Gå til innhold

Sosionomstudier, kan man finne relevant deltidsarbeid ved siden av skolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Studerer sosialt arbeid (akkurat begynt), og lurer litt på dette. 

Mange som studerer feks sykepleien jobber jo gjerne deltid i hjemmetjenesten etc samtidig som de studerer. Jeg ser at mange jobbannonser innenfor dette feltet ønsker sykepleierstudenter. 

Men gjelder dette også for sosionomer på en måte? Er det "lettere" å finne en deltidsjobb/sommerjobb innenfor feltet når du går studiet, eller må du belage deg på å vente til du er ferdig utdannet? 
Tenker selvfølgelig ikke på en stilling som krever høy kompetanse, men kanskje som sommerhjelp på en omsorgsbolig eller noe slikt? 

Jeg har som sagt akkurat begynt, men flere venner av meg som studerer sykepleien har jo den fordelen at de så og si er sikret sommerjobber til de er ferdig med studiene, og jeg har veldig lyst til å jobbe og få erfaring rundt hva jeg faktisk utdanner meg til å bli. 

Anonymkode: 0b5ef...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleiemedhjelper på sykehjem er det alltid mangel på. Det samme gjelder støttekontakt eller personale i PU boliger.  Ta med deg CV og ta deg en runde i PU boliger eller på sykehjem dersom dette er noe du kan tenke deg ekstravakter innen. 

Anonymkode: cb21f...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja :) du kan sikkert skaffe deg en helgestilling, sommerjobb eller være tilkallingsvikar på en relevant arbeidsplass. omsorgsbolig, avlastningsbolig, bolig for enslig mindreårige flyktninger, bolig for rusavhengige eller psykisk syke, barnevernsinstitusjoner osv. sjekk ut hva som finnes i nærheten av deg. jeg er vernepleierstudent selv og har tre relevante jobber ved siden av studiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...