Gå til innhold

Forkjølelse hos hund? Hva hjelper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om hunden min har fått kennelhoste og tett nese. Har ikke vært i med mange hunder siste tiden, men var med en for en ukes tid siden. Hun puster og peser litt (høres ut som tett nese). Hun hoster også. Tydelige host, ikke oppkastlyd. Det begynte i går. Hun la seg også ned på gulvet i stedet for sofaen flere ganger, kanskje for å avkjøle seg? Det var mye hosting i natt og hun våknet tidlig og gikk rundt (uro?). Hun har bittelitt varm nese. Ellers logrer hun og virker glad. Hun drakk nettopp litt vann og har spist mat, så matlysten er der. 

Kan jeg gå på jobb? Blir vekke 7t. Har fri i morgen og kan ta hun med til dyrlegen om det forverrer seg, men ser ut som hun har det OK nå. 

Finnes det hostesaften ol for hund? Som kan fås uten resept?

Anonymkode: e1009...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke vanlig hos hunder så jeg ville nok ikke ha reist fra henne i dag og heller tatt henne med til veterinæren. Kennelhoste kan bl.a. utvikle seg til å bli farlig selv om de fleste voksne, vaksinerte hunder klarer seg fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær vil undersøke den  og gi hunden medisin. Det er IKKE verdt å vente en ekstra dag. 

Anonymkode: 132e6...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...