Gå til innhold

Ny bok av Lars Saabye Christensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer 9 oktober :)

"Byens spor" første bok i en triologi. Jeg gleder meg til å få en fersk Lars Saabye Christensen bok å lese på i høst! Flere som er spente?

Anonymkode: fd569...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Denne ønsker jeg meg til jul :) - skal klare å vente til julaften.

Anonymkode: f7169...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Meh, jeg synes egentlig at de bøkene hans er gansk"opphauset" og kjedelige...    

Anonymkode: f0a2e...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det visste jeg ikke, godt at du deler! =) 

Har veldig ymse opplevelser med Saabye. Har elsket noe av det (Norske stiller, Visning, amatøren), men har også erfart ikke å like en del, til tider blir det for lanhdrygt og flatt... Kan ikke helt sette fungere på det heller men noe har hindret meg i å like nabge av verken hans.. (maskeblomstfamilien var feks bra men altfor lang og uklar... Magnet... Herman). Men når han først treffer spikeren på hodet med ei bok som treffer han jaggu meg mesterlig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lill3My skrev:

Å det visste jeg ikke, godt at du deler! =) 

Har veldig ymse opplevelser med Saabye. Har elsket noe av det (Norske stiller, Visning, amatøren), men har også erfart ikke å like en del, til tider blir det for lanhdrygt og flatt... Kan ikke helt sette fungere på det heller men noe har hindret meg i å like nabge av verken hans.. (maskeblomstfamilien var feks bra men altfor lang og uklar... Magnet... Herman). Men når han først treffer spikeren på hodet med ei bok som treffer han jaggu meg mesterlig bra

Har du prøvd novellesamlingene hans? Er superbra 👍

Anonymkode: 330a3...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lill3My skrev:

Å det visste jeg ikke, godt at du deler! =) 

Har veldig ymse opplevelser med Saabye. Har elsket noe av det (Norske stiller, Visning, amatøren), men har også erfart ikke å like en del, til tider blir det for lanhdrygt og flatt... Kan ikke helt sette fungere på det heller men noe har hindret meg i å like nabge av verken hans.. (maskeblomstfamilien var feks bra men altfor lang og uklar... Magnet... Herman). Men når han først treffer spikeren på hodet med ei bok som treffer han jaggu meg mesterlig bra

Snedig å se at at det noen liker av han misliker andre :fnise:

Jeg må innrømme at jeg har likt så og si alt av det han har skrevet utenom Visning, Saabyes cirkus og Bernhard Hvals forsnakkelser.

Beatles, Halvbroren og Magnet ligger derimot helt i toppen for min del.

Men blir spennende å følge en triologi av han fremover nå!

Anonymkode: fd569...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd novellesamlingene hans? Er superbra 👍

Anonymkode: 330a3...579

Har lest Stedsans... Helt ok men den begeistre ikke sånn veldig. :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har lest noe av Saabye Christensen, men gleder meg veldig til denne. Synes settingen høres interessant ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I siste boken i denne triologien får vi ett gjensyn med Kim og guttene fra Beatles!

Anonymkode: fd569...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og leser den nå, og liker den godt. Det er ikke (for meg) den type bok man racer gjennom, men som jeg heller vil ta meg tid med, plukke opp i ledige øyeblikk og komme tilbake i stemningen og til karakterene, uten et intenst behov for plotfremgang. Rett og slett koselig lesing, selv om det ikke alltid er så koselige ting som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2017 den 12.34, Librarian skrev:

Driver og leser den nå, og liker den godt. Det er ikke (for meg) den type bok man racer gjennom, men som jeg heller vil ta meg tid med, plukke opp i ledige øyeblikk og komme tilbake i stemningen og til karakterene, uten et intenst behov for plotfremgang. Rett og slett koselig lesing, selv om det ikke alltid er så koselige ting som skjer.

Karakterene er skrevet i typisk Lars Saabye Christensen-stil. Men måten historien blir fortalt på kan jeg ikke huske å kjenne igjen..Jeg føler meg som en flue som først får observere hjemme hos Kristoffersen hvor Maj ser innom fru Vik hvor vi så får slå følge med fru Vik. Det hele blir gjort på en så finurlig og urotete  (i mangel av ord) måte at man mister hverken oversikten eller den røde tråden.

Han skuffer ikke med andre ord. Jeg storkoser meg og gruer meg allerede til å bli ferdig.

Anonymkode: fd569...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...