Gå til innhold

Kontakte fødeavdeling direkte for spørsmål om videre oppfølging?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 5 mnd gravid og en privatpraktiserende gynekolog oppdaget på UL forrige uke at jeg har en ganske stor muskelknute i nedre del av livmor på ene siden.

Gynekologen sa knuten ligger på utsiden av livmor,og ikke vil påvirke barnets vekst eller utvikling.Likevel kunne det bli aktuelt med keisersnitt,men dette må vurderes senere.

Jeg skal snart ha OUL på Haukeland,og gynekologen sendte derfor elektronisk melding til dem om funnet av knuten,slik at de kan se på det i samme slengen.

Problemet er bare at jeg hele tiden har villet føde på Voss,og nå er jeg redd dette med knuten fører til at jeg ikke "kommer meg vekk" fra Haukeland.Og aller verste scenario:At jeg kanskje trenger planlagt ks men ikke får det på Haukeland,og dermed ikke får søke om det på Voss heller (de har jo ikke lov å overprøve Haukeland sine avgjørelser).

Kan jeg etter OUL på Haukeland (når jeg vet mer om min tilstand) sende kopi av helsekortet mitt til Voss sammen med et kort brev om jeg med min tilstand får lov å få videre oppfølging og lov å føde der? Fastlegen min er fryktelig treg,og hver gang jeg spør om Voss sier hun vi kan ta det senere.

Anonymkode: 6f958...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haukeland kommer jo ikke til å nekte deg keisersnitt dersom muskelknuten tilsier at det er mest forsvarlig. 

Anonymkode: a319c...c7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står forøvrig fritt til å velge fødested, så lenge ikke Voss mangler kompetanse dersom det er en risikofødsler feks. At du tar UL på Haukeland låser deg ikke til å føde der :) 

Anonymkode: a319c...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haukeland kommer jo ikke til å nekte deg keisersnitt dersom muskelknuten tilsier at det er mest forsvarlig. 

Anonymkode: a319c...c7d

Nei,men er mer redd at om de er i tvil så blir det den "vi ser hvordan det går uten ks" og det orker jeg bare ikke.

Anonymkode: 6f958...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du står forøvrig fritt til å velge fødested, så lenge ikke Voss mangler kompetanse dersom det er en risikofødsler feks. At du tar UL på Haukeland låser deg ikke til å føde der :) 

Anonymkode: a319c...c7d

Det er godt å høre.Er bare redd de etter OUL vil "tvinge" meg til videre oppfølging der.Derfor ønsker jeg å finne ut om jeg i det hele tatt får lov å føde på Voss,men finner ingen info på nettsidene til sykehuset.

Anonymkode: 6f958...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt å høre.Er bare redd de etter OUL vil "tvinge" meg til videre oppfølging der.Derfor ønsker jeg å finne ut om jeg i det hele tatt får lov å føde på Voss,men finner ingen info på nettsidene til sykehuset.

Anonymkode: 6f958...b99

Du må nok uansett vente til OUL og se hva de sier der :) Du kan ta det opp at du ønsker å føde på Voss og om det ligger til rette for det utifra din situasjon. For dem har det jo ikke noe å si hvor du føder, så lenge det er riktig kompetanse der som sagt. 

Anonymkode: a319c...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er indikasjon for keisersnitt så får du det på Haukeland, men det er ingen automatikk i at muskelknuter medfører behov for keisersnitt, det avhenger av lokalisasjon og størrelse. Voss tar for øvrig ingenting som regnes som risikofødseler, fordi de har dårlig beredskap om noe går galt' og er langt fra annen kompetanse f.eks på barn.

Anonymkode: 4fec4...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er indikasjon for keisersnitt så får du det på Haukeland, men det er ingen automatikk i at muskelknuter medfører behov for keisersnitt, det avhenger av lokalisasjon og størrelse. Voss tar for øvrig ingenting som regnes som risikofødseler, fordi de har dårlig beredskap om noe går galt' og er langt fra annen kompetanse f.eks på barn.

Anonymkode: 4fec4...e44

Det var gynekologen som sa det kunne bli nødvendig med ks,og det var grunnet nettop lokasjon og størrelse.Men dette må man se etterhvert.Hun sa også at det ikke ble regnet som et risikosvangerskap.Jeg håper da at de ikke regnes som risikofødsel heller..Jeg vil heller ta planlagt ks enn å gå igjennom en risikofødsel.

Er kjent med at de ikke har egen barnelege på Voss,men vet at de jevnlig trener sammen med barnelegene på Haukeland. 

Ts

Anonymkode: 6f958...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...