Gå til innhold

Hvordan kle en kontinentalseng? Trenger hjelp!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ikke peiling

Vi har nettopp skaffet oss en Jensen Royal kontinentalseng, og jeg lurer på hvordan jeg skal kle den. Jeg har virkelig liten peiling på slikt, siden vi lenge bare har hatt vendbare madrasser og jeg har jo bare brukt ett laken over.

Jeg har hørt om kantbeskyttere, er det noen som har erfaringer med det? Trenger man en kantbeskytter til hver madrass og et topplaken til overmadrassen? Jeg ser for meg at kantbeskyttere er best med tanke på støvsamling, for de går jo ikke ned til gulvet slik som et kappelaken gjør?

Men jeg er virkelig helt på jordet når det gjelder kappelaken. Er det mest vanlig at kappelakenet dekker de to nederste madrassene? Jeg har nemlig sett bilder av senger med et kappelaken nederst, en kantbeskytter i midten og et topplaken til overmadrassen. Så jeg lurer på hva som er vanlig str på kappelaken?

Jeg blir helt forvirra. :ler: Håper noen kan hjelpe meg slik at jeg blir litt klokere. Hvilke merker er best å satse på? Er Turiform bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kappelaken over de to nederste madrassene og vanlig strechlaken på overmadrassen. Skifter ikke kappelakenet hver uke, men det er fort gjort å skifte på overmadrassen. Kappelakenet går ikke helt ned til gulvet, så jeg kommer greit inntil sengekanten når jeg vakser. Pent er det også. Og continentalseng er digg å ligge i da.... kan ligge på tvers uten å henge utenfor kanten... hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappelaken kan brukes, det finnes noen som er helt slette uten rynke-dill-dall.

Akkurat å har jeg først slett kappelaken, så vanlig strikk-laken på den mellomste madrassen og så et laken over der igjen som dekker overmadrass og mellom-madrass. Det øverste vasker jeg når jeg skifter på sengene, de andre tar jeg ved behov.

Kantbeskyttere - er det sånn som er som et strikk-laken, men uten laken på toppen? Det virker i såfall veldig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappelakenet mitt har en tendens til å skli ut av fasong, og da er det litt styr med å få det skikkelig på plass igjen. Men den typen jeg har er fasonsydd - uten strikk, så det kan jo ha noe med det å gjøre.

Jeg skal jammen meg kjøpe meg noen sånne kantbeskyttere, syntes de virker veldig ok, også er det jo mindre å vaske på. Lettere å få på også, siden de bare skal rundt madrasskanten. Jeg har uansett sengeteppe som går nesten i gulvet, så det viser lite. (den ene gangen i skuddåret jeg gidder å re sengen :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kantbeskytter er veldig praktisk. Jeg har fra Turiform og er fornøyd med den. Den vasker jeg ca hver 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kantbeskytter er veldig praktisk. Jeg har fra Turiform og er fornøyd med den. Den vasker jeg ca hver 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...