Gå til innhold

Fri bar eller bonger?


NilleMille

Anbefalte innlegg

Jeg var også i et bryllup der noen hadde med seg medbrakt der medbrakt ikke var lov, og gjestene fikk servert til sammen 4 glass vin til maten. Dette resulterte i at noen satt og snøvlet høylytt midt under en tale (prøvde åpenbart å "hviske", men var for fulle til å få det til). Nydelig å få med på filmopptak.... Hadde det vært mitt bryllup hadde jeg bedt servitørene om å kaste ut gjestene hvis de ikke kvittet seg med det medbrakte. 

Om noen absolutt må se på mitt bryllup som en fyllefest så får de i det minste vente til middagen er over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, BeautyBox skrev:

Det går fint an å la gjestene slå ut håret på festen etterpå. Under middagen er det unødvendig, og arrangerer jeg bryllup så er det fordi JEG skal gifte meg. Ikke fordi jeg har så lyst til at Magnhild og Bob Kåre skal drikke seg dritings. Men det kan man selvfølgelig legge opp til at de får lov til ETTER middagen. 

Bra.

6 minutter siden, Sirah skrev:

Får du drikke til middagen og en 4-5 bonger etterpå så holder dette i massevis for de aller fleste. Det er langt fra betalbar.

Nei, det blir julebordstil over det, som sagt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Bra.

Nei, det blir julebordstil over det, som sagt over.

Ikke enig. Jeg syntes det er mer julebordstil over mennesker som drikker med begge hender fordi det er fri flyt av alkohol.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Er det vanlig å skrive på en bryllupsinvitasjon at "medbrakt er ikke lov"? Det er noen i familien som tydeligvis ikke skjønner at dette ikke er greit... Må jeg presisere det i en invitasjon eller ta det opp med de det gjelder direkte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirah skrev:

Ikke enig. Jeg syntes det er mer julebordstil over mennesker som drikker med begge hender fordi det er fri flyt av alkohol.

Vel, men hvis to av 80 gjester blir overfulle og resten ikke en gang er på snøvlenivået, så har man en suksessfull fest. Bonger og betalbar har heller ingenting å gjøre i et bryllup hvor det kommer kaffegjester. Så hvis det skal være det, så husk at alle gjestene da må få komme til middagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men hvis to av 80 gjester blir overfulle og resten ikke en gang er på snøvlenivået, så har man en suksessfull fest. Bonger og betalbar har heller ingenting å gjøre i et bryllup hvor det kommer kaffegjester. Så hvis det skal være det, så husk at alle gjestene da må få komme til middagen. 

Ja om man klarer seg med 2 av 80 så er det en ting. De bryllupene jeg har vært i med fri bar så har vi snakket 15 av 80 og da begynner det å bli ukoselig. De bryllupene jeg har vært med bonger har vi snakket 2 av 80. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sirah skrev:

Ja om man klarer seg med 2 av 80 så er det en ting. De bryllupene jeg har vært i med fri bar så har vi snakket 15 av 80 og da begynner det å bli ukoselig. De bryllupene jeg har vært med bonger har vi snakket 2 av 80. 

Har ingenting med saken å gjøre. Det skal være fri bar og ingen bonger. Brudeparet får sende hjem de der som blir utidige når de drikker istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Har ingenting med saken å gjøre. Det skal være fri bar og ingen bonger. Brudeparet får sende hjem de der som blir utidige når de drikker istedet.

Da får vi være enige om å være uenige. Denne diskusjonen kommer vi aldri til å bli enige i uansett 😂 Ha en fin søndag videre 😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vel løses relativt enkelt uten å ha bonger. Har man bryllupet et sted hvor alkoholen må kjøpes gjennom "lokalet" og servitører derfra må brukes, så har ikke de lov å skjenke hvis noen er veldig beruset. De må følge loven. Dette kan man som vert også påminne dem om. 

Skal bekjente/andre være servitører og dere kjøper inn alkoholen selv så kan dere avtale med servitørene dersom dere vet noen pleier å pimpe innpå. Avtale at de får "lov" av dere å ikke servere de som er mer enn normalt brisen f.eks. 

Ellers så går det an å ha litt pauser fra serveringen. Det må selvfølgelig serveres under måltidet. Jeg har vært i bryllup hvor det ble skjenket oppi når det "kun" var 2/3 av glasset igjen. Det må ikke fylles på med en gang folk har tatt en slurk. Så lenge det fylles på før det er helt tomt er det ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig fri bar! Det burde da ikke vurderes en gang. Om man ikke liker det fordi man frykter for fulle folk, så la være å invitere disse menneskene da. Hvis det er mennesker i familien som kommer til å ødelegge bryllupet fordi de ikke har kontroll på alkoholinntaket er det vel ikke mennesker man ønsker i livet sitt uansett? Og hvorfor skal alle behandles som barn, bare fordi det er et par stk som kan gå over styr? Da får man ta en prat med de på forhånd, eller utelukke de fra feiringen. 

