Gå til innhold

Svak bekkenbunn og botox


mem

Anbefalte innlegg

Hei. 

Etter 3 barnefødsler har jeg fått en veldig svak bekkenbunn. Jeg klarer ikke å koble på musklene for knip. Har fått låne et apparat fra fysio, et neurotrac -  pelvi tone. Men det hjelper ikke. Har fått tilbud om botox fra urologi senteret men er litt usikker på hva det er og gjør. 

Vil det gi mindre lekkasje? Vil det gjøre at jeg kan kjenne knipeøvelser? Vil det gjøre meg trangere igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Botox gjør jo at musklene slapper fullstendig av og lammes, så kan ikke se for meg at det skal gjøre noe godt for underlivet. Tvert i mot sannsynligvis gi mer lekasjer, absolutt ikke kjenne eller greie knipeøvelser, og heller være videre enn trangere siden musklene er lammet og ikke brukes og dermed ikke kan klemmes på noe måte. Men spør den som har foreslått botox . Jeg har bare tatt det i ansiktet og da blir musklene fullstendig lammet. 

Anonymkode: 55024...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner ikke at noen tør å få barn når jeg leser sånn som dette...

Anonymkode: 650a2...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å trene bekkenbunnen jevnlig før, under og etter svangerskap. Jeg har gjort det hele livet, og kan knipe om penis slik at mannen får vondt. Det til tross for 2 barnefødsler. 

Har ikke peiling på om botox virker. Men vet det finnes laser- og vanlig kirurgi for de med skader i underlivet. 

Anonymkode: 2fda0...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...