Gå til innhold

Kjøpe bil før sertifikat, ingen å øve med privat som har automat...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok lappen for 3 år siden. Jeg hadde aldri kjørt bil før og ville ta lappen i automat av forskjellige grunner. Jeg kjøpte meg en smartbil til 20tusen kr (den lille bilen) og hadde min pappa som satt med meg. Tok noen kjøretimer på skole da med en audi a4 som er LITT større enn en smartbil :) så fikk liksom kjent på å kjøre større bil også. Nå 3 år senere så angrer jeg ikke på at jeg tok automatlappen da jeg ikke har havnet i en situasjon jeg har behøvd manuell. (alle jeg kjenner har automat, om jeg leier bil i utlandet så leier jeg automat osv) OG som du selv sier, skulle jeg noen gang ville ha manuelllappen, så kan man ta oppkjøringen.

Solgte smartbilen etter at jeg hadde tatt lappen til 18.000 så tapte ikke mye penger på den :fnise: Det var verdt for min del. kan si jeg "sparte" en del på å gjøre det. Bare å spørre om det er noe annet du lurer på!

Lykke til :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud folk altså 😂😂 kan dere slutte å kverulere å heller svare på det Ts spør om? Ta skal ta lappen på automat, å trenger absolutt ikke å forklare det valget ovenfor kverulanter på kg. Jeez.. let it go! 

Anonymkode: ffa94...370

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra? Jeg kjøpte bil for to år siden, med manuell, og samboerne kjøpte bil i fjor, med manuell... Er mange som foretrekker manuell, faktisk. 

Anonymkode: f846d...fc7

Jeg sa omtrent. Da er du og sambo innen de få prosentene som ikke kjøper automat. Helt greit det :) 

Anonymkode: 52158...444

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa omtrent. Da er du og sambo innen de få prosentene som ikke kjøper automat. Helt greit det :) 

Anonymkode: 52158...444

Dette stemmer jo ikke. Det er da fortsatt mange som kjøper bil med manuelt gir.  

Anonymkode: bf135...f85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2017 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer jo ikke. Det er da fortsatt mange som kjøper bil med manuelt gir.  

Anonymkode: bf135...f85

Vel, om du sikter til de fem prosentene som ikke kjøper automat. Joda, da er det sikkert en del, men vil ikke kalt det for mangen :) 

Anonymkode: 52158...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, om du sikter til de fem prosentene som ikke kjøper automat. Joda, da er det sikkert en del, men vil ikke kalt det for mangen :) 

Anonymkode: 52158...444

Det er nok mer enn 5% som kjøper bil bil med mauell girkasse! Det er dyrereå kjøpe, og de krever vedlikehold! Men de oppdager ikke de flestefør regninga kommer, og da er det dyrt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2017 den 9.26, AnonymBruker skrev:

Kvinneguiden (og nordmenn) i et nøtteskall: "Å KJØRE BIL MED MANUELT GIR ER ET MUST, DU MÅ KUNNE GIRE, DET ER DEN ENESTE MÅTEN Å LEVE PÅ!"

Jeg har førerkort på manuell, kan helt fint kjøre bil med manuelt gir om jeg må, men nå har jeg hatt lappen i 10 år og har fremdeles aldri vært i en situasjon hvor det var helt kritisk at jeg kunne kjøre en bil med manuelt gir. Alle jeg kjenner som kjøper seg ny bil kjøper bil med automat. Hvorfor ikke? Det gjør jo bilkjøringen enklere og tryggere.

TS: Om du har økonomi til det og uansett har tenkt på å kjøpe bil så kjør på!

Anonymkode: bced1...58e

Blir bilkjøringen og trafikken så mye enklere og tryggere? Jeg fikk beskjed om at giringen kommer seg (holdte på å ta på automat)

Anonymkode: fffcb...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2017 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Høres litt rart ut. Uansett, disse bilene er nok klare for utskiftning om ikke altfor lenge.

Det blir omtrent ikke solg en bil uten automat i dag :) 

Anonymkode: 52158...444

 I januar byttet jobben min ut automatbilene med manuellbiler. Kjipt for oss, men sikkert billigere for de. 

På 16.9.2017 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Vel, om du sikter til de fem prosentene som ikke kjøper automat. Joda, da er det sikkert en del, men vil ikke kalt det for mangen :) 

Anonymkode: 52158...444

Ingen av mine venner vil ha automat. Selv har jeg en automat og manuell (samboer kjører den ene), den manuelle ble kjøpt sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2017 den 10.36, AnonymBruker skrev:

Herregud folk altså 😂😂 kan dere slutte å kverulere å heller svare på det Ts spør om? Ta skal ta lappen på automat, å trenger absolutt ikke å forklare det valget ovenfor kverulanter på kg. Jeez.. let it go! 

Anonymkode: ffa94...370

Hun spør om hun skal kjøpe seg bil med automat. Det må da være innenfor å svare at de synes hun heller burde øvelseskjøre med manuell, så kan hun jo gjerne ta lappen bare på automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Inwe skrev:

 I januar byttet jobben min ut automatbilene med manuellbiler. Kjipt for oss, men sikkert billigere for de. 

Ingen av mine venner vil ha automat. Selv har jeg en automat og manuell (samboer kjører den ene), den manuelle ble kjøpt sist.

Hvordan kan det være billig for de å bytte ut alle bilene til manuell? Bil er jo dyrt?

Anonymkode: fffcb...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det være billig for de å bytte ut alle bilene til manuell? Bil er jo dyrt?

Anonymkode: fffcb...2f8

Når man leaser som firma er det lønnsomt å bytte ofte, vi har 2 års kontrakter. I tillegg er jo bilene vandrende reklame, så er greit de ikke er vrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det være billig for de å bytte ut alle bilene til manuell? Bil er jo dyrt?

Anonymkode: fffcb...2f8

Det ER dyrere med automat, uansett hvordan man ser på det. Dyrere i innkjøp, og må ha egen service på automat. For service på automatkasse er noe de aller fleste ikke bryr seg om, men blir veldig dyrt den dagen den ikke fungerer lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...