste storebror. Kanskje pappa "bare" laga gutteceller når brødrene mine kom? Men hadde flere jenteceller når jeg kom mang år etterpå?

iallefall mamma drømte om "jente jente" som skulle bli mammajente og sånn "seriotyoisk" mor datter forhold. Når jeg ble "nok en pappaunge" som ikke passet i hennes hennes jentedrømmer om meg brukte hun det i mot meg og jeg var mye trist grunnet henne, og vi har selv i voksen alder er anspent forhold. Det er pappa jeg ringer å snakker med og spør om råd osv. 

Så den jenta du drømmer om blir nødvendigvis ikke det du drømmer om. Kos deg med guttene dine er mitt råd 😊

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som ønsket jente og de hadde sex noen dager før eggløsning og fikk jente. De hadde 2 gutter fra før.

Anonymkode: b8df9...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow😍 mange barn - så koselig😊

Anonymkode: bb664...441

Hm...🙀🤓🤡

Anonymkode: 45ef8...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier mannen din har sagt stopp, så klinikker i utlandet et uaktuelt, samtidig spør du om hvordan du kan få det til selv? Har han sagt stopp etter 3 barn synes jeg du skal respektere det. 

Anonymkode: 4b4db...59e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sannsynligheten for å få fire gutter på rad er jo særdeles liten! Noe sånn som: 100/(2*2*2*2) = 6,25%..!

Sannsynligheten for å få gutt igjen er derfor særdeles liten!

Kjør på!! :alice:

Anonymkode: 2fdbf...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min har 11 brødre. Mamma har 5 brødre og jeg har 5 søstre og en bror. Men du skal ikke få en baby bare fordi du vil ha en jente, spesielt ikke når mannen ikke vil ha flere barn. Det er helt tullete.

Anonymkode: e5ee4...462

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er tullete. Men jeg synes det er så blodig urettferdig at alle andre enn meg får, så jeg er villig til å prøve en gang til, og da må alle midler settes i bruk..

Anonymkode: 5eba4...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg vet det er tullete. Men jeg synes det er så blodig urettferdig at alle andre enn meg får, så jeg er villig til å prøve en gang til, og da må alle midler settes i bruk..

Anonymkode: 5eba4...f73

Unnskyld meg!
Jeg som bare kunne få ett barn, skal jeg gå rundt å synes at det er blodig urettferdig at alle andre får flere unger? Seriøst - hvor umoden går det an å være?
Du har tre flotte gutter. Mannen din vil ikke ha et barn til. Det vil egentlig ikke du heller, du vil bare ha en jente.

Dropp det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er tullete. Men jeg synes det er så blodig urettferdig at alle andre enn meg får, så jeg er villig til å prøve en gang til, og da må alle midler settes i bruk..

Anonymkode: 5eba4...f73

Jeg støtter @Cyndaquil

Hvis du skulle få ei jente, så er jeg redd du vil få helt gale forventninger til stakkars ungen. Hun vil være et eget individ, ikke din lille dukke. Og for å sette ting litt i perspektiv: du har tre barn. Det er tre flere enn jeg har, og noengang vil få.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre brødre. Jeg er kvinne. Jeg var andremann i søskenflokken. Skuffelsen var svært stor da yngste lillebror kom til verden. Som jeg gråt. 

Anonymkode: ab191...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada. For hvert svangerskap kaster du mynten på nytt, sannsynligheten for enda en gutt er bare marginalt større enn den er for en førstegangs. 

Men som mamma til tre gutter selv må jeg bare si at du må først og fremst ønske deg et BARN. Hvis du får en gutt, må du vite med deg selv at du ikke blir skuffet, annet enn et lite stikk på OUL, kanskje. Det har vært nok av innlegg her inne fra kvinner som er gravid med gutt nummer tre til fire som er så langt nede pga det at det kan være direkte skadelig for barnet, og det må du virkelig ikke risikere å gjøre mot gutten din! 

Anonymkode: 0298d...f9f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at enkelte menn utelukkende har y-kromosomer i sæden sin? Eller kun x-kromosomer dersom man kun får jenter? Litt interessant medisinsk spørsmål dette.

Anonymkode: 1a202...9e2

Eh, nei. Les litt om meiose...

Anonymkode: 0298d...f9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet det høres fælt ut. Men det kan bestilles kjønnstest fra utlandet hvor dette kan sjekkes tidlig. Og ikke vær dømmende til meg er dere snill! Jeg elsker mine tre, de vet jeg gjør det og jeg er flink mamma til de! Og de er skikkelige mamma gutter 💙 Jeg bare ønsker en liten jente. Og om fjerde blir en gutt, så er jeg mentalt helt forberedt på det! Men da skal jeg i det minste vite at jeg prøvde alt, og går det ikke da er det greit 💙 Ser på de fine gutta mine nå, og ville ikke vært en eneste en av dem foruten!!! De er så harmoniske og gode 💙

Anonymkode: 5eba4...f73

Ja, det høres fælt ut. For den eneste måten en slik test får noen som helst betydning på mtp kjønn, er hvis du tar abort før uke 12 hvis det er en gutt. 

Anonymkode: 0298d...f9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sannsynligheten for å få fire gutter på rad er jo særdeles liten! Noe sånn som: 100/(2*2*2*2) = 6,25%..!

Sannsynligheten for å få gutt igjen er derfor særdeles liten!

Kjør på!! :alice:

Anonymkode: 2fdbf...f9d

Dette er helt feil bruk av sannsynlighetsregning... så konklusjonen din er helt gal. 

Anonymkode: 0298d...f9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg blir litt nysgjerrig. Hvorfor ønsker du deg jente Ts?

Urettferdig at du ikke har fått ei er det jo ikke da. Hvis noe er urettferdig så er det de som ønsker barn og aldri kan få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, sannsynligheten for å få fire gutter på rad er jo særdeles liten! Noe sånn som: 100/(2*2*2*2) = 6,25%..!

Sannsynligheten for å få gutt igjen er derfor særdeles liten!

Kjør på!! :alice:

Anonymkode: 2fdbf...f9d

For enhver graviditet er sannsynligheten nokså 50/50 for gutt eller pike. Uansett tidligere historie.

Jeg var ingen racer i sannsynlighetsregning, men dette har jeg fått med meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er tullete. Men jeg synes det er så blodig urettferdig at alle andre enn meg får, så jeg er villig til å prøve en gang til, og da må alle midler settes i bruk..

Anonymkode: 5eba4...f73

Urettferdig? Her mistet du den lille resten av sympati jeg hadde igjen. Det som er urettferdig, er barn som dør i Syria, kvinner som dør i fødsel fordi de ikke har legehjelp, jeg kunne bare fortsatt og fortsatt. At du har fått hele tre friske gutter? Finnes ikke urettferdig!

Hilsen en med tre gutter selv

Anonymkode: 0298d...f9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...