Gå til innhold

Gnien venninne?


Sunstone

Anbefalte innlegg

Jeg og min venninne har vært venner i alle år. 18 år for å eksakt. Nå har jeg vært på besøk hos henne en helg så får jeg plutselig melding på vipps at hun ber meg om 500 kr. Det er da for taco og pizza. Det har vært masse andre greier tidligere også. Hvis vi feks skal lage brownies så MÅ jeg vippse henne halvparten. Når hun er på besøk hos meg og spiser min mat, krever jeg aldri henne for penger. Ingen av mine andre venninner er sånn heller. Der er det sånn at noen ganger kjøper jeg og andre ganger kjøper de. Med denne venninnen skal det være nøyaktig på kronen. Er det hun som er gnien eller er det jeg som er snylter? Jeg er veldig spandabel av meg og ville aldri bedt henne om 500 kr om hun var på helgebesøk hos meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende det er ting i livet hennes som gjør at hun har dårlig råd men det blir spekulasjon fra min side. Hvis ikke det stemmer synes jeg hun er gnien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, padawan skrev:

Det kan hende det er ting i livet hennes som gjør at hun har dårlig råd men det blir spekulasjon fra min side. Hvis ikke det stemmer synes jeg hun er gnien.

Ja hun er student. Men jeg er alenemor, og de 500 kronene var det siste jeg hadde igjen på konto. Så ikke kjempegod råd jeg heller. Kan liksom ikke skjønne at vi har brukt 1000 kr på mat i helgen. Jeg hadde forstått pizzaen fra peppes som ca ble 150 på hver, men når jeg er på besøk så blir det rart og betale for frokost og middag liksom. Når vi har vært bestevenner siden første klasse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Blair Waldorf skrev:

Har hun dårlig råd? Vist ikke så er hun gnien.

Dårlig og dårlig. Hun er student, men jobber ved siden av og bor med en kjæreste som tjener godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sunstone skrev:

Men jeg er alenemor, og de 500 kronene var det siste jeg hadde igjen på konto.

Da hadde  jeg gitt beng i å overføre pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, Sunstone skrev:

Dårlig og dårlig. Hun er student, men jobber ved siden av og bor med en kjæreste som tjener godt. 

Syns du skal prate med henne om det, jeg. Er hun en god venninne så vil hun forstå. Og ikke overfør pengene.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sunstone skrev:

Ja det syns jeg og. 

Tror jeg hadde spurt om hun hadde tatt gull i den pizzaen. Taco koster rundt 100 kr, pizza kanskje 150. En ting er å være gnien, en helt annen ting å svindle venner. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blair Waldorf skrev:

Syns du skal prate med henne om det, jeg. Er hun en god venninne så vil hun forstå.

Jeg skrev til henne litt tullete "skal begynne og kreve deg for all mat du spiser hos meg også nå" 

Og da svarte hun bare at vi har pleid og dele alt hos meg også. Men jeg har kjøpt masse som jeg ikke har giddet og be henne om penger for. Som regel sier jeg bare at det går bra at jeg betaler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så må du svare med å kreve tilsvarende refusjon når du har handla og ho er på besøk. Kanskje går det opp eit lys for henne etterkvart...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si at hvis du virkelig har spist for 500 kroner så må hun faktisk handle taco og bestille pizza et annet sted, for dette var skikkelig dyrt!

Anonymkode: cfdfe...cd0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Tror jeg hadde spurt om hun hadde tatt gull i den pizzaen. Taco koster rundt 100 kr, pizza kanskje 150. En ting er å være gnien, en helt annen ting å svindle venner. 

Det var peppes da. Så var rundt 300 med studentrabatt. Men da ville det blitt 150. Og jeg spiste to pizzabiter, hun spiste to og typen spiste 4. Men ellers har jeg bare spist to brødskiver, ett rundstykke og tre tacolomper. Kan ikke skjønne at det skal bli 500 kr på bare meg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fjaselina skrev:

Eller så må du svare med å kreve tilsvarende refusjon når du har handla og ho er på besøk. Kanskje går det opp eit lys for henne etterkvart...

Jeg skrev det til henne. Men for meg så blir det veldig rart. Jeg er oppdratt til å bli spandabel og til å dele med meg. Men kanskje jeg må begynne med det 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sunstone skrev:

Det var peppes da. Så var rundt 300 med studentrabatt. Men da ville det blitt 150. Og jeg spiste to pizzabiter, hun spiste to og typen spiste 4. Men ellers har jeg bare spist to brødskiver, ett rundstykke og tre tacolomper. Kan ikke skjønne at det skal bli 500 kr på bare meg 

Da skal iallefall pizza deles på 3, og nei resten av regnestykket hennes holder ikke mål det heller. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, Sunstone skrev:

Jeg skrev til henne litt tullete "skal begynne og kreve deg for all mat du spiser hos meg også nå" 

Og da svarte hun bare at vi har pleid og dele alt hos meg også. Men jeg har kjøpt masse som jeg ikke har giddet og be henne om penger for. Som regel sier jeg bare at det går bra at jeg betaler det. 

Hadde det vært meg, så hadde jeg sluttet å spandere på henne.  Og ikke noe mer deling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrev hun at det ble ca 400 på meg. Også var det en gang for flere mnd siden hun hadde bedt meg om 50 kr som jeg hadde glemt og godta, så da la hun på det og rundet opp til 500. Ehm 🤔 hun Vippset tilbake 50 kr da. Men for meg er dette ekstremt gnient. Skylder på studielån osv. Men jeg har da masse utgifter jeg også, men jeg har invitert henne på middag mange ganger og hun bodde her nesten i fjor sommer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sunstone skrev:

Det var peppes da. Så var rundt 300 med studentrabatt. Men da ville det blitt 150. Og jeg spiste to pizzabiter, hun spiste to og typen spiste 4. Men ellers har jeg bare spist to brødskiver, ett rundstykke og tre tacolomper. Kan ikke skjønne at det skal bli 500 kr på bare meg 

Hvorfor deles det ikke på 3? Det er det jo mest rettferdige. 

Personlig ville jeg ikke ha vært venn med en slik person, men ettersom hun er bestevenninnen din gjennom mange år er det kanskje litt drastisk for deg. Du bør hvertfall gjøre det på lignende måte for de utgiftene du legger ut for, og når hun legger ut bør du være sikker på hvor mye det faktisk ble. 

Venninnen din er gnien, ja, men hun utnytter deg også. Hun trekker mer fra deg enn det som er rettferdig. 

Anonymkode: b4808...ef8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...