Gå til innhold

Treningsrom - utstyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år forsøkt å begynne å trene på treningssenter, men jeg får det ikke til. Jeg meldte meg inn, og gikk et par ganger, men jeg følte meg så utilpass at jeg bare gikk sent på kvelden. Så kom høsten, og det ble for kaldt og jævlig å komme seg på trening. Jeg har ikke bil, så jeg må enten gå eller ta buss, og det er utrolig tidkrevende (og demotiverende).

Men jeg har likevel lyst til å trene hjemme. Jeg har et eget rom som jeg kan sette opp som "treningsrom". Hvilket ustyr vil dere si det hadde vært greit å ha i et treningsrom? Har lyst å trene hele kroppen, og å bli sterkere (klisje...). Jeg har ikke råd til en tredemølle akkurat nå, men det tar ikke mange månedene før det vil gå (kan eventuelt vente på tilbud). Matter? Kettlebells? Strikk? Vektskiver? Legge ned slike puslespillbiter på gulvet (ala lekematter for barn)?

Jeg har fryktelig lyst til å komme i form, men jeg er bare ikke et sosialt nok dyr til å reise på treningssenter. I tillegg blir det veldig stressende når jeg ikke har bil...

Anonymkode: 7161c...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har puslematte fra jula på hele gulvet. 

Knebøystativ fra sportsmaster (viktig at du har et med sikkerhetspigger om du skal trene alene!). Dette kan brukes til både knebøy, benkpress, skulderpress, dips, og diverse. 

Flatbenk også fra sportsmaster

Diverse vektstenger og skiver fra XXL. Jeg har kjøpt manualsett der med skiver man kan ta av og på, og da er det veldig greit at det er 25 mm stenger og vektskiver man kjøper, også til knebøystativet, så kan man bruke de samme vektskivene både til 180 cm stang og på manualstengene. 

Har doorgym som kan brukes til pullups/chins. 

Jeg har også noen strikk, men de brukes mest til oppvarming, da jeg synes det er alt for lett til å få treningseffekt av. 

Nylig fikk vi oss også spinningsykkel, som er genial å bruke i regnvær. Den tar mye mindre plass enn en tredemølle, bortsett fra at den kan ikke slås sammen som enkelte møller kan, og tar derfor litt plass hele tiden. 

Anonymkode: 19905...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Hadde ikke engang tenkt på sikkerhetspigger..

Anonymkode: 7161c...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hva du liker å trene. Selv har jeg tredemølle (sammenleggbar som står i et hjørne), kettlebells, vektmanualer med vektskiver (altså, slike du kan justere selv), strikker og matte til yoga etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...