Gå til innhold

Cravings


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig helt syk craving for gjærbakst og mektige kaker. 

Jeg har tidligere slitt med litt overspising grunnet dårlig håndtering av mine egne følelser, og ikke engang det var så sterkt som dette her. Det er helt sykt! Jeg får ikke sove og jeg vurdere helt seriøst å gå på butikken med en gang den åpner bare for å kjøpe noe. 

Jeg tror nok jeg vet hva grunnen er, og det er at jeg ikke har spist meg noe mett i det siste. Har blitt mye små ferdigretter som ikke metter. Har rett og slett ikke hatt tid. 

Jeg tror det må være sånn cravings føles når man er gravid eller noe. Det er bare utrolig voldsomt! 

Har ikke noe brød og kan ikke begynne å lage meg noe middag nå siden jeg bor i kollektiv og det skal være stille og sånn etter kl23. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. 

Anonymkode: c1a92...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se om du finner noe stille mat, det behøver ikke være middag. I morgen tidlig starter du med en god frokost, og god lunsj, og så passer du på å kjøpe inn det du trenger til alle måltidene noen dager fram i tid, og planlegger sånn at du får tid til å lage og spise maten. Ferdigmat er ikke så tidsbesparende som man skal ha det til, man bare unngår å tenke. Med litt innsats kan du spise godt og sunt og mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du? For meg gjør det underverker mot søtsug, jeg får rett og slettikke søtsug de dagene jeg trener. Så lenge du spiser nok av sunn mat så du ikke går sulten hele tiden skal det hjelpe å holde søtsug i sjakk. Også trenger man en god porsjon viljestyrke for å ikke spise alt man vil ha da...

Anonymkode: 5632a...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trener du? For meg gjør det underverker mot søtsug, jeg får rett og slettikke søtsug de dagene jeg trener. Så lenge du spiser nok av sunn mat så du ikke går sulten hele tiden skal det hjelpe å holde søtsug i sjakk. Også trenger man en god porsjon viljestyrke for å ikke spise alt man vil ha da...

Anonymkode: 5632a...080

Ja, trener, men har ikke tid hver dag, så blir 3-4 ganger i uka. Burde nok gjøre det hver dag, da jeg sitter mye stille og leser. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du er gravid.

Anonymkode: f5988...460

Nei, det er ikke mulig. 

Anonymkode: c1a92...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du trener, jeg tenker også at det er helt greit at du unner deg litt godt en gang i uka. Også kan du jo lage det du craver etter litt sunnere, litt grovere mel og mindre sukker, da kan du unne deg litt oftere. Men jeg ville ikke tenkt det som helt forbudt mat heller for davm vil du ha det enda mer...

Jeg trener tung styrke og spiser sunt (helt normalt kosthold) stort sett. Spiser stort sett det jeg vil ha hvis jeg vil ha en sjokolade på en mandag... Men jeg har ikke dette suget så ofte da. Men jeg har vært avhengig av det før. Jeg hadde en periode hvor jeg byttet ut mesteparten av sukkeret med annet søtt og begynte å trene endel til jeg fikk gode resultater, da er det lettere for meg å.holde meg til en sunn og balansert livsstil. Jeg kan kose meg med pizza og sjokolade en gang i uka og har synlige magemuskler selvom jeg unner meg det. Det er dette som fungerer for meg hele året o g det er da man holder stabil vekt. 

Anonymkode: 5632a...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
16 timer siden, Pringle skrev:

Se om du finner noe stille mat, det behøver ikke være middag. I morgen tidlig starter du med en god frokost, og god lunsj, og så passer du på å kjøpe inn det du trenger til alle måltidene noen dager fram i tid, og planlegger sånn at du får tid til å lage og spise maten. Ferdigmat er ikke så tidsbesparende som man skal ha det til, man bare unngår å tenke. Med litt innsats kan du spise godt og sunt og mye billigere.

Hva er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...