Gå til innhold

Bordplassering


Gjest Cocosa

Anbefalte innlegg

Nå skal ikke jeg gifte meg enda, men jeg har av ulike grunner ikke lyst til å sitte ved min far under bryllupsmiddagen. Jeg har både mor og stefar, samt svigerforeldre, og ønsker ikke å gjøre noen brydd når det gjelder "tradisjonell" bordplassering. Finnes det andre alternativer som vil være gode løsninger for alle parter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Cocosa skrev:

Nå skal ikke jeg gifte meg enda, men jeg har av ulike grunner ikke lyst til å sitte ved min far under bryllupsmiddagen. Jeg har både mor og stefar, samt svigerforeldre, og ønsker ikke å gjøre noen brydd når det gjelder "tradisjonell" bordplassering. Finnes det andre alternativer som vil være gode løsninger for alle parter? 

Nei.

Anonymkode: a9ddc...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil helt sikkert være noen som "synes noe" om bordplasseringen dersom der avviker fra det normale. Det trenger dere ikke å bry dere om så lenge dere klarer å finne som løsning som fungerer for dere, det er deres bryllup :)  Går det an å snakke med de involverte/ lage en løsning sammen med dem? Det gjør i såfall saken enklere.  Ellers tenker jeg det viktigste er at begges familie behandles likt for å unngå at noen føler seg såret/ avvist i full offentlighet.

 

 

Anonymkode: c474a...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha brudgommens far ved siden av deg og din mor ved siden av brudgommen. 

Anonymkode: 3e6c6...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter din far ved siden av moren hvis de er gift fortsatt og moren til brudgommen ved siden av faren hans

Anonymkode: 3e6c6...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bare forlovere med partnere ved siden av oss. Foreldre med sine partnere på hver sine "haler" ut fra oss. Jada, det finnes regler, men det var vårt bryllup og vi gjorde det akkurat som vi ønsket ;) Foreslår at dere gjør det samme 

Anonymkode: 6f780...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde bare forlovere med partnere ved siden av oss. Foreldre med sine partnere på hver sine "haler" ut fra oss. Jada, det finnes regler, men det var vårt bryllup og vi gjorde det akkurat som vi ønsket ;) Foreslår at dere gjør det samme 

Anonymkode: 6f780...263

Har tenkt på det samme :) Hvordan ble det mottatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ypperlig forhold med min mor. Likevel tror jeg nok jeg ville hatt min forlover ved siden av meg. Jeg synes man kan gjøre som man vil. Så lenge alle er plassert ved siden av noen de kan snakke med er det vel ikke så farlig?

Jeg er åpenbart ikke særlig opphengt i andres tradisjoner...

Anonymkode: 3ebff...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Du skal ha brudgommens far ved siden av deg og din mor ved siden av brudgommen. 

Anonymkode: 3e6c6...a62

Rett oppsett er vel brudgommens mor, brudens far, bruden, brudgom, brudens mor og brudgomens far. Det var ihvertfall dette vi lærte ved oppdekking på skolen, og som sto i bøker vi leste. Men dette er 8-10 år siden. Mulig det er forandret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2017 den 9.19, Cocosa skrev:

Har tenkt på det samme :) Hvordan ble det mottatt?

Ingen reaksjoner fra noen som helst, annet enn at vi hadde ordnet fint bryllup :) Vi hadde til og med "ugyldig" vielse og betalbar :laugh: Jeg mener bestemt at man lager det bryllupet man selv ønsker, ellers blir det bare dårlig minne...

Anonymkode: 6f780...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.10.2017 at 12:48 PM, Minlillelykke said:

Rett oppsett er vel brudgommens mor, brudens far, bruden, brudgom, brudens mor og brudgomens far. Det var ihvertfall dette vi lærte ved oppdekking på skolen, og som sto i bøker vi leste. Men dette er 8-10 år siden. Mulig det er forandret

Fortsatt dette som er rett iht skikk og bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...