Gå til innhold

Kan arbeidsgiver kreve at jeg jobber utover oppsigelsestiden min?(kommune)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som sykepleier, og har hatt fast jobb i kommunen siden juni 2016. 1 august i år begynte jeg på en ny avdeling. Jeg har vantrivdes der fra første dag, har blitt mer og mer nedstemt og gått ned over 3kg(ufrivillig) etter at jeg begynte der. Etter ca en måned sa jeg opp. Har fått ny jobb på en annen avdeling, og de ønsker at jeg begynner så snart som mulig. Da jeg fortsatt har prøvetid, mener jeg at jeg har 14 dagers oppsigelsestid(som nå egentlig er over). Men sjefen har en liten personalkrise hvor mange er sykemeldt/har ferie, og mener at hen kan holde meg der til hen har fått ordnet opp i dette(sjefen på den nye jobben er klar over dette, og synes det er greit). Kan hen kreve dette? Måten det ble lagt fram på ga med inntrykk av at dette er helt vanlig.

Jeg gruer meg som faen til hver vakt, og når jeg er på jobb stresser jeg meg ihjel. Vi er alt for få pleiere på altfor mange krevende pasienter. Ikke tid til noe matpause, såvidt tid til å springe på do. Føler alltid at jeg henger på etterskudd med oppgavene, og har konstant dårlig samvittighet for de stakkars pasientene som såvidt får de basale behovene sine dekket. Jeg ER SÅ LEI av å si "bare vent litt" på forskjellige måter. Det føles uverdig for pasientene, og alle disse negative følelsene har bygget seg opp og begynt å slå ut fysisk på kroppen. Jeg er helt tappet for energi når jeg er ferdig på jobb. Vet ikke hva jeg kan gjøre. Skal på jobb imorgen, men har mest lyst til å ta egenmelding da jeg føler meg totalt utslitt og nedstemt(neida, kommer ikke til å gjøre det).

Kan forresten nevne at det er ikke bare jeg som sliter. Alle på jobben løper av seg rumpa, og det er ikke uvanlig at folk går 15-30 min over tiden for å komme i mål med oppgavene.

Anonymkode: 7ef52...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...