Gå til innhold

"Du er jo ikke akkurat konfliktsky"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å ikke være konfliktsky er i utgangpunktet en god egenskap. Men når du hører dette gjentatte ganger vil jeg tro det handler om måten du håndterer konflikter på. Hvordan du sier dine meninger og håndterer "konfronteringer" på. Om du gjør det på en aggressiv, angripende måte eller en konstruktiv, høflig måte.

Anonymkode: c2d9f...4d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det faktum at jeg kunne sagt nettopp det utgjør noe av problemet ;) 

Anonymkode: 395e9...015

TS, synes ikke det høres så uvanlig ut. 

Kanskje du bare omgås feil folk?

Anonymkode: 4a69f...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

..denne setningen har jeg hørt alt for ofte i det siste. Av tilfeldige mennesker jeg omgås på de forskjellige arenaene i livet mitt.

Og hver eneste gang blir jeg litt og litt mer provosert. Det føles jo ikke godt! Og det høres ut som om de ikke på noen måte fremhever dette som en positiv egenskap i meg. Nei, jeg er ikke konfliktsky. Jeg står i stormen, jeg sier hva jeg tenker, til vedkommende det gjelder og jeg er ikke redd for å mene noe. Men jeg oppsøker ikke konflikter heller, selv om jeg også har hørt at noen mener jeg gjør nettopp det. "Dramaqueen". Det hørte jeg ofte opp gjennom skolegang. Sist i tredje klasse på videregående, etter at jeg gikk rett inn i en situasjon hvor en "Kul gjeng" hang ut den autistiske gutten i klassen. "Du er så dramaqueen ass!" Er jeg det? Jeg har aldri bevisst rørt i gryta med hensikt om å skape en konflikt eller drama.

Er jeg virkelig så ille? Noen andre som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 395e9...015

Drama queen er det noe som heter. Er en grunn også til at det kalles dramaqueen istedenfor drama kink

Søkte opp dramaqueen på wikipedia og da kom dette som forslag til sykdom

 

 

Screenshot_20170922-025422.png

Anonymkode: 78baa...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøft å stå i stormen, og gripe inn der det er nødvendig. Men er du en slik som løper til facebook for å poste "dagens heltedåd" straks du har anledning? For da får folk inntrykk av at alt handler om drama og sensasjoner. 

Jeg kjenner ei sånn. Hun er tøff, men når jeg leser metervis med innlegg om hvordan hun takler diverse kjeltringer, krapyl og hvor ekte vennene hennes er, så faller hun dessverre litt i kurs.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til noen "dramaqueens" som er det i den forstand at de alltid må si det høyt hvis noe gjøres som på en eller annen måte går ut over dem eller de er uenige i. Det kan være greit at man sier i fra, men blir det for mye av "meg, meg, meg" blir det veldig slitsomt. 

Anonymkode: b622d...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...