Gå til innhold

Valp som tisser i senga på natt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Valpen vår sover i senga med meg om natten foreløpig. Problemet er at den også tisser der. Bør jeg ha på klokke om natten for å gå ut, eller vil det bare være med på å "programmere" den til å fortsette å tisse om natten?

Anonymkode: f96bd...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville satt klokka på ringing og gått ut med den. 

Den er jo enda valp, mange valper må ut om natta for å tisse, blir for lenge å holde seg. Går seg som oftest til når de blir eldre og får større blærekapasitet. 

Anonymkode: 5f9a1...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Valpen vår sover i senga med meg om natten foreløpig. Problemet er at den også tisser der. Bør jeg ha på klokke om natten for å gå ut, eller vil det bare være med på å "programmere" den til å fortsette å tisse om natten?

Anonymkode: f96bd...a02

Hvis valpen tisser i senga di om natta, så hadde det, for meg, vært en veldig god grunn til å la den begynne å sove et annet sted. 

Anonymkode: 3875c...50f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis valpen tisser i senga di om natta, så hadde det, for meg, vært en veldig god grunn til å la den begynne å sove et annet sted. 

Anonymkode: 3875c...50f

Jeg mener at valpen skal få den tryggheten den trenger når den er så liten (11 uker). Så den sover med meg til den er trygg nok til å sove alene.

Anonymkode: f96bd...a02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg ville satt klokka på ringing og gått ut med den. 

Den er jo enda valp, mange valper må ut om natta for å tisse, blir for lenge å holde seg. Går seg som oftest til når de blir eldre og får større blærekapasitet. 

Anonymkode: 5f9a1...d11

 

1 minutt siden, Tabris skrev:

Jeg ville satt klokka på. Valper får bedre blærekontroll av seg selv når de blir eldre. :)

Da blir det klokke på i natt:)

Anonymkode: f96bd...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.9.2017 den 10.07, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at valpen skal få den tryggheten den trenger når den er så liten (11 uker). Så den sover med meg til den er trygg nok til å sove alene.

Anonymkode: f96bd...a02

Men da er det en bedre løsning at du sover sammen med valpen ved hundesenga enn at den sover sammen med deg i menneskesenga. Med mindre du har tenkt at hunden skal sove sammen med deg i senga di i all overskuelig fremtid, da.

Anonymkode: 0ceaa...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det en bedre løsning at du sover sammen med valpen ved hundesenga enn at den sover sammen med deg i menneskesenga. Med mindre du har tenkt at hunden skal sove sammen med deg i senga di i all overskuelig fremtid, da.

Anonymkode: 0ceaa...35d

Jeg sover på madrass på gulvet, og valpen går over fra sin seng til meg hele tiden. 

Anonymkode: f96bd...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ut med min valp alt i fra 1-4 ganger om natta.:link: Hadde han også i senga men jeg våkner veldig lett! Så når han ble urolig skjønte jeg at han måtte ut. Da er det bare å slenge på seg morgenkåpa og løpe ut altså!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig, hvor lenge er det vanlig at valper må ut om natten?

Anonymkode: 5bd96...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2017 den 10.08, AnonymBruker skrev:

 

Da blir det klokke på i natt:)

Anonymkode: f96bd...a02

Hvor mange timer sover dere? Min oppdretter sa at hvis vi luftet det siste vi gjorde før vi la oss ca. rundt midtnatt og sto opp kl. 6 ca. så kunne det gå fint. Men min hund var veldig liten, så jeg løftet han opp med en eneste gang vi våknet og holdt han i armene mine til vi var ute. Funket som fjell 👍🏼

På 18.9.2017 den 18.12, AnonymBruker skrev:

Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig, hvor lenge er det vanlig at valper må ut om natten?

Anonymkode: 5bd96...1b4

Det er veldig ulikt. Med noen kan det gå laaang tid, mens med andre veldig lett. Jeg måtte aldri ut midt på natten med min.

Anonymkode: 580eb...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder tisser ikke der de sover. Det er tre grunner til at en hund tisser på et slikt sted. 
1: Uhell - ung eller gammel, mangel på kontroll over blæren. 
2: Sykdom - som fører til mangel på kontroll over blæren.
3: Adferd - får oppmerksomhet iform av straff/kjefting. Hvor det da startet som 1 eller 2.

Høres ut som at det er 1 hos deg, uhell. Så du må opp en gang iløpet av natten for å gå tur med valpen. IKKE kjeft når valpen tisser i sengen. Da lager du bare et enda et problem for deg selv. 
 

Anonymkode: a49f5...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange timer sover dere? Min oppdretter sa at hvis vi luftet det siste vi gjorde før vi la oss ca. rundt midtnatt og sto opp kl. 6 ca. så kunne det gå fint. Men min hund var veldig liten, så jeg løftet han opp med en eneste gang vi våknet og holdt han i armene mine til vi var ute. Funket som fjell 👍🏼

Det er veldig ulikt. Med noen kan det gå laaang tid, mens med andre veldig lett. Jeg måtte aldri ut midt på natten med min.

Anonymkode: 580eb...8ee

Han blir luftet ved leggetid kl 23, og vi står opp kl 6 igjen. Så han klarer ikke holde seg så lenge enda. Uhellene har skjedd ca rundt kl 3+/- en time. 

Anonymkode: f96bd...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunder tisser ikke der de sover. Det er tre grunner til at en hund tisser på et slikt sted. 
1: Uhell - ung eller gammel, mangel på kontroll over blæren. 
2: Sykdom - som fører til mangel på kontroll over blæren.
3: Adferd - får oppmerksomhet iform av straff/kjefting. Hvor det da startet som 1 eller 2.

Høres ut som at det er 1 hos deg, uhell. Så du må opp en gang iløpet av natten for å gå tur med valpen. IKKE kjeft når valpen tisser i sengen. Da lager du bare et enda et problem for deg selv. 
 

Anonymkode: a49f5...83f

Han har tisset helt nederst i senga, mistenker at madrassen er såpass stor at han ikke anser hele som sin soveplass. Har skjedd ett par ganger etterpå at han har gått inn på rommet for å tisse nederst på madrassen. 

Anonymkode: f96bd...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår måtte ut en gang på natta fram til han var 4 måneder, mener jeg å huske. Med en gang blærekapasiteten ble bedre løste det seg av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...