Gå til innhold

Slettet


gladsoe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Få deg et opplegg du trives med, så trenger du ikke så mye selvdisiplin for å følge det. Ingen vet hva du liker og ikke liker ut fra innlegget ditt, og noe av det som gjennomsyrer innlegget ditt, er mangel på initiativ og at du er overveldet av gode råd og anvisninger; det blir ikke bedre om du får et opplegg opp i hendene. Tren selvdisiplinenen din, her og nå, ved å lage deg en matplan med mat du liker og retter du allerede vet hvordan du lager. Kanskje hater du å lage mat fordi du tror du ikke er flink, eller tror du må gjøre så mye ut av det for at det skal være "bra nok"? Matlaging kan gjøres veldig enkelt, og når man føler at man får til noe som smaker, får man gjerne lyst til å gjøre det igjen, og etterhvert utvide repertoaret. Trening kan være turer i skog og mark eller gatelangs, på beina eller på sykkel. Liker du å danse? Svømme? Den mest effektive treningen er den du faktisk gjør. Finn noe du har lyst til, og gjør det.

Og slutt å sammenlign deg med retusjerte fitnessmodeller. Vær isteden en rollemodell for barnet ditt (dypt, jeg vet det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne noe du trives med. Liker du ikke å være timer på gymmet og løfte vil du aldri få noen rutine på det. Du kan bygge muskler på andre måter. Hva med å ta opp dansingen igjen? Gruppetimer på gymmet? Jogge? Sykle? Svømme? Kampsport? Det finnes så utrolig mange måter og stramme kroppen på. 

Maktmessig funket det best for meg å fortsette som jeg gjorde bare sunnere. Lag burgere selv feks, det kan gjøres veldig sunt og blir i tillegg bedre enn ferdigburgere. Samme med alt annet, hjemmelaget med noe bytte av ingredienser (bytt kjøttdeig med karbonadedeig feks) blir sunnere og bedre. 

Ellers er hele herligheten å ville det nok, i tillegg til å finne noe du kan leve med over tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i litt samme situasjon, bare at det "kun"er 8 uker siden fødsel. Jeg har samme form på kroppen som før, men ALT er litt slappere. Jeg har nå meldt meg på et litt dyrere treningssenter med masse spennende timer jeg aldri har prøvd før, og ikke minst barnepass. Merker at motivasjonen stiger allerede. Jeg vet av tidligere erfaring at om jeg bare kommer i gang med treningen, så blir jeg motivert på kostholdssiden også. 

 

Lykke til!

Anonymkode: c1d17...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel ikke sette i gang med en superambisiøs plan når du er helt utrent. Hvorfor ikke kombinere trilleturene med hurtig gange og oppoverbakker, og gjøre enkle øvelser med egen kroppsvekt hjemme på stuegulvet (youtube har alt).

Ikke tenk at du "må få selvdisiplin" fordi lysten til å bevege seg mer kommer etter hvert som du har holdt på en stund. 

Gjør små kostholdsgrep som å kutte godteri de fleste dager i uken, spise mer grønnsaker feks i form av supper og pureer.

Du er heldig som ikke trenger å gå ned i vekt, så du slipper å tenke kalorier inn og ut. Prøv bare å finne måter å "lure" aktivitet og sunn mat inn i hverdagen din.

Anonymkode: 2858c...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...