Gå til innhold

Må jeg skille meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Jeg har ingen romantiske følelser for min samboer  lenger av mange grunner. Blant annet at han Aldri lytter og og kommuniserer på ungdomskolenivå og lyver ofte.  Han er ellers varm og engasjert far og en god og startende venn. Vi har også et behagelig liv med god økonomi som vi vil beholde. Men så vil jo ingen av oss få nærhet og sex da. Jeg har bodd i eget rom i flere måneder nå og trives veldig godt. Tips ? Barna er i barnehagealder og de begge ble laget i optimistisk tid. Jeg vil virkelig ikke ødelegge deres liv. Jeg kunne tenke meg å være den som flyttet ut i 14 dager så de fikk beholde hjemmet. At vi skaffer oss boliger, men ikke bor sammen

Nå viser det seg dessverre at jeg har blitt betatt av en eldre herremann som jeg jobber for. Typisk forretningsmann som jobber mye for å unngå kona hjemme. De har det veldig trøblete og han har blitt for barnas skyld. Han lytter til meg, han er så klok og moden. Også er han så stikk motsatt av han jeg er gift med.

Jeg vil ikke skille meg for å bli sammen med denne mannen. Jeg vil bare vite om jeg er helt på bærtur eller om det er så dårlig å være gift med en du foretrekker å være uten. Ingen utroskap forresten. Der er jeg respektfull. 

Anonymkode: 5f59b...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bør ikke være sammen kun fordi det er godt og trygt. Før eller senere kommer den bobla til å sprekke. Bedre å gå før enn senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår parterapi før du bestemmer deg for å flytte ut. Og hvordan ser du for deg det med bosted? At dere skal beholde denne boligen, og kjøpe hver deres leilighet dere er i hver 14 dag på rundgang? Eller en ekstra leilighet som den som ikke er i nåværende bolig er i hver 14 dag? Isåfall får jo ingen av dere noe eget og det høres slitsomt ut. 
Da er det bedre at en beholder nåværende bolig og en får seg ny bolig og barna pendler. 
Ang mannen du er betatt av har du vel egentlig ikke noe annet valg enn å rette oppmerksomheten din mot noen andre. Hva vet du om han jobber mye for å unngå kona, han hadde vel ikke vært sammen med hun om han unngikk hun, og om han så unngikk hun betyr det ikke ekteskapet deres er ulykkelig, bare at de trenger alenetid og har forskjellige livsstiler. 
Du er nok ekstra var for å bli betatt nå som du selv er ulykkelig i forholdet ditt, så rett heller oppmerksomheten til en singel mann så vil du nok oppleve å bli like mye forstått av han og betatt der også. 

Anonymkode: 0913b...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...