Folkeskikk er forventet av verter og gjester. Det inkluderer både fri bar, samt kontroll på eget inntak. Siden jeg som gjest har kontroll på eget inntak forventer jeg at vertene også innehar folkeskikk og ikke ber meg ta med lommeboka i bryllup.

Anonymkode: 8fddb...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig fri bar! Det burde da ikke vurderes en gang. Om man ikke liker det fordi man frykter for fulle folk, så la være å invitere disse menneskene da. Hvis det er mennesker i familien som kommer til å ødelegge bryllupet fordi de ikke har kontroll på alkoholinntaket er det vel ikke mennesker man ønsker i livet sitt uansett? Og hvorfor skal alle behandles som barn, bare fordi det er et par stk som kan gå over styr? Da får man ta en prat med de på forhånd, eller utelukke de fra feiringen. 

Folkeskikk er forventet av verter og gjester. Det inkluderer både fri bar, samt kontroll på eget inntak. Siden jeg som gjest har kontroll på eget inntak forventer jeg at vertene også innehar folkeskikk og ikke ber meg ta med lommeboka i bryllup.

Anonymkode: 8fddb...70b

Godt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig fri bar. Bonger er flaut, da det lukter budsjett lang vei. Er det bryllup, så er det bryllup.

Anonymkode: 403cd...8a5

Kjenner til flere bryllup der gjestene har blitt bedt om å stå for drikke selv. DET er flaut det..... Men samtidig forståelig. Ikke alle som gifter seg har god råd men man vil jo gjerne invitere til fest fordet.... 
Bonger er en helt ok løsning i mine øyne, fri bar er luksus og ingen selvfølge. 

Anonymkode: 30814...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha fri bar. Men vi skal ha en bartender som passer på så folk ikke blir drita fulle. Merker man det tar man mindre og mindre i glasset og passer på ;)

Men her blir det fri bar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Byjenta! skrev:

Vi skal ha fri bar. Men vi skal ha en bartender som passer på så folk ikke blir drita fulle. Merker man det tar man mindre og mindre i glasset og passer på ;)

Men her blir det fri bar. 

Jeg har den typen folk i familien der du ikke merker at de blir for fulle før det er for sent. De kan liksom virke brisne og i godt humør, og uten å drikke noe mer så PANG er de plutselig ubehøvlet, snøvlete og med ekkel på-kanten-humor... 

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, BeautyBox said:

Jeg har den typen folk i familien der du ikke merker at de blir for fulle før det er for sent. De kan liksom virke brisne og i godt humør, og uten å drikke noe mer så PANG er de plutselig ubehøvlet, snøvlete og med ekkel på-kanten-humor... 

Det kan man jo aldri gardere seg mot selv om man har bonger. For har man bonger så kan man jo fortsatt kjøpe mer drikke for egne penger eller bare få bongene fra de som ikke ønsker å drikke. 

Ikke at jeg synes det er nødvendig å ha helt fri bar. 

Endret av Superbruker5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kunne hun ha snev av kontroll når folk kunne kjøpe så mye de ville selv??

Anonymkode: 403cd...8a5

Derav uttrykket "snev" og ikkje "full" (no pun intended :P) kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Superbruker5 skrev:

Det kan man jo aldri gardere seg mot selv om man har bonger. For har man bonger så kan man jo fortsatt kjøpe mer drikke for egne penger eller bare få bongene fra de som ikke ønsker å drikke. 

Ikke at jeg synes det er nødvendig å ha helt fri bar. 

Jeg har ikke argumentert for bonger her. 

Jeg skriver bare at jeg ikke ønsker fri bar under middagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva slags omgangskrets folk her har, hvor folk kaster seg over alkoholen dersom den er gratis og drikker seg ubehøvlet fulle under bryllupsmiddagen  :klo: 

Bonger eller betalbar hører ikke hjemme i noen slags selskap, bryllup inkludert. 

Anonymkode: 0b8bb...ebb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på hva slags omgangskrets folk her har, hvor folk kaster seg over alkoholen dersom den er gratis og drikker seg ubehøvlet fulle under bryllupsmiddagen  :klo: 

Bonger eller betalbar hører ikke hjemme i noen slags selskap, bryllup inkludert. 

Anonymkode: 0b8bb...ebb

Virker nesten som at folk tenker at det å drikke seg dritings i bryllup er en menneskerett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel litt å gjøre med hvor man kommer fra? Jeg visste ikke at folk hadde bonger og betalbar i bryllup, før jeg entret kg-verden.

Jeg er vant med fri bar etter kaffe og kaker, og da er det fyllefest. Gøy er det og :)

Anonymkode: 04adf...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